با قرص بیوتی هلث و اثرات آن برای مو و ناخن بیشتر آشنا شوید

قرص بیوتی هلث و خواص آن
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اگر در ایران زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد تاکنون حداقل یک بار ریزش موی شدید و ناگهانی و ضعیف شدن و شکننده شدن ناخن‌ها گریبان شما را هم گرفته است. شایع شدن ریزش مو و ضعف ناخن‌ها بین زنان و مردان جوان و میانسال کشورمان نتیجه‌ی استرس زیاد و طولانی مدت، عدم رسیدگی به مو و ناخن بخاطر مشغله زیاد کاری، تغذیه ناسالم و استفاده از غذاهای فرآوری شده و رستورانی، آلودگی هوا و عواملی از این دست است. این نوع ریزش مو می‌تواند با مصرف مکمل‌ پوست و مو مانند قرص بیوتین بیوتی هلث رفع شود. البته که برخی بیماری‌ها و مشکلات ژنتیکی نیز در ریزش مو نقش دارند؛ اما روش درمان متفاوتی برای درمان آن تجویز می‌شود.

قرص بیوتی هلث یکی از بهترین مکمل‌های بیوتین است که پزشکان زیادی هم آن را برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای و درمان ریزش مو تجویز می‌کنند. البته این تنها وظیفه بیوتین در بدن نیست؛ بلکه وظایف مهم‌تری هم دارد. در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم یکی از بهترین انواع مکمل تقویت مو و ناخن را به شما معرفی کنیم و از اثرات مهم آن در بدن بگوییم. پس با ما همراه باشید.

بیوتین چیست؟

از هر متخصص تغذیه یا پزشکی بپرسید که کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ریزش مو می‌شود؟ قطعاً بیوتین را بین پاسخ‌هایش پیدا می‌کنید. این ویتامین محلول در آب عضوی از خانواده ویتامین B است که به با نام‌های B7 یا ویتامین H هم شناخته می‌شود.

بیشتر ما در پی رفع مشکلات پوست، مو و ناخن خود با خواص بیوتین برای این دو بخش از بدن آشنا شدیم. مکمل‌های حاوی این ویتامین اثر بسیار خوبی در بهبود ریزش مو و تقویت ناخن‌ها از خود نشان داده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها، قرص بیوتی هلث است. این قرص بیوتین انگلیسی کیفیت بسیار بالایی دارد و کمبود بیوتین در بدن و مشکلات ناشی از آن را به خوبی رفع می‌کند. در ادامه بیشتر با ترکیبات و اثرات این قرص در بدن آشنا می‌شوید.

ترکیبات قرص بیوتی هلث؛ قرص بیوتین ۱۰۰۰

کمپانی هلث اید انگلیس یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید مکمل‌های غذایی در اروپا است که بر اساس نیاز و میزان کمبود بدن گروه‌های سنی مختلف مکمل‌های خود را تولید و وارد بازار می‌کند. این شرکت دو نوع مکمل بیوتین دارد که دوز متفاوتی از بیوتین را درون خود دارند. قرص بیوتین هلث اید حاوی ۸۰۰ میکروگرم ویتامین ب۷ و قرص بیوتی هلث این کمپانی حاوی ۱۰۰۰ میکروگرم از این ویتامین است.

ترکیبات قرص بیوتی هلث
بیوتین تنها ریزمغذی موجود در قرص بیوتی هلث است.

بیوتین تنها ماده مغذی موجود در مکمل بیوتی هلث است که به تقویت ناخن‌ها، کاهش ریزش مو و تقویت ریشه موها مؤثر کمک می‌کند. بنابراین افرادی که فقط دچار کمبود ویتامین ب۷ شده‌اند، بدون نیاز به مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین می‌توانند از این مکمل برای جبران کمبود خود استفاده کنند.

خواص قرص بیوتین هلث اید (فواید بیوتین برای بدن)

اگر تا به حال در داروخانه‌ها به دنبال بهترین مکمل‌های پوست و مو و ناخن گشته باشید، به احتمال زیاد نام قرص بیوتی هلث را شنیده‌اید. با اینکه این قرص تنها یک ویتامین را به طور اختصاصی درون ترکیبات خود دارد، اما به خوبی کمبود بیوتین را در بدن رفع می‌کند.

بالاتر گفتیم که بیوتین فقط برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها نیس، بلکه وظایف مهم دیگری هم در بدن به عهده دارد. در ادامه با این وظایف و خواص بیوتین و قرص بیوتی هلث در بدن بیشتر آشنا می‌شوید.

بیوتین برای سلامتی سیستم عصبی

سلول‌های عصبی ما (نورون‌ها) اطراف خود یک پوشش حفاظتی به نام میلین دارند که از آن‌ها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. کهولت سن، رادیکال‌های آزاد زیاد در بدن و برخی بیماری‌ها، به خصوص بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس باعث از بین رفتن این پوشش‌ها شده و عملکرد سلول‌های عصبی و انتقال پیام‌ها را دچار اختلال می‌کند.

خواص بیوتین برای سیستم عصبی
بیوتین در تشکیل پوشش اطراف سلول‌های عصبی و حفاظت از آن‌ها نقش دارد.

بیوتین نقش مهمی در تولید این پوشش‌های میلینی دارد. مصرف بیوتین به اندازه‌ی کافی از سلول‌های عصبی محافظت کرده و به عملکرد طبیعی سیستم عصبی ما کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که مصرف دوز مشخصی از بیوتین به صورت روزانه در افراد مبتلا به ام اس باعث کند شدن سرعت پیشرفت بیماری شده و ناتوانی‌های ناشی از بیماری را کاهش داده است.

نقش بیوتین در افزایش سوخت و ساز بدن

دیگر نقش مهم بیوتین در بدن، افزایش سوخت و ساز سلول‌های بدن است. این ویتامین ب همانند هم خانواده‌های خود از جمله ویتامین‌های ب۱، ب۲ و ب۳ نقش موثری در تبدیل غذا به انرژی دارد. البته تبدیل غذا به انرژی تعبیر بسیار ساده‌ای از سه فرایند اساسی گلوکونئوژنز، تجزیه چربی‌ها و تولید اسید چرب و تجزیه آمینواسیدها است که بیوتین در همه‌ی آن‌ها نقش دارد.

فعالیت بسیاری از آنزیم‌های دخیل در شکستن و تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به وجود بیوتین وابسته است. این ویتامین محلول در آب در متابولیسم آمینواسیدهای ضروری از جمله لوسین نقش مهمی دارد. این ویژگی بیوتین خواص زیادی برای بدن فراهم می‌کند.

بیوتین برای تقویت مو و ناخن‌ها

محققان تا به حال تحقیقات زیادی روی عملکرد بیوتین و اثر آن روی موها انجام داده‌اند. نتیجه این تحقیقان نشان داده که بیوتین از چند طریق می‌تواند به تقویت موها و ناخن‌های ما کمک کند. اولین و برجسته‌ترین نقش بیوتین برای این بخش‌ها، افزایش تولید کراتین است. کراتین پروتئین اساسی سازنده‌ی ناخن‌ها و ساقه‌ی موها است که هرچه بیشتر باشد ما موهایی ضخیم‌تر و ناخن‌هایی مستحکم‌تر داریم.

خرید سریع قرص بیوتی هلث

بیوتین برای تقویت مو و ناخن
بیوتین باعث افزایش تولید کراتین و افزایش ضخامت موها و ناخن‌ها می‌شود.

فولیکول‌های مو برای تولید موهای سالم نیاز به انرژی دارند. کمبود انرژی بدن باعث از کار افتادن تعدادی از این واحدهای سازنده شده و ریزش مو و نازک شدن موها را در پی دارد. بیوتین با تأمین انرژی کافی برای فولیکول‌های مو و افزایش گردش خون در پوست سر به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. به همین دلیل قرص بیوتی هلث به عنوان یک قرص جلوگیری از ریزش مو نیز تجویز می‌شود.

بهبود عملکرد معده با بیوتین

اگر بپرسید بهترین ویتامین برای تقویت معده چیست؟ قطعاً یکی از پاسخ‌های ما بیوتین خواهد بود. یکی از خواصی که در پی دخالت بیوتین در سوخت و ساز بدن و تجزیه مواد غذایی برای بدن فراهم می‌شود، کمک به عملکرد معده است.

ویتامین ب۷ به هضم بهتر پروتئین‌ها، کلسترول، کربوهیدرات و اسیدهای چرب نقش موثری دارد. بنابراین سیستم گوارش در حضور آن با کیفیت بهتر به کار خود ادامه می‌دهد. بنابراین بیوتین برای تقویت دستگاه گوارش و بهبود مشکلات معده نیز بسیار مناسب است.

فواید بیوتین برای دوران بارداری

کمبود بیوتین در حالت عادی علائم خاصی ندارد (به جز در موارد بسیار شدید) که ما را به پیگیری وادار کند. هرچند که این کمبود به حالت چراغ خاموش روی سلامت ما اثر می‌گذارد، اما ما متوجه آن نمی‌شویم. با توجه به اینکه در دوران بارداری نیاز بدن به این ویتامین افزایش می‌یابد و بدن سریع‌تر آن را تجزیه می‌کند، کمبود بیوتین در بارداری بسیار شایع است.

خواص بیوتین در دوران بارداری
بیوتین برای تشکیل سیستم عصبی جنین و جلوگیری از نقص‌های تولد ضروری است.

وجود بیوتین کافی برای شکل گیری سلول‌های سیستم عصبی (نورون‌ها) و پوشش‌های اطراف آن‌ها (میلین) در جنین بسیار ضروری و حیاتی است. همچنین این ویتامین برای تقویت فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی و پیام رسانی بین اعصاب نیز نقش مهمی دارد.

کمبود بیوتین در بارداری در بروز نقص‌هایی از جمله ناهنجاری‌های اسکلتی، شکاف کام و لب در جنین نقش دارد.

قرص بیوتین برای بدنسازی

یکی دیگر از خواصی که در پی دخالت بیوتین در افزایش سوخت و ساز بدن ایجاد می‌شود، کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران حرفه‌ای از جمله بدنسازها است. این ویتامین با شرکت در متابولیسم آمینو اسیدها و تولید انرژی از منابع مختلف، امکان فعالیت بیشتری را برای ورزشکاران فراهم می‌کند. مصرف قرص بیوتین باعث رشد بافت‌های عضلانی نیز می‌شود. بنابراین اگر ورزشکار هستید و دچار کمبود بیوتین شده‌اید، قرص بیوتی هلث می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

چه افرادی به مصرف قرص بیوتین هلث نیاز دارند؟

حال که با همه‌ی خواص قرص بیوتی هلث در بدن آشنا شدید، بهتر است بدانید که در چه مواقعی به آن نیاز پیدا می‌کنید. زیرا مصرف قرص بیوتین تنها زمانی این خواص را برای بدن دارد که بدن ما به آن نیاز داشته باشد.

افرادی که به بیوتین نیاز دارند
افرادی که دچار کمبود انرژی مزمن، ریزش مو و ضعف ناخن ها شده اند بهتر است قرص بیوتی هلث مصرف کنند.

اگر جزو هرکدام از افراد زیر هستید، حتماً برای انجام آزمایش و اطمینان از کمبود بیوتین و میزان نیاز بدن خود به پزشک مراجعه کنید:

  • افراد مبتلا به دیابت
  • بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای
  • افرادی که سیگار یا قلیون می‌کشند
  • خانم‌های باردار که ریزش مو پیدا کرده‌اند
  • افرادی که دچار کمبود انرژی مزمن شده‌اند
  • افرادی که ریزش مو بعد از کرونا را تجربه کرده‌اند
  • افرادی که مدت زیادی استرس زیاد را تجربه کرده‌اند
  • کسانی که ریزش مو و ضعیف شدن ناخن‌ها را باهم تجربه می‌کنند
  • افرادی که داروهای خاص مانن داروهای ضد تشنج مصرف می‌کنند

قرص بیوتی هلث را از اینجا بخرید

بهترین زمان مصرف قرص بیوتین هلث اید

اگر برای تعیین میزان کمبود بیوتین بدن خود به پزشک مراجعه کرده‌اید و پزشک برای شما قرص بیوتی هلث را تجویز کرده است؛ باید روزی یک عدد از آن را مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف قرص بیوتی هلث، پس از خوردن یک وعده‌ی غذایی است که معده پر باشد.

دقت کنید که نباید بدون مشورت پزشک یا داروساز میزان مصرف قرص بیوتین را به صورت خودسرانه افزایش دهید.

آیا قرص بیوتین چاق کننده است؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید مکمل بیوتین را دارند، برایشان سؤال است که آیا قرص بیوتین چاق کننده است؟ این سؤال به یک نگرانی درباره‌ی مصرف انواع ویتامین ب تبدیل شده است. در جواب به این نگرانی باید بگوییم خیر. دانشمندان هنوز ارتباطی بین مکمل‌های بیوتین- از جمله قرص بیوتی هلث- و افزایش وزن و چاقی پیدا نکرده‌اند.

قرص بیوتین آمریکایی بهتر است یا بیوتی هلث؟

در هنگام خرید مکمل تغذیه‌ای دو نکته اهمیت بسیار زیادی دارد. اول اینکه برندی که انتخاب می‌کنید حتماً معتبر و قابل اعتماد باشد و سابقه‌ی تولید مکمل‌های تغذیه‌ای را داشته باشد. دوم اینکه برای نیاز بدن شما مناسب باشد. با این دیدگاه تفاوتی بین آمریکایی یا انگلیسی بودن مکمل بیوتین وجود ندارد. مهم این است که مکملی را بخرید که هم معتبر باشد و هم نیاز بدن شما را (نه کمتر نه بیشتر) تأمین کند.

قرص بیوتی هلث؛ بهترین قرص بیوتین برای تقویت مو و ناخن

در این مطلب قرص بیوتی هلث کمپانی هلث اید را به شما معرفی کردیم و گفتیم که مصرف این مکمل چه خواصی برای بدن فراهم می‌کند. اگر دچار کمبود بیوتین شده‌اید، قرص بیوتی هلث با در اختیار داشتن ۱۰۰۰ میکروگرم از ویتامین ب۷، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید قرص بیوتین پیش روی شما باشد.

برای خرید قرص بیوتی هلث یا سایر مکمل‌های بیوتین کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب تنها با چند کلیک و در زمانی کوتاه می‌توانید این محصول را برای خود سفارش دهید.

اگر تجربه استفاده از قرص بیوتی هلث را دارید، نظر خود را درباره‌ی اثرات این قرص با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این مکمل یا سایر مکمل‌های بیوتین دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره