قرص رد جینسینگ برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال یکی از مکمل‌های فوق‌العاده مفید برای رفع کمبود ویتامین‌ها و مینرال‌های ضروری بدن است. در ترکیب این قرص، گیاه مقوی و معروف جینسینگ به کار رفته است که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، سبب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس‌زا، تروما، اضطراب، ضعف و خستگی میشود. از بهترین ترکیبات دیگر این مکمل نیز ویتامین‌های گروه B هستند. ویتامینهای گروه B علاوه بر تامین بخشی از ویتامینهای ضروری برای بدن، تاثیر زیادی در کاهش استرس و اضطراب، افسردگی، کمخونی و جلوگیری از کاهش انرژی بدن دارد. در ادامه این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب به این سوال پاسخ می‌دهیم که قرص رد جینسینگ برای چیست و چه خواصی دارد. با ما همراه باشید.

قرص رد جینسینگ برای چیست؟ 

قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال ویتامین لایف، در کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی مانند گر گرفتگی، استرس، افسردگی، و بی‌خوابی در زنان بالای ۵۰ سال بسیار تاثیرگذار می‌باشد و همچنین موجب رفع کمبود میل جنسی در آقایان و بانوان (رفع سرد مزاجی جنسی) و بهبود مشکلات آمیزشی در هر دو جنس می‌شود.

رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال در افزایش قدرت بدن، افزایش استقامت و کارایی ماهیچه‌ها  در ورزشکاران نیز موثر می‌باشد. این محصول در مقابله با استرس و رفع خستگی ناشی از تنش‌های محیطی و عصبی بسیار مناسب است و با بهبود عملکرد حافظه، افزایش فعالیت ذهنی، سرعت عمل محاسبات و تقویت سیستم ایمنی بدن موجب کاهش علائم افسردگی، تنظیم فشار خون و بهبود خلق و خو می‌‎شود.

قرص رد جینسینگ با دارا بودن مواد معدنی و ویتامین‌ها موجب افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی در هنگام پیری و کهولت سن می‌شود.

موارد مصرف قرص رد جینسینگ

در این بخش لیستی از خواص رد جینسینگ و پاسخ به این که قرص رد جینسینگ برای چیست را مشاهده می‌کنید.

  • بهبود خلق و خو
  • تقویت سیستم ایمنی
  • مقابله با پیری و کهولت سن
  • بهبود سرد مزاجی در آقایان و بانوان
  • افزایش تعداد اسپرم و بهبود کیفیت مایع منی و قدرت باروری  آقایان
  • تنظیم سیکل بانوان و افزایش قابلیت رحم برای لانه گزینی و رشد جنین
  • بهبود عملکرد حافظه و افزایش فعالیت ذهنی و سرعت عمل در محاسبات
  • افزایش قدرت بدن در مقابل با استرس و رفع خستگی ناشی از تنش‌های محیطی و عصبی
  • بهبود و رفع مشکلات آمیزشی در هر دو جنس، جلوگیری از انزال زودرس و اختلالات نعوظ در آقایان
  • گیاه جنسینگ در بدن به صورت آداپتوژن عمل می‌کند و باعث تنظیم تعادل بدن می‌شود
  • کاهش علائم افسردگی، کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی مانند گر گرفتن، استرس، افسردگی و بی‌خوابی در زنان بالای ۵۰ سال
  • افزایش توان و قدرت سیستم قلبی عروقی که ورزشکاران از این خاصیت جینسینگ به منظور افزایش استقامت و کارایی عضلات  استفاده می‌کنند.

خرید قرص رد جینسینگ

گیاه جینسینگ موجود در قرص رد جینسینگ
در ترکیب قرص رد جینسینگ، گیاه مقوی و معروف جینسینگ به کار رفته است که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، سبب افزایش مقاومت بدن در برابر ضعف و خستگی می‌شود.

ترکیبات قرص رد جینسینگ 

در ترکیبات قرص رد جینسینگ علاوه بر جینسینگ، ویتامین‌های دیگری از جمله فولیک اسید، ویتامین ‌C، ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E، و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم و… وجود دارد. تمام این مجموعه در کنار هم قرص رد جینسینگ  را به یکی از بهترین مولتی ویتامین ها تبدیل کرده است. 

عنوان

مقدار

عصاره جینسینگ قرمز (Panax) ۲۴۰ میلی‌گرم
جینسینگ Rg1+Rb2 ۳ میلی‌گرم
ویتامین B1 ۴.۲ میلی‌گرم
ویتامین B2 ۵.۴ میلی‌گرم
ویتامین B3 (نیاسین) ۵.۳ میلی‌گرم
ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) ۵ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۴.۴ میلی‌گرم
ویتامین B7 (بیوتین) ۴.۸ میلی‌گرم
ویتامین B12 ۰.۲ میلی‌گرم
فولیک اسید ۱۲۸ میلی‌گرم
ویتامین C ۳۰ میلی‌گرم
ویتامین A ۷۲۷ IU
ویتامین D3 ۹۶ IU
ویتامین E ۰.۴ IU
کلسیم ۱۰.۸ میلی‌گرم
منیزیم ۸.۱ میلی‌گرم
سلنیم ۱۹ میکروگرم
ید ۱۳.۷ میکروگرم
آهن ۰.۶ میلی‌گرم
زینک ۷.۲ میلی‌گرم
کروم ۱.۸ میکروگرم
منگنز ۰.۲۶ میلی‌گرم

جینسینگ

جینسینگ با خواص آنتی اکسیدانی بالا مانع ابتلا افراد به بیماری‌های گوناگون شده و مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی، فشار خون، استرس، خستگی و بی‌میلی جنسی را درمان می‌کند. این ماده در بدن مانند یک آداپتوژن عمل می‌کند یعنی شرایط بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند و با این عمل باعث بهبود سلامتی می‌شود. جینسینگ توان فیزیکی و ذهنی افراد را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم جنسینگ استفاده می‌کنند توانایی بیشتری در مواجهه با مشکلات زندگی داشته و از سطح سلامت بالاتری برخوردارند. همچنین مصرف جنسینگ باعث کوتاه شدن دوره بهبودی پس از بیماری‌ها و دوره نقاهت پس از جراحی و افزایش توان و انرژی افراد در این شرایط می‌شود. جینسینگ یک گیاه نشاط آور است که سیستم ایمنی را تقویت کرده، سلامت سیستم قلب و عروق را بهبود می‌بخشد و متابولیسم را تنظیم می‌کند. مصرف جنسینگ از پیری و ضعف جلوگیری کرده و فواید بیشماری برای حفظ سلامتی دارد.

ویتامین‌های B

قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال حاوی ویتامین B1 یا تیامین است که علاوه بر شرکت در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی مورد نیاز است.

ویتامین B2 موجود در قرص رد جینسینگ برای حفظ سلامت مو، رفع گرفتگی عضلات و جلوگیری از بیماری کاتاراکت یا آب مروارید ضروری است.

در فرمولاسیون قرص رد جینسینگ ویتامین B3  نیز گنجانده شده است. این ویتامین مانع از ابتلا به مشکلات جسمی و روحی می‌شود. کمبود این ویتامین در بدن باعث بیماری پلاگر می شود .

ویتامین B5 موجود در قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال علاوه بر اینکه مانند سایر ویتامین‌های گروه B در متابولیسم و تولید انرژی شرکت می‌کند باعث تعدیل هورمون‌های بدن و بهبود سطح سلامتی افراد می‌شود. 

قرص رد جینسینگ حاوی ویتامین B6 نیز می‌باشد که برای خون سازی، بهبود خلق و خو، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات پوستی مورد نیاز است.

ویتامین B9 یا اسید فولیک به کار رفته در قرص رد جینسینگ برای پیشگیری از کم‌خونی و همچنین بهبود مشکلات پوست و مو مورد نیاز است. 

آخرین ویتامین گروه B موجود در فرمولاسیون قرص رد جینسینگ، ویتامین B12 است.این ویتامین علاوه‌بر اینکه نقش مهمی در تولید گلبول‌های قرمز و جلوگیری از کم‌خونی دارد، برای پیشگیری از خستگی، یبوست، کاهش وزن، بی اشتهایی و مشکلات عصبی نیز مورد نیاز است.

ترکیبات دیگر

در فرمولاسیون قرص رد جنسینگ ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین E، D3، A نیز وجود دارد. ویتامین A برای سلامت بینایی، ویتامین D3 برای حفظ توده استخوانی و ویتامین E برای حفظ سلامت پوست و مو و عملکرد دستگاه تناسلی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. 

این محصول حاوی مواد معدنی مهمی مانند زینک، آهن، ید و سلنیوم است که برای بدن ضروری هستند.

ویتامین‌ها و مینرال‌های مهم موجود در قرص رد جینسینگ
در ترکیبات این محصول علاوه بر جینسینگ، ویتامین‌های دیگری به نام فولیک اسید، ویتامین ‌C، ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E، کلسیم و منیزیم و… وجود دارد. تمام این مجموعه در کنار هم رد جینسینگ را به یکی از بهترین مولتی ویتامین ها تبدیل کرده است.

بهترین زمان مصرف قرص رد جینسینگ

روزی ۲ بار، هر بار یک عدد قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین و مینرال ویتامین را بعد از غذا و با یک لیوان آب میل کنید.

  • بهتر است از مصرف این فرآورده در دوران شیردهی خودداری شود.
  • زنان باردار باید از مصرف فرآورده‌های حاوی جینسینگ خودداری نمایند خصوصا در سه ماه اول بارداری.

تداخل دارویی

افرادی که وارفارین مصرف می‌کنند هنگام مصرف فرآورده‌های حاوی جینسینگ باید تست سنجش غلظت خون یا پایش نسبت نرمال شده بین‌المللی (International Normalized Ratio ,INR) را در فواصل زمانی کمتری انجام دهند.

عوارض قرص رد جینسینگ

  • عوارض جانبی که به ندرت ممکن است ایجاد شود شامل تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها است. 
  • مصرف فرآورده‌های حاوی عصاره جینسینگ غالبا اثرات جانبی به همراه ندارد، اما در صورت مشاهده هرگونه واکنش‌های حساسیتی، مصرف فرآورده بلافاصله قطع کرده و به پزشک و یا داروساز مراجعه کنید.

جمع بندی کلی درباره قرص رد جینسینگ 

در این مقاله گفتیم که قرص رد جینسینگ برای چیست و خواص، ترکیبات، نحوه مصرف و… مربوط به آن را توضیح دادیم. قرص رد جینسینگ، به افزایش توان فیزیکی بدن، تقویت قوای جنسی، رفع خستگی، تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی عروقی را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین این قرص برای آقایان برای درمان مشکل نعوظ و زود انزالی بسیار مناسب است. ترکیبات موجود در این گیاه از استرس اکسیداتیو در رگ‌های خونی جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا در حین رابطه جنسی عملکرد بهتری داشته باشند. از طرفی باعث افزایش اسید نیتریک در عضلات می‌شود و جریان خون در اندام جنسی مردان را افزایش می دهد. همچنین قرص رد جینسینگ + مولتی ویتامین مینرال علاوه بر گیاه جنسینگ حاوی ویتامین‌های گروه B است که برای تولید انرژی در بدن فوق‌العاده مفید و ضروری هستند. 

در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد قرص رد جینسینگ و انواع بهترین قرص افزایش میل مردان در داروخانه، می‌توانید پرسش خود را در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید و متخصصین داروساز ما یه سوالات شما پاسخ خواهند داد.

خرید قرص رد جینسینگ

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

30 دیدگاه دربارهٔ «قرص رد جینسینگ برای چیست؟»

  1. سلام و درود.بنده بیشتر از ۱ساله بطور منظم هروز یک قرص رد جینسینگ استفاده میکنم.از لحاظ ضریب هوشی،حافظه،قدرت جنسی،انرژی بدنی و….عالی عمل کرد و تغییراتی خیلی خوبی داشتم.اما ۱ماهه که گاها بعضی جاهای پوست بدنم خارش شدید میگیره و قرمز و متورم میشه،میخاستم ببینم ایا ممکنه بخاطره این قرص باشه؟یا اینکه باعث گرمی بدنم شده باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص رد جنسینگ در برخی از افراد ایجاد حساسیت پوستی می کند. با این حال، این حساسیت معمولا خیلی زودتر از اینها خودش را نشان می دهد. با توجه به اینکه این علائم بعد از یک سال در شما ایجاد شده، بعید است ناشی از مصرف رد جنسینگ باشد. پیشنهاد میکنم برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
      ضمنا توصیه می کنم مصرف رد جنسینگ را قطع کنید. مصرف محصولات حاوی جنسینگ مانند رد جنسینگ، برای مدت طولانی تر از ۳ ماه توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی مطالعات نشان می دهد مصرف جنسینگ می تواند به میزان کمی به کاهش وزن کمک کند. از طرفی، قرص رد جنسینگ محتوی زینک است که در برخی افراد افزایش اشتها ایجاد می کند. در مجموع می توان گفت مصرف رد جنسینگ روی وزن تاثیر قابل توجهی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام خانم دکتر وقت شما بخیر ضمن تشکر از پاسخگویی به سوالات متعدد بیماران
    بنده بدلیل کاهش میل جنسی و اختلالات نعوظ به پزشک اورولوژ مراجعه کردم و بعد از تشریح علائم که ناشی از التهاب پروستات پس از کرونا بود پزشک متخصص علاوه بر تجویز قرص ردجنسینگ و رویال ژل تاکید کردند سه امپول نادرلون ۲۵۰ میلی و سه امپول تستسترون ۱۰۰ میلی رو طی سه هفته هر هفته از هرکدام در دو طرف باسن تزریق کنم
    آیا عوارض خاصی مثل ریزش مو و مسایل دیگه نداره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رد جنسینگ و رویال ژلی نه تنها باعث ریزش مو نمی شوند بلکه با تقویت فولیکول های مو به رفع ریزش کمک هم می کنند. آمپول تستوسترون ممکن است سبب ریزش مو شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من برا پوستم رفتم دکتر و الان هم قرص نورم اسکین استفاده میکنم، ولی همون دکتر قرص رد جنسینگ رو برام نوشتن که استقاده کنم برای کاهش خستگی و..
    میخواستم ببینم واقعا تداخل دارن باهم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      همه افرادی که نورم اسکین یا برند های دیگر ایزوترتینوئین را مصرف می کنند، باید از مصرف مکمل های حاوی ویتامین آ، از جمله قرص رد جنسینگ خودداری کنند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه خیلی زود احساس خستگی میکنم و زود به زود مریض میشم و انرژیم کم میشه کم خون هم هستم قرص اهن و ویتامین دی هم مصرف میکنم این مکمل هم به پیشنهاد داروخونه گرفتم ولی هنوز مصرف نکردم ایا عوارض خاصی داره؟یا اصلا مناسب من هست؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص رد جنسینگ علاوه بر ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن، محتوی جنسینگ قرمز هم هست که در تقویت عمومی بدن، رفع خستگی و افزایش انرژی موثر است. بنابراین این محصول برای شرایط شما مفید است. بهتر است در کنار این محصول، مصرف آهن و ویتامین دی را هم ادامه دهید.
      قرص رد جنسینگ عوارض جانبی جدی یا خطرناکی ندارد اما تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها با آن گزارش شده است. همچنین احتمال بروز حساسیت با آن وجود دارد و افرادی که به جنسینگ حساسیت دارند نباید از این محصول استفاده کنند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص رد جنسینگ محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن برای کودکان توصیه نمی شود.
      برای تقویت بدن کودک ۹ ساله می توانید از شربت ویتان استفاده کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام وقت بخیر، قرص ردجنسینگ آیا جوشان است و در آب حل میشود؟؟ و اینکه آیا با ویتامین c تداخل دارد؟؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رد جنسینگ قرص معمولی است و جوشان نیست. این محصول با ویتامین سی تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      در صورتی که از دارو یک بار در روز مصرف میکنید بهتر است وعده آن طرف صبح یا ظهر باشد تا بتوانید از انرژی ایجاد شده در طول روز بهره ببرید. در صورتی که دوبار در روز استفاده میشود، بله میتواند یک وعده آن ساعت ۶ عصر باشد. این دارو با داروهای اسید معده(امپرازول و فاموتیدین) تداخلی ندارد. اگر شربت یا قرص آنتی اسید (آلومنیوم ام جی اس) استفاده میکنید بهتر است چند ساعتی با این دارو فاصله داشته باشد تا در جذب این دارو تداخلی ایجاد نشود.
      با احترام دکتر داروساز

  6. باسلام، بنده مکمل خودساخته، جینسینگ سفیدوقرمز، زعفران، جوزهندی، میخک، زنجبیل، دارچین، عسل ناب، رویال ژل، سیرهمدان همه را طبق نظرخودم درست کردم و تعدادشاید۱۰۰نفرمردان بالای ۸۰سال استفاده نمودندوبشدت درمسائل جنسی راضی وجوانان هم بطورکل زودانزالیشان درمان شده البته شیرگوسفندهم میخوادونوع ترکیبش مهمه، ببخشیدجناب دکتر بنظرشما ضرر نداره،

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای اینکه بدانید یک محصول ضرری دارد یا نه باید یک کارآزمایی بالینی کنترل شده روی تعداد مناسبی داوطلب انجام دهید و بصورت علمی پارامتر های مختلف مربوط به سلامتی را پایش و ثبت کنید. سپس دیتای به دست آمده باید با متدهای آماری تحلیل شود و در نهایت در خصوص مضر بودن یا نبودن محصول نظر داده شود.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام
    این مکمل با داروی ضد انعقاد خون وارفاین تداخل داره. آیا با داروهای دیگر ضد انعقاد خود مثل اسویکس هم تداخل داره؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      جینسینگ با انواع داروی ضد انعقاد خون از جمله اسویکس تداخل دارویی دارد.
      با آرزوی سلامتی برای شما

  8. سلام وقتتون بخیر
    من ۴ ماهه جراحی بینی انجام دادم و به دستور پزشک هفته‌ای دو عدد قرص نورم اسکین مصرف این مکمل با توجه به موارد تشکیل دهندش تداخلی باهاش نداره؟

    سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص رد جنسینگ به علت داشتن ویتامین آ با ایزوترتینوئین (نورم اسکین) تداخل ایجاد می کند. در طول دوره مصرف نورم اسکین، از مکمل های حاوی ویتامین آ استفاده نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رد جنسینگ مکمل خوبی برای رفع زودانزالی است و نیازی به مصرف مکمل دیگر در کنار آن ندارید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. عباس حقوقی زاده

    سلام من رد جنسیینگ خریدم و هنوز استفاده نمیکنم و ۳ مدل قرص میخورم به دستور پزشک ۱ روز درمیان مولتی‌ویتامین و هر روز ظهر ۱ ویتامین c و ۱ ویتامین e میخورم واگر روزی ۱ عدد هم جنسیینگ بخورم مشکل ساز نمیشه
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مولتی ویتامین و رد جنسینگ ترکیبات مشترک دارند و به همین دلیل نباید در یک روز مصرف شوند. می توانید برخی روزها (مثلا روز در میان) بجای مولتی ویتامین رد جنسینگ میل کنید.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام بهتر است قرص ردجنسینگ و مکمل پرفکتیل را در یک روز استفاده نکنید. می توانید این دو محصول را بصورت روز در میان میل نمایید.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره