نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

پودر جوانه گندم برای چاقی صورت
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

توپر دیده شدن صورت یکی از دغدغه‌های افراد لاغر و یا کسانی است که با رژیم‌های لاغری دچار افتادگی صورت شده‌اند. این اشخاص به دنبال راهی جهت چاق شدن صورتشان می‌گردند که کمترین عوارض را برای آن‌ها داشته باشد. ممکن است هدف آن‌ها فقط چاقی صورت باشد و یا بخواهند کل بدنشان چاق شود. یکی از مواردی که گفته می‌شود در این موضوع، می‌تواند کمک‌کننده باشد، مصرف جوانه گندم است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب بررسی خواهیم کرد که آیا پودر جوانه گندم برای چاقی صورت موثر است؟

بهترین روش برای چاقی صورت

قبل از اینکه نحوه تاثیر پودر جوانه گندم برای چاقی صورت را بررسی کنیم، بهتر است کمی در مورد روش‌های موثر در توپر دیده شدن صورت صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که به دنبال راهی برای چاقی صورت خود هستند، این است که آیا روشی وجود دارد که فقط باعث چاق شدن صورت شود و روی سایر اندام‌ها تاثیری نداشته باشد؟

در پاسخ باید گفت، طبق نظر متخصصین هیچ مکمل و قرص یا هیچ داروی گیاهی وجود ندارد که بتواند فقط روی چاقی صورت تاثیر بگذارد. در واقع تاثیر این داروها روی تمام اندام‌های بدن قابل مشاهده خواهد بود. البته ممکن است در برخی فروشگاه‌های اینترنتی مکملی را تحت این عنوان تبلیغ کنند. باید بدانید این مکمل‌ها مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو را ندارند.

اما افرادی که به دنبال چاق‌تر شدن صورت خود هستند، چه باید بکنند. در ادامه این مقاله به طور مختصر برخی از راهکارهای خانگی چاقی صورت و مکمل‌های کمک‌کننده را معرفی می‌کنیم تا به مبحث اصلی‌مان یعنی تاثیر پودر جوانه گندم برای چاقی صورت برسیم.

برای چاقی صورت چه قرصی بخوریم؟

انواع مکمل‌ها به صورت قرص، کپسول و یا پودر در بازار دارویی وجود دارد که دارای خواص افزایش اشتها و چاق کننده هستند. همانطور که در بخش قبل گفتیم هیچ قرص یا دارویی نمی‌تواند فقط باعث چاق‌تر شدن صورت شود و بر سایر اندام‌ها تاثیر نداشته باشد. برخی از مکمل‌ها با تامین ریزمغذی‌های ضروری به چاق شدن کل بدن از جمله صورت کمک می‌کنند و یا با شاداب‌تر کردن پوست، باعث پرتر دیده شدن صورت می‌شوند.

به عنوان مثال مکمل‌های کلاژن، می‌تواند باعث افزایش سطح کلاژن در بدن شده که به شادابی بیشتر پوست و پرتر دیده شدن صورت کمک می‌کند. و یا یک قرص زینک با بهبود اشتهای طبیعی می‌تواند در افزایش وزن و چاقی صورت تاثیرگذار باشد. همچنین یک مولتی ویتامین که حاوی زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین E باشد نیز گزینه خوبی برای افزایش اشتها، شفافیت بیشتر پوست و در نتیجه چاق‌تر دیده شدن صورت است.

شما می‌توانید از پودرهای افزایش‌دهنده وزن نیز استفاده کنید. به طور مثال پودرهای گین آپ کارن از بهترین مکمل‌های چاقی بزرگسالان و کودکان هستند که در افزایش وزن افراد کم‌وزن و ورزشکاران موثر عمل می‌کنند. پودر گین آپ بزرگسالان حاوی پروتئین‌های شیر و پروتئین وی، کربوهیدرات پیچیده، ۱۲ نوع ویتامین، فیبر و مخلوط آنزیم هضمی است. برای خرید این پودر چاقی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و با تخفیفات ویژه به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید:

خرید پودر گین آپ

برای چاقی صورت چه بخوریم خانگی

علاوه بر مکمل‌های گفته شده در بخش قبل شما می‌توانید از راهکارهای خانگی نیز در جهت پرتر دیده شدن صورت خود کمک بگیرید. یکی از این روش‌ها، مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت است که در بخش‌های بعد به طور مفصل در مورد آن توضیح می‌دهیم.

از دیگر راهکارهای خانگی موثر در چاق شدن صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یوگای صورت برای تقویت عضلات
  • ماسک آلوئه ورا برای آبرسانی صورت
  • استفاده از روغن‌های گیاهی (بادام، آووکادو، نارگیل، زیتون و شی باتر) روی پوست صورت
  • نوشیدن شیر برای چاقی صورت
  • مصرف مغزیجات مانند گردو، پسته، فندق، بادام درختی و هندی

(توضیحات کامل در مورد این روش‌ها را می‌توانید در مقاله بهترین قرص چاقی صورت مطالعه کنید)

خواص جوانه گندم برای بدن

جوانه گندم یک منبع عالی فیبر است که سرشار از مواد مغذی متعدد می‌باشد. این ماده گیاهی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی و پروتئین است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جوانه گندم به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. از همین رو جوانه گندم چه به صورت پودر و یا روغن آن، می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی باشد.

خواص جوانه گندم برای سلامتی بدن
جوانه گندم یک منبع غذایی کامل برای سلامتی بدن به شمار می‌رود.

طبق نظر کارشناسان، جوانه گندم دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. این قسمت از گیاه گندم سرشار از ویتامین E بوده که رادیکال‌های آزاد را در بدن کاهش می‌دهند. همچنین جوانه گندم منبعی عالی از پروتئین‌های گیاهی، همراه با فیبر و چربی‌های سالم است. این ماده حاوی مقدار مناسبی منیزیم، زینک، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر می‌باشد.

جوانه گندم می‌تواند در موارد زیر به سلامت بدن کمک کند:

  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش خطر دیابت
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • دارای خواص ضد پیری
  • تقویت سلامت عضلات
  • کاهش علائم یائسگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سیستم گوارش
  • تقویت پوست و مو

پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

همانطور که گفتیم جوانه گندم و مکمل‌های آن، سرشار از مواد مغذی هستند. این ماده غذایی به دلیل داشتن پروتئین‌های گیاهی، در بین گیاه‌خواران محبوبیت بالایی دارد. وجود همین پروتئین‌ها باعث می‌شود که مصرف جوانه گندم در یک بازه زمانی، بتواند در افزایش وزن بدن و در همین راستا چاقی صورت موثر عمل کند. قرار دادن چند وعده جوانه گندم در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش کالری دریافتی کمک کرده و به مرور زمان موجب افزایش وزن شود.

از سوی دیگر جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E است که در تغذیه و ترمیم سلول‌های پوست مفید هستند. از همین رو می‌تواند موجب بهبود الاستیسیته پوست شده و آثار پیری را کاهش دهد. در نتیجه پودر جوانه گندم برای چاقی صورت و در واقع پرتر و شفاف‌تر دیده شدن پوست صورت موثر است.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف پودر جوانه گندم به تنهایی نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش وزن شما داشته باشد. در کنار مصرف این مکمل غذایی، لازم است از یک رژیم غذایی مناسب و مشورت با یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

به دو صورت می‌توان از جوانه گندم برای چاقی صورت استفاده کرد. شما می‌توانید این ماده غذایی را به برخی از خوراکی‌های مورد استفاده خود مانند ماست، سالاد، اسموتی و حتی خمیر نان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید. مقدار توصیه شده روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی صورت و سایر نقاط بدن، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری است.

دیگر نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت و شادابی بیشتر پوست، تهیه ماسک صورت است. برای این منظور، می‌توانید از پودرهای آماده جوانه گندم استفاده کرده و یا گیاه آن را آسیاب کنید. سپس آن را با شیر یا ماست، آرام آرام مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت تمیز و یا بخور داده شده، با حرکات دورانی بمالید. پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را برداشته و پوستتان را بشویید. البته تهیه ماسک جوانه گندم برای چاقی صورت، روش‌های دیگری نیز دارد. به طور مثال می‌توانید این پودر را با کمی آب یا عسل مخلوط کنید.

به روش‌های مختلفی می‌توان از پودر جوانه گندم برای چاقی صورت استفاده کرد.

پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق میکند؟

این سوال، نمی‌تواند یک جواب قطعی داشته باشد، چرا که میزان افزایش وزن با هر روشی، برای افراد مختلف با شرایط بدنی مجزا، متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت برای حصول نتایج ملموس اضافه شدن وزن در بدن و صورت، به یک دوره ۳ تا ۶ ماهه از مصرف جوانه گندم نیاز است. البته همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، پودر جوانه گندم به تنهایی نمی‌تواند نتایج قابل توجهی ایجاد کند و باید در کنار یک رژیم غذایی با کالری بالا قرار بگیرد.

پودر جوانه گندم را با چی بخوریم؟

این پودر را می‌توانید به انواع مواد خوراکی مورد علاقه خود اضافه کرده و در رژیم غذایی‌تان جای دهید. به طور مثال می‌توانید پودر جوانه گندم را مانند یک ادویه به ماست، شیر و انواع سالاد اضافه کنید. همچنین می‌توانید در تهیه بورانی اسفناج، انواع سوپ و آش، خوراک لوبیا و عدسی نیز از پودر جوانه گندم استفاده کنید. برخی افراد جهت مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت و بدن خود، آن را داخل اسموتی‌های میوه می‌ریزند و به صورت روزانه میل می‌کنند.

جمع بندی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی میزان تاثیر پودر جوانه گندم برای چاقی صورت اختصاص یافت. همانطور که در طول متن بیان شد، این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌های گیاهی است و مصرف روزانه آن به طور مرتب می‌تواند به افزایش وزن بدن و بالطبع چاقی صورت کمک کند. توجه داشته باشید، همانند دیگر روش‌های افزایش وزن، پودر جوانه گندم نیز نمی‌تواند فقط روی صورت اثر چاقی داشته باشد و تاثیر آن روی تمام اندام‌ها خواهد بود.

توصیه متخصصان ما به افرادی که در جستجوی راهکاری برای چاقی صورت و بدن خود هستند، این است که با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. شما می‌توانید لیست کاملی از محصولات افزایش وزن شامل انواع قرص اشتها آور، پودر چاقی و مکمل‌ها دارای مجوزهای سازمان غذا و دارو را در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کنید:

خرید انواع پودر چاقی

هر سوالی در مورد مکمل‌های افزایش وزن و چاقی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید