بهترین زمان مصرف قرص لیورگل چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کبد یکی از مهم‌ترین اعضاء بدن انسان محسوب می‌شود که در تعداد بالایی از واکنش‌های مهم بدن مثل سوخت و ساز کلسترول، قندها و آهن، تولید پروتئین و انعقاد خون نقش دارد. در مواردی که کبد آسیب می‌بیند، تمام بدن با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود. یکی از روش‌های خوب برای پاکسازی کبد داشتن رژیم غذایی مناسب و غنی از میوه و سبزیجات و مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم است. همچنین به منظور پاکسازی کبد، قرص‌هایی نیز تولید و وارد بازار شده‌اند. قرص لیورگل یک قرص کبد گیاهی با اثرگذاری فوق‌العاده است که از آن به عنوان معجزه درمان کبد چرب نیز نام می‌برند. اگر نمی‌دانید که بهترین زمان مصرف قرص لیورگل چه زمانی است؟ با ما در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا به سوالات شما در مورد این قرص گیاهی کبد پاسخ دهیم. 

قرص گیاهی لیورگل چیست؟

قرص لیورگل گل دارو یک گزینه عالی برای بهبود مشکلات مختلف کبد از جمله سیروز کبدی، کبد چرب و هپاتیت حاد و شدید به شمار می‌رود. قرص گیاهی لیورگل قابلیت افزایش تولید صفرا را نیز دارد و به کاهش عوارض سمی داروهای ضد سرطان هم کمک می‌کند. همچنین این قرص یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد و اثرات مخرب آن‌ها را به طور موثری از بین ببرد. قرص لیورگل از عصاره گیاه خار مریم تهیه شده که با نام‌های دیگری چون خار اسکاتلندی و خار شیری نیز شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت این گیاه تاثیر فوق‌العاده آن در حفاظت از کبد است. سیلیمارین نام گروهی از ترکیبات پلی فنلی در گیاه خار مریم است. 

ویژگی‌ها و کاربردهای لیورگل

در این قسمت با برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای قرص لیورگل آشنا خواهیم شد:

  • اثر حفاظتی عالی بر کبد
  • افزایش تولید صفرا
  • مقابله با سیروز کبدی
  • موثر در بهبود کبد چرب
  • قابل استفاده برای بهبود هپاتیت شدید
  • کاهش عوارض سمی داروهای ضد سرطان
  • اثر آنتی اکسیدان عالی
  • تاثیر مطلوب در نوسازی سلول‌های کبدی
  • تحریک واکنش تولید پروتئین در بدن
  • قیمت عالی در مقایسه با کارایی فوق‌العاده 

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل ۱۴۰ میلی گرم و همینطور بهترین زمان مصرف لیورگل ۷۰، حداقل ۱۵ دقیقه قبل از غذا یعنی با معده خالی است، چرا که جذب بهتر در این صورت اتفاق می‌افتد. گرچه در صورت بروز عوارض گوارشی، این قرص را با معده پر یعنی بعد از غذا بخورید. تعداد مصرف روزانه این قرص را طبق دستور پزشک در نظر بگیرید؛ در صورتی که پزشک دستوری نداده است، طبق بروشور باید ۳ بار در روز، هر بار یک عدد لیورگل ۱۴۰ یا دو عدد لیورگل ۷۰ مصرف کنید.

تاثیر قرص گیاهی لیورگل برای کبد چرب

جمع شدن چربی در سلول‌های کبد باعث ایجاد التهاب و در نتیجه ابتلا به بیماری کبد چرب می‌شود. همچنین مواردی مانند اضافه وزن، دیابت، الکل و چربی خون می‌توانند بروز کبد چرب را به دنبال داشته باشند. راه درمان کبد چرب، کنترل رژیم غذایی و پرهیز از برخی مواد غذایی است. اما علاه بر آن، نسبت به شدت درگیری کبد درمان دارویی نیز توصیه می‌شود، که یکی از بهترین گزینه‌های موثر قرص لیورگل می‌باشد. 

عوارض قرص لیورگل

شرکت داروسازی گل دارو برای تهیه این قرص گیاهی کبد بسیار محتاطانه عمل کرده و تنها از یک عصاره گیاهی در آن استفاده کرده است. به همین دلیل قرص لیورگل ۱۴۰ و ۷۰ را اگر طبق دستور پزشک و یا طبق پیشنهاد بروشور مصرف کنید، هیچ عوارضی برای شما نخواهد داشت.

البته کسانی که دستگاه گوارش حساسی دارند، با مصرف لیورگل ممکن است دچار عوارض خفیف گوارشی شوند. اگر پس از مصرف این دارو دچار اثر ملینی شدید، طبیعی است. 

جمع بندی

قرص لیورگل علاوه بر اثراتی که بر کبد چرب، سیروز کبدی و هپاتیت دارد، در بازسازی سلول‌های کبدی نقش داشته و سموم آن را دفع می‌کند. بهترین زمان مصرف قرص لیورگل قبل از غذا می‌باشد. در این مقاله با قرص لیورگل آشنا شدید، چنانچه سوالی درباره این محصول و یا انواع قرص کبد چرب دارید، می‌توانید سوال خود را در قسمت پایینی صفحه محصول، یعنی بخش نظرات محصول در داروخانه آنلاین مفید طب با ما اشتراک بگذارید. 

خرید قرص لیورگل ۷۰

خرید قرص لیورگل ۱۴۰

سوالات متداول

احتیاط مصرف لیورگل در چه کسانی است؟

افرادی که شرایط حساس به هورمون دارند مانند کسانی که دچار کیست‌های تخمدان و آندومتریوزیس هستند، یا افرادی که به خانواده کاسنی یا آستراسه حساسیت دارند، بهتر است در مصرف لیورگل احتیاط کنند.

مصرف لیورگل در چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که انسداد صفراوی دارند یا افرادی که حساسیت شدید به گیاهان هم خانواده خار مریم دارند، بهتر است این دارو و محصولات حاوی خارمریم را مصرف نکنند. مصرف لیورگل در بارداری و شیردهی مشکلی ندارد. با این حال بهتر است در این دوران مصرف دارو تحت نظر پزشک باشد.

آیا مصرف قرص لیورگل برای لاغری موثر است؟

استفاده از این قرص موجب کاهش ذخیره سازی چربی و قند خون می‌گردد و به همین دلیل می‌تواند در جلوگیری از افزایش وزن پس از رژیم‌های لاغری بسیار موثر باشد. با این حال هدف از تولید قرص لیورگل، لاغری و کاهش وزن نبوده است.

 

 توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص لیورگل چه زمانی است؟»

  1. با سلام قرص لیورگل وقرص روپیکسون درطول روز با هم استفاده بشه عوارضی نداره من هم چربی خون دارم وهم کبد چرب و لیور گل یکی استفاده کنم جواب میده کبد چرب متوسط دارم چربی خونم روی ۲۷۰ هس ممنونم از پاسخگوی شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل با روپیکسون تداخلی ندارد و می توانید این دو را بصورت همزمان میل کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام، من جوش میزدم گفتن لیورگل پاک کننده کبده جوشو درمان می‌کنه ولی از وقتی خوردم جوشام خیلی بیشتر شده.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ممکن است جوش صورت شما ناشی از مشکلات کبدی نباشد و دلیل دیگری داشته باشد. بهتر است برای تشخیص و درمان اصولی جوش صورت به پزشک مراجعه کنید و آزمایش هورمونی بدهید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من از قرص لیورگل برای کبد چرب استفاده میکنم همزمان با مصرف این دارو حالت یبوست دارم آیا خوردن قرص‌ها ادامه دهم یا طبیعی میباشد.با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل بطور معمولا عارضه یبوست را به همراه ندارد. ممکن است یبوست شما ناشی از عامل دیگری باشد. بهتر است مصرف لیورگل را ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع