شربت پلارکس؛ شربت ضد سرفه و سرماخوردگی قوی

شربت پلارکس؛ ضد سرفه و سرماخوردگی قوی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سرففصل پاییز و زمستان برای بیشتر ما با حساسیت‌های فصلی، سرفه یا سرماخوردگی آغاز می‌شود. زیرا فعالیت ویروس‌های بیماری زا در فصول سرد بیشتر شده و راحت‌تر در بدن کمین می‌کنند. حساسیت‌های تنفسی و سرماخوردگی معمولاً نشانه‌های یکسانی از جمله آبریزش بینی، گرفتگی گلو، سرفه و عطسه دارند. به همین دلیل هم معمولاً شربت‌های ضد سرفه و سرماخوردگی قادرند علائم حساسیت را نیز از بین ببرند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که پاییز یا زمستان را با سرماخوردگی شروع می‌کنید، شربت پلارکس می‌تواند به شما کمک کند.

شربت پلارکس یک شربت سرفه‌ی گیاهی است که با کمک خواص گیاه پلارگونیوم، علائم حساسیت فصلی و سرماخوردگی را به سرعت بهبود می‌دهد. پلارکس یکی از بهترین در داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی است که با بدن بیشتر افراد هم سازگار است. اگر می‌خواهید بیشتر با این شربت گیاهی آشنا شوید، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید.

شربت پلارکس چیست؟

همانطور که گفتیم، شربت پلارکس یک شربت گیاهی ضد سرفه است. این شربت توسط شرکت ویتا فارمد سوئیس تهیه شده و توسط شرکت ایران داروک در ایران توزیع می‌شود. بسیاری از پزشکان معتقدند شربت پلارکس هرباتیون بهترین شربت سرفه در بازار ایران است. زیرا ترکیبات به کار رفته در آن کمترین حساسیت را برای بدن ما دارد و تاثیرگذاری فوق العاده ای در رفع علائم سرماخوردگی و سرفه از خود نشان می‌دهد.

در ادامه بیشتر از شربت سرفه پلارکس و ترکیبات آن می گوییم تا شما هم با تأثیر شگفت انگیز این داروی گیاهی بیشتر آشنا شوید.

شربت ضد سرفه پلارکس
ترکیبات شربت سرفه گیاهی پلارکس

ترکیبات شربت گیاهی پلارکس؛ بهترین شربت سرفه

شرکت سوئیسی ویتا فارمد برای تولید این محصول خود از گیاهان دارویی و سنتی آفریقای جنوبی کمک گرفته است. مردم آفریقای جنوبی قرن‌هاست که از گیاه پلارگونیوم به عنوان داروی ضد سرفه و سرماخوردگی استفاده می‌کنند. اثرگذاری این گیاه چنان شهرت گرفت که آوازه‌ی آن به کشورهای آسیایی، از جمله کشور ما، هم رسید. سال‌های زیادی است که اطبای طب سنتی از جوشانده یا سایر محصولات پلارگونیوم برای بهبود مشکلات بدن از جمله سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، حساسیت‌های تنفسی و اختلالات کبدی استفاده می‌کنند.

ترکیب مؤثر دیگر شربت سرفه پلارکس، عسل است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات آنتی باکتریال است و می‌تواند در مبارزه با عوامل عفونی به بدن کمک کند. این شهد با ارزش تأثیر فوق العاده‌ای در بهبود سرفه و علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد و گرفتگی گلو دارد.

فواید شربت پلارکس
فواید شربت گیاهی پلارکس

خواص و فواید شربت پلارگونیوم

  • کاهش علائم سرماخوردگی (آبریزش بینی، گلودرد، گرفتگی، کوفتگی بدن و…)
  • بهبود عفونت‌های مجاری تنفسی از جمله برونشیت و سینوزیت
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال
  • کاهش عفونت ناشی از سرماخوردگی
  • بهبود سرفه‌های شدید
  • افزایش ایمنی بدن
  • کاملاً گیاهی

شربت پلارکس برای چیست و چه کاربردی دارد؟

حال که با ترکیبات شربت پلارگونیوم پلارکس آشنا شدید، می‌خواهیم بیشتر از کاربردهای این شربت برایتان بگوییم. تا اینجا گفتیم که شربت پلارکس برای بهبود سرفه، کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود برونشیت و سینوزیت کاربرد دارد. در ادامه می گوییم که این شربت چطور به رفع این مشکلات کمک می‌کند و چنین اثرات مثبتی در بدن دارد.

شربت پلارکس برای چیست
شربت پلارگونیوم پلارکس برای درمان سرفه

شربت پلارکس؛ ضد سرفه قوی گیاهی

سرفه ممکن است بخاطر حساسیت فصلی، وجود عفونت در بدن (برونشیت) یا ابتلا به سرماخوردگی باشد. در هر صورت سرفه‌ی شدید و طولانی مدت می‌تواند به مجراهای تنفسی آسیب برساند و باید هرچه زودتر رفع شود.

عصاره‌ی گیاه پلارگونیوم حاوی ماده موثری به نام اومکالین است که بیشتر خواص این گیاه را به دوش می‌کشد. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که شدت حملات سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری زا را افزایش می‌دهد. این ماده در کنار ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتری عسل، عفونت‌های داخلی بدن (مانند برونشیت) را کاهش داده و به درمان سرفه ناشی از برونشیت یا سرماخوردگی کمک می‌کند.

سرفه‌های ناشی از حساسیت فصلی نیز با استفاده از شربت پلارکس رفع می‌شود. زیرا این سرفه‌ها ناشی از التهاب سیستم تنفسی فوقانی است. این التهاب‌ها با اثر ترکیبات ضد التهاب موجود در پلارگونیوم و عسل از بین می‌روند.

برای اثبات این ادعا دو دانشمند در سال ۲۰۰۳ در یک بررسی دو سوی کور و کنترل شده تأثیر عصاره‌ی پلارگونیوم را روی ۴۵۰ بیمار بزرگسال مبتلا به برونشیت حاد بررسی کردند. در این بررسی مشخص شد که عصاره‌ی این گیاه نسبت به دارونما کارایی بیشتری داشته و دوره نقاهت بیماری را کاهش می‌دهد. همچنین در سال ۲۰۰۷ نیز بررسی دیگری روی ۷۴۰ کودک مبتلا به برونشیت حاد انجام شد. این تحقیق که ۱۴ روز ادامه داشت، نشان داد که عصاره‌ی پلارگونیوم ۸۸% کودکان را نیز بهبود داده است.

شربت پلارکس برای چیست
تاثیر شربت پلارکس برای کاهش علائم سرماخوردگی

شربت پلارکس برای بهبود علائم سرماخوردگی

علائم شایع سرماخوردگی که همه‌ی ما آن را به هنگام مریضی تجربه می‌کنیم، شامل آبریزش بینی، گرفتگی گلو، گودرد، سرفه و کوفتگی و خستگی شدید بدن است. در برخی موارد، افرادی که سینوس‌های حساسی دارند، در زمان سرماخوردگی دچار سینوزیت یا عفونت سینوس‌ها نیز می‌شوند.

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، عصاره‌ی گیاه پلارگونیوم موجود در شربت پلارکس، خواص ضد التهاب قوی دارد که التهاب گلو، بینی و سینوس‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین ترکیبات آنتی باکتریال این عصاره گیاهی همراه با ترکیبات آنتی باکتریال موجود در عسل، عفونت‌های موجود در سیستم تنفسی فوقانی را از بین می‌برند.

در سال ۲۰۰۹ سه محقق روی خواص ریشه گیاه پلارگونیوم و تأثیر آن بر بیماران مبتلا به سرماخوردگی تحقیق کردند. در این تحقیق بیش از ۱۰۰ فرد مبتلا به سرماخوردگی شرکت کردند که اثر این گیاه در مقابل دارونما روی آن‌ها بررسی شد. نتیجه‌ی این بررسی ۱۰ روزه مشخص کرد که علائم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، گلودرد، گرفتگی بینی، سرفه، تب، سردرد و دردهای عضلانی در ۷۸% از افرادی که عصاره‌ی ریشه این گیاه را استفاده کرده بودند، به طور کامل بهبود پیدا کرده است. بنابراین می‌توان گفت پلارگونیوم برای درمان سرماخوردگی و سینوزیت اثرگذاری بالایی دارد.

خرید سریع شربت پلارکس

نحوه مصرف شربت گیاهی پلارکس چگونه است؟

شربت پلارکس، که بهترین داروی سرماخوردگی گیاهی محسوب می شود، هم برای کودکان و هم بزرگسالان ایمن است. در ادامه میزان مصرف این شربت برای سنین مختلف را شرح داده‌ایم:

کودکان ۶ تا ۱۲ سال: سه بار در روز، هر بار ۵ میلی لیتر شربت (صبح، ظهر، عصر)

نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان: سه بار در روز، هر بار ۷.۵ میلی لیتر (صبح، ظهر، عصر)

دقت کنید که این دارو نباید بیشتر از دو هفته مصرف شود. ابتدا به مدت ۷ روز از این دارو استفاده کنید. اگر بازهم علائم بیماری برطرف نشد، برای مصرف ۷ روز دیگر با پزشک مشورت کنید.

عوارض شربت پلارکس
عوارض شربت سرفه پلارکس

عوارض شربت ضد سرفه پلارکس چیست؟

اگر شربت پلارکس را به اندازه‌ی توصیه شده مصرف کنید، عوارضی برای شما نخواهد داشت. البته در برخی افراد با سیستم گوارشی حساس ممکن است باعث معده درد، سوزش سر دل، تهوع یا اسهال شود.

آیا شربت پلارکس خواب آور است؟

خیر. این شربت ترکیبات خواب آور ندارد و مصرف آن هم باعث خواب آلودگی نمی‌شود.

چه افرادی نباید شربت سرفه پلارکس را مصرف کنند؟

هرچند این شربت گیاهی ضد سرفه عوارض جدی ندارد؛ اما مصرف آن برای برخی افراد مشکل ساز است. اگر شرایط زیر را دارید، بهتر است از مصرف این دارو اجتناب کنید:

  • حساسیت به هر یک از مواد سازنده‌ی این دارو
  • ابتلا به تب بالا به مدت چند روز متوالی، تنفس دشوار یا دیده شدن خون در خلط
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی، کلیوی
  • سپری کردن دوران بارداری و شیردهی
  • کودک زیر ۶ سال

شربت پلارکس؛ بهترین شربت برای سرفه و سرماخوردگی

معمولاً شربت‌های ضد سرفه و سرماخوردگی که بیشتر ما می‌شناسیم، با عصاره‌ی آویشن و چند گیاه پراستفاده‌ی دیگر تهیه می‌شوند. اما این بار شرکت ویتا فارمد سوئیس با تحقیق روی گیاه پلارگونیوم و استفاده از خواص اثبات شده‌ی آن، دارویی با اثرگذاری بیشتر تولید کرده است. شربت پلارکس قادر است در مدت یک هفته سرفه و علائم سرماخوردگی شما را درمان کند تا زودتر سلامتی خود بدست آورید. پس اگر به این گیاه حساسیت ندارید، این دارو بهترین شربت سرفه برای شماست.

اگر به دنبال راهی سریع برای خرید شربت پلارکس یا سایر داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید محصول مورد نظرتان را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در مدت زمان کوتاهی تحویل بگیرید.

خرید بهترین داروی ضد سرفه و سرماخوردگی

اگر درباره‌ی شربت سرفه پلارکس نظر یا سوالی داشتید که در این متن به آن پاسخ ندادیم، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره