زمان مصرف قرص بایو آی بی اس
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند. اما تحقیقات نشان داده که پروبیوتیک‌ها دارای فواید گسترده‌ای در بهبود بسیاری از عملکردهای بدن و درمان بیماری‌ها هستند. اخیراً نقش این محصولات در کاهش علائم بیماری IBS یا سندروم روده تحریک پذیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم یک فرآورده پروبیوتیکی را به شما معرفی کنیم که در کاهش عوارض ناشی از سندروم روده تحریک پذیر به خوبی عمل کرده است. با ما همراه باشید تا با نکات لازم راجع به زمان مصرف قرص بایو آی بی اس و کاربردهای این مکمل پروبیوتیکی آشنا شوید.

سندروم روده تحریک پذیر چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بحث اصلی‌مان یعنی معرفی و زمان مصرف قرص بایو آی بی اس برویم، بهتر است کمی در مورد بیماری سندروم روده تحریک پذیر صحبت کنیم و همچنین با پروبیوتیک‌ها نیز آشنا شویم. از این طریق بهتر می‌توانیم کارایی کپسول بایو آی بی اس ژن فارما را درک کنیم.

سندروم روده تحریک پذیر یا Irritable bowel syndrome که به اختصار آی بی اس (IBS) نامیده می‌شود، یک اختلال گوارشی بلند مدت است. این بیماری در برخی افراد می‌تواند باعث ناراحتی مداوم شود اما خوشبختانه بیشتر بیماران، عوارض شدید آن را تجربه نمی‌کنند. سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال مزمن است، اگر چه علائم آن در طول گذر سال‌ها تغییر می‌کند. در واقع هنگامی که افراد یاد می‌گیرند تا شرایط بیماری سندرم روده تحریک پذیر را مدیریت کنند، اغلب علام آن بهبود می‌یابد.

علائم سندروم روده تحریک پذیر
سندروم روده تحریک پذیر با علائمی همچون درد شکمی، تجمع گاز، نفخ و مشکل در دفع خود را نشان می‌دهد.

رژیم غذایی نامناسب، عوامل محیطی مانند استرس، هورمون‌ها و ژنتیک، سوء عملکرد برخی از اندام‌های بدن و همچنین میکروب‌های موجود در طول بیماری گاستروانتریت عفونی، از عوامل موثر در ایجاد و تشدید بیماری IBS هستند. علائم معمول و رایج سندروم روده تحریک پذیر شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تغییر در عادات دفع مدفوع
  • درد و انقباض شکمی، که اغلب بعد از دفع مدفوع کاهش می‌یابد
  • احساس خالی نبودن روده‌ها بعد از دفع
  • زیاد شدن گاز شکم
  • دفع مخاط از راست روده
  • نیاز فوری و ناگهانی به دفع مدفوع
  • تورم یا نفخ شکم

پروبیوتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

در بخش قبل با بیماری سندروم روده تحریک پذیر و علائم نشان‌دهنده آن آشنا شدیم. همانطور که در مقدمه مقاله بیان کردیم، یکی از روش‌های درمان این بیماری که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، کمک گرفتن از مکمل‌های پروبیوتیک می‌باشد. در این قسمت برای کسانی که با مفهوم پروبیوتیک آشنا نیستند، توضیحات مختصری ارائه می‌کنیم.

باکتری‌ها به طور معمول به عنوان عوامل بیماری‌زا در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، همواره دو نوع باکتری در بدن وجود دارد – باکتری‌های خوب و باکتری‌های بد. پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در بدن اثرات مثبتی به همراه دارند. در واقع غذاها و مکمل‌های پروبیوتیکی حاوی یک سری باکتری خوب و سودمند برای بدن هستند که به حفظ سلامت عمومی و عملکرد سیستم‌هایی مانند گوارش، ایمنی و … کمک می‌کنند.

در برخی مواقع، تعادل فلور میکروبی بدن که حاوی انواع متعددی از میکروب‌ها است، بر اثر عوامل مختلفی به ویژه استرس بر هم می‌خورد. به این معنی که جمعیت باکتری‌های سودمند کاهش پیدا می‌کند و این مسئله موجب بیماری می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از پروبیوتیک‌ها چه از طریق مکمل‌های موجود در بازار و چه از طریق منابع غذایی آن مانند ماست، کفیر، پنیر، دوغ، کیمچی و… بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

یک قرص پروبیوتیک می‌تواند حاوی انواع مختلفی از پروبیوتیک‌ها باشد و در نتیجه در موارد متنوعی کاربرد دارد. به طور کلی مکمل‌های پروبیوتیک در تقویت فلور میکروبی روده، سلامت عملکرد دستگاه گوارش، پیشگیری از اسهال، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و حتی تعادل فلور میکروبی واژن موثر هستند. علاوه بر این موارد، بهبود علائم بیماری IBS یا سندروم روده تحریک پذیر نیز یکی از موارد کاربرد محصولات پروبیوتیکی است.

بهترین پروبیوتیک برای روده تحریک پذیر

نتایج مطالعات بالینی در مورد مصرف پروبیوتیک در مبتلایان به IBS بسیار مثبت بوده است. مکانیسم‌هایی که پروبیوتیک‌ها می‌توانند در بهبود این بیماری تاثیرگذار باشند، شامل تاثیر بر عملکرد ایمنی، میزان حرکات روده و محیط مجرای روده می‌باشد. پروبیوتیک‌ها التهابات حفیف مرتبط با IBS را کاهش می‌دهند و عملکرد ایمنی موضعی طبیعی را حفظ می‌کنند. لاکتوباسیلوس‌ها (معروف‌ترین نوع پروبیوتیک‌ها) قادر به دکونژوگه کردن و جذب اسیدهای صفراوی، کاهش مایعات روده و در نتیجه کاهش اسهال در مبتلایان به آی بی اس می‌گردند.

فواید پروبیوتیک
مصرف پروبیوتیک ها چه از طریق منابع غذایی آن و چه مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد

مطالعات بالینی نشان می‌دهند که حرکات روده در بیماران مبتلا به IBS درمان شده با پروبیوتیک، بهبود یافته و از مشکلات گوارشی آنها کاسته می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌شده، مصرف یک هفته‌ای لاکتوباسیلوس رامنوسوس در درمان بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر بسیار موثر واقع شده است. همچنین نشان داده شده که مصرف یک ماهه لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس می‌تواند باعث کاهش درد شکمی و مشکلات گوارشی در بیماران مبتلا به IBS شود.

قرص بایو آی بی اس تک ژن فارما حاوی تمامی این پروبیوتیک‌های گفته‌شده است. در بخش‌های بعد با زمان مصرف قرص بایو آی بی اس و خواص آن آشنا می‌شویم.

قرص پروبیوتیک بایو آی بی اس

کپسول بایو آی بی اس (Bio IBS) محصولی از شرکت تک ژن زیست است و همانطور که از نامش پیداست، در کاهش عوارض ناشی از بیماری سندروم روده تحریک پذیر (IBS) موثر عمل می‌کند. این کپسول به اشتباه با نام “قرص بایو آی بی اس” نیز شناخته می‌شود. در این مکمل از سه پروبیوتیک معروف زیر استفاده شده است:

  • لاکتوباسیلوس کازئی Lactobacillus Casei
  • لاکتوباسیلوس رامنوسوس Lactobacillus Rhamnosus
  • لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس Lactobacillus Acidophilus

در بخش قبل نتایج مطالعات بالینی انجام‌شده روی این پروبیوتیک‌ها و اثر آن‌ها بر کاهش عوارض سندروم روده تحریک‌پذیر بیان شد. این پروبیوتیک‌ها می‌توانند به عنوان ارمغانی برای سندرم روده تحریک‌پذیر در نظر گرفته شوند. با این حال به این بیماران توصیه می‌کنیم، قبل از مصرف این محصول با پزشک خود در مورد نحوه و زمان مصرف قرص بایو آی بی اس مشورت کنند.

خرید قرص بایو آی بی اس

قرص بایو آی بی اس برای چیست؟

مکمل بایو آی بی اس تعداد و توده باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. همچنین بین سایتوکاین‌های پیش التهابی و ضدالتهابی تعادل برقرار می‌کند. بهبود سد دفاعی اپی تلیوم روده، تولید اسید لاکتیک و کاهش PH روده، پاسخ دیگری است برای سوال قرص بایو آی بی اس برای چیست. این مکمل پروبیوتیکی می‌تواند ترکیبات ضد میکروبی همانند باکتریوسین و دیفنسین تولید کند.

در واقع قرص Bio IBS از بیماری‌های خود ایمنی جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کند. این کپسول عوارض ناشی از بیماری سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می‌دهد. قرص بایو آی بی اس در رفع مشکلات بیماران سندرم روده تحریک پذیر از جمله حرکات دودی روده، رشد بیش‌ از حد باکتری‌ها در روده، التهابات میکروسکوپی و حساسیت بیش ‌از حد احشایی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

خرید قرص بایو آی بی اس
قرص بایو آی بی اس تک ژن فارما مکمل پروبیوتیکی برای کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

همانطور که گفتیم مطمئن‌ترین راه برای اطلاع از نحوه و زمان مصرف قرص بایو آی بی اس، مشورت با پزشک یا یک دکتر داروساز است. شما می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ کپسول Bio IBS مصرف کنید. زمان مصرف قرص بایو آی بی اس بعد از غذا توصیه می‌شود.

خوشبختانه هیچ مورد منع مصرفی برای کپسول بایو آی بی اس وجود ندارد. فقط در دوران بارداری و شیردهی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، اندوکاردیت و نقص سیستم ایمنی باید با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.

جمع بندی

قرص بایو آی بی اس تک ژن فارما یک مکمل پروبیوتیک است که در کاهش عوارض بیماری سندرم روده تحریک پذیر موثر عمل می‌کند. در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که پروبیوتیک‌ها چطور می‌توانند به بهبود علائم این بیماری کمک کنند. همچنین نکات لازم در مورد زمان مصرف قرص بایو آی بی اس را نیز بیان کردیم تا در استفاده از آن هیچ مشکلی نداشته باشید.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص بایو آی بی اس و سایر مکمل‌های پروبیوتیکی مانند انواع قرص پروبیوتیک به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص پروبیوتیک

هر سوال دیگری در مورد محصولات و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید