قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه ما هر از گاهی به دلیل فعالیت بدنی زیاد یا خواب ناکافی احساس خستگی و کوفتگی می‌کنیم، اما اگر این خستگی مداوم و مفرط باشد، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی باشد. کمبود انرژی و خستگی می‌تواند روی کیفیت زندگی ما تاثیر زیادی بگذارد. از همین رو شناسایی علت آن جهت پیدا کردن روش مناسب درمان اهمیت بالایی دارد. بسته به نوع عوامل دخیل خستگی، درمان نیز می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را با علت‌های متفاوت بدن درد آشنا کرده و چند نمونه قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بدن درد، خستگی، کوفتگی بدن و خواب آلودگی از موضوعاتی هستند که در صورت تداوم و تکرار می‌توانند بسیار ناخوشایند باشند و فعالیت‌های روزمره را تحت تاثیر قرار دهند. زمانی که ما دچار بدن درد (Body Pain) می‌شویم، احساس کوفتگی در بدن داریم که می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود. در ادامه با علت خستگی و کوفتگی بدن آشنا می‌شویم.

علت خستگی و کوفتگی بدن

در برخی موارد کوفتگی بدن و احساس خستگی از فعالیت بدنی زیاد مانند کار سخت و یا ورزش نشات می‌گیرد. این فعالیت‌ها موجب خسته شدن عضلات شده و باعث ایجاد درد می‌گردد. به طوری که بعد از استراحت این درد تسکین پیدا می‌کند. اما مشکل زمانی است که خستگی و کوفتگی بدن به صورت مداوم و با علت نامشخص احساس می‌شود. این نوع بدن درد می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری یا مشکل باشد. از مهم‌ترین علت خستگی و کوفتگی بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدن درد ناشی از سرماخوردگی

همانطور که می‌دانید بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا ناشی از عفونت ویروسی هستند که باعث التهاب در بدن می‌شوند. این التهاب می‌تواند باعث ایجاد درد شود. چرا که تمام بدن برای مبارزه با عفونت بسیار سخت تلاش می‌کند.

خستگی به علت کم خونی

یکی از علائم کم خونی ناشی از فقر آهن، فولیک اسید یا ویتامین B12، خستگی مفرط است. زمانی که کم خونی ایجاد می‌شود، بافت‌های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند. از همین رو در این بیماری بسیاری از قسمت‌های بدن درد می‌کند.

سندروم خستگی مزمن

سندروم خستگی مزمن (CFS) به شرایطی گفته می‌شود که فرد با وجود استراحت یا خواب زیاد، باز هم احساس خستگی و ضعف می‌کند. در این حالت شخص بدن درد صبحگاهی را نیز تجربه می‌کند.

خستگی مفرط به علت بیماری

برخی از بیماری‌ها وجود دارند که خستگی مفرط، افت انرژی و بدن درد از علائم اولیه آن‌ها هستند. به طور مثال مونونوکلئوز، ذات الریه، فیبرومیالژیا، آرتروز، لوپوس، بیماری لایم، هیستوپلاسموز، مولتیپل اسکلروزیس، کم کاری تیروئید، دیابت و سلیاک از جمله این بیماری‌ها هستند.

بدن درد به علت آرتروز

آرتروز و بیماری‌های مفصلی یکی از علت‌های اصلی درد در مفاصل هستند. این بیماری‌ها می‌توانند به علت کمبود کلسیم یا پوکی استخوان ایجاد شوند. در چنین شرایطی مصرف یک قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن مانند استامینوفن، ناپروکسن و مسکن‌های دیگر می‌تواند به کاهش علائم و دردها کمک کند.

خستگی ناشی از کمبود خواب

نداشتن خواب کافی می‌تواند بر سلامت عمومی ما تاثیر جدی بگذارد. سلول‌ها و بافت‌های بدن برای سالم ماندن به خواب کافی و استراحت نیاز دارند تا مغز بتواند طراوت و هوشیاری خود را بازیابد. در صورت کمبود خواب، علائمی چون خواب‌آلودگی در طول روز، خستگی، کوفتگی و اختلال تمرکز را تجربه خواهید کرد.

استرس از دلایل خستگی مفرط

از دیگر عوامل موثر در خستگی مفرط می‌توان به استرس اشاره کرد. هنگام مقابله بدن با استرس، سیستم ایمنی نمی‌تواند پاسخ به التهاب را کنترل کند. از همین رو بدن مستعد التهاب و عفونت می‌شود. استرس موجب کوفتگی بدن نیز می‌شود.

کمبود انرژی از علائم افسردگی

زمانی که یک شخص دچار افسردگی باشد، احساس غم و اندوه زیادی می‌کند. علاوه بر این افسردگی می‌تواند باعث کاهش انرژی و خواب شود. در نتیجه فرد در طول روز احساس خستگی بیشتر و کوفتگی بدن را تجربه می‌کند.

کمبود ویتامین‌ها از علل خستگی و بدن درد

یکی دیگر از اصلی‌ترین علت خستگی و کوفتگی بدن و خواب آلودگی، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی است. برخی از ریزمغذی‌ها در تقویت عملکردهای بدن و فرایندهای متابولیکی نقش مهمی دارند. در نتیجه کافی نبودن مقادیر آن‌ها می‌تواند موجب بروز علائم زیادی شود که خستگی و افت انرژی از شایع‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. به طور مثال کمبود ویتامین D، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، ویتامین E، منیزیم، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا۳ به بدن درد و خستگی منجر می‌شود. از همین رو مصرف مکمل‌های حاوی این ریزمغذی‌ها به صورت کپسول یا قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن می‌تواند موثر باشد.

درمان خستگی و کوفتگی بدن

زمانی که خستگی و بدن درد را به صورت چند روز پیاپی تجربه کردید، باید قبل از هر چیز به پزشک عمومی مراجعه کنید. شناسایی علت خستگی و کوفتگی بدن مهم‌ترین اقدام جهت درمان است. در چنین شرایطی با توجه به علت بدن درد و درجه شدت آن، پزشک روش‌هایی چون داروهای مسکن، قرص ویتامین و راهکارهای اصلاح سبک زندگی را به شما توصیه می‌کند.

به عنوان مثال برخی از روش‌ها مانند تغذیه سالم، فیزیوتراپی، طب سوزنی، ماساژ، روان‌درمانی و یوگا در تسکین بدن درد و کوفتگی بدن تاثیر می‌گذارند. حمام آب گرم نیز از مواردی است که می‌تواند به کاهش خستگی کمک کرده و خواب شما را نیز بهبود دهد. فراموش نکنید که نوشیدن مایعات فراوان می‌تواند به هیدراته ماندن بدن و در نتیجه کاهش بدن درد ناشی از کم‌آبی کمک کند.

علت خستگی و کوفتگی بدن
جهت درمان خستگی و کوفتگی بدن ابتدا باید علت آن شناسایی شود.

برای رفع کوفتگی بدن چه بخوریم؟

برخی گیاهان و دمنوش‌ها می‌توانند به رفع کوفتگی بدن کمک کنند. همچنین مصرف برخی نوشیدنی‌ها موجب افزایش انرژی و کاهش خستگی شما می‌شود که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • زردچوبه: این ادویه دارای خاصیت ضد درد و ضد التهاب است که می‌توانید آن را همراه با شیر داغ و عسل میل کنید.
  • دارچین: این ماده شفابخش نیز اثر ضد التهاب و ضد درد دارد که می‌توانید یک قاشق از آن را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید.
  • نمک اسپوم: این ماده دارای خاصیت ضد التهابی است که باعث تسکین درد می‌شود. یک لیوان نمک اسپوم را به وان حمام آب گرم خود اضافه کنید.
  • موز: این میوه سرشار از پتاسیم است که می‌تواند در کاهش دردهای عضلانی و افزایش انرژی موثر عمل کند.
  • قهوه و چای: این نوشیدنی‌های کافئین‌دار به درمان بدن درد و کاهش احساس خستگی شما کمک موثری می‌کند.
  • آب پرتقال: در این نوشیدنی آنتی اکسیدانی وجود دارد که در کاهش ابتلا به بیماری‌های التهابی بسیار مفید است.
  • چای سبز: این دمنوش می‌تواند به کاهش ترکیبات التهاب‌زای موجود در بدن کمک بسزایی کند.
  • جینسینگ: این گیاه حاوی ماده‌ای است که بر نحوه برخورد بدن انسان با استرس و خستگی تاثیر مثبت می‌گذارد. بسیاری از مکمل‌های انرژی زا حاوی جینسینگ هستند.

قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

یکی از روش‌های رایج پزشکان برای درمان افت انرژی و بدن درد، تجویز قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن است. این قرص‌ها بسته به نوع و شدت بدن‌درد می‌تواند متفاوت باشد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • گلوکوکورتیکوئیدها
  • داروهای ضد روماتیسمی
  • داروهای مخدری مانند کدئین و مورفین
  • مهارکننده پمپ پروتون
  • قرص‌های حاوی ویتامین برای افرادی که از کمبود ویتامین دچار خستگی مفرط می‌شوند.

در لیست زیر محصولات زیادی از جمله انواع کپسول و قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن، مکمل‌های حاوی ریزمغذی‌های ضروری، قرص جوشان انرژی زا و انواع شربت وجود دارد که می‌توانید جهت تهیه آن‌ها به صورت اینترنتی اقدام نمایید:

قرص انرژی زا و رفع خستگی

قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن خانم‌ها

همانطور که گفتیم تامین ریزمغذی‌ها جهت جلوگیری از احساس خستگی و کاهش انرژی از مسائل حائز اهمیت است. در مورد خانم‌ها عوامل بیشتری نسبت به آقایان وجود دارد که می‌تواند منجر به خستگی مفرط شود. از جمله دردهای زایمان، کم خونی خانم‌ها، دردهای پریودی، یائسگی، تغییر هورمون‌ها و…

در چنین شرایطی مصرف یک مکمل مخصوص بانوان که حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی انرژی‌دهنده است می‌تواند به سلامت عمومی آن‌ها کمک بسزایی کند. قرص اپتی وومن از جمله محصولاتی است که حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، فولیک اسید، ویتامین D3، کلسیم، زینک، منیزیم و جینسینگ می‌باشد. این قرص در افزایش انرژی، کاهش خستگی، مقابله با استرس، کمک به درمان کم خونی، بهبود متابولیسم و تامین ویتامین‌های مورد نیاز بانوان بسیار موثر عمل می‌کند.

خرید قرص اپتی وومن

قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن آقایان

اگر بخواهیم یک قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن آقایان معرفی کنیم که تاثیر مناسبی روی افزایش انرژی آن‌ها داشته باشد، قرص انرژکس گلدن لایف یک گزینه مناسب است. این قرص حاوی ویتامین‌های محلول در آب (ویتامین‌های گروه B و C)، ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین E و D3) و مواد معدنی انرژی بخش و ضروری برای آقایان (کلسیم، زینک، منیزیم، منگنز، سلنیوم و ید)، کوآنزیم Q10 و عصاره گیاهان دامیانا، جینسینگ کره‌ای، جینکوبیلوبا، تریبولوس (خارخاسک) و خار مریم می‌باشد.

ترکیبات موجود در قرص انرژکس گلدن لایف به گونه‌ای است که علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز آقایان به افزایش میل جنسی، افزایش قدرت عضلات و سلامت جسمی آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.

خرید قرص انرژکس

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی چند قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن پرداختیم و شما را با علت‌های رایج بدن‌درد و خستگی مفرط آشنا کردیم. باز هم تاکید می‌کنیم بهتر است قبل از هر اقدامی با مراجعه به پزشک، علت اصلی خستگی مداوم خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به آن درمان را انتخاب نمایید.

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های معرفی‌شده و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط