شربت گل گاوزبان؛ معجزه طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها

شربت گل گاو زبان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه ما با شربت گل گاوزبان و تاثیرات شگفت انگیز آن در درمان بیماری‌ها آشنا هستیم. از دوران بسیار دور تا به امروز برای درمان سرماخوردگی، سرفه‌های مزمن، نرم کنندگی سینه و گلودرد از این معجون طبیعی استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک داروی گیاهی و طبیعی برای تقویت سیستم عصبی، رفع استرس، آرامش بخش، تصفیه و تمیز شدن خون، کاهش فشار خون، کاهش تب و … هستید، نیز قطعاً گل گاوزبان گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

شربت گل گاوزبان برای کودکان نیز فواید بیشماری دارد و حتی می‌تواند برای مادرانی که نگران فرزندان خود هستند، جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. با وجود این همه ویژگی مثبت، بسیاری از افراد هنوز هم با خواص واقعی گل گاوزبان و نحوه درست استفاده از آن آشنا نیستند. بعضی از افراد نیز نگران عوارض جانبی این داروی طبیعی هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه مجله سلامت مفیدطب باشید تا با خواص این عصاره گیاهی آشنا شویم و بهترین شربت گل گاو زبان را به شما معرفی کنیم.

شربت گل گاوزبان برای چی خوب است؟

گل گاوزبان از جمله گیاهان دارویی پرکاربرد است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. همه ما حداقل یکبار تأثیر فوق العاده‌ای این گیاه را دمنوش‌های مادربزرگ‌ها تجربه کرده‌ایم. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین فواید شربت گل گاوزبان آشنا می‌شوید.

خواص شربت گل گاوزبان
خواص گل گاو زبان برای سرفه و سرماخوردگی

شربت گل گاو زبان برای سرفه و سرماخوردگی

در طب سنتی از گل گاوزبان برای جلوگیری از سرماخوردگی استفاده می‌کنند. زیرا این گیاه حاوی ویتامین C است و علاوه بر آن به دلیل وجود مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان ها، خصوصاً زمانی که با عسل ترکیب می‌شود، بعد از سرماخوردگی در رفع تب نیز تأثیر فراوانی دارد. گل گاوزبان برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند نیز توصیه شده است. خواص درمانی گل گاوزبان به برطرف کردن تنگی نفس و التهاب گلو نیز کمک می‌کند.

افرادی که به سرفه‌های مزمن یا حتی آسم دچار هستند نیز می‌توانند با استفاده از شربت یا دمنوش گل گاوزبان، تا حد زیادی به درمان خود کمک کنند. بنابراین بی دلیل نیست که امروزه مصرف شربت گل گاوزبان به یکی از بهترین روش‌های درمان با کمک داروهای طبیعی برای افرادی که با این مشکلات رو به رو هستند تبدیل شده است.

خواص شربت گل گاوزبان برای بی خوابی

از دیگر فواید شربت گل گاوزبان، تأثیر بسیار خوب آن در رفع مشکل بی خوابی است. بی خوابی عوامل مختلفی دارد اما در اکثر موارد دغدغه‌های فکری یکی از دلایل مهمی است که باعث بهم ریختن ساعت خواب و خواب‌های آشفته می‌شود. ترکیبات فعال موجود در گل گاوزبان به آرامش فکری کمک می‌کنند. در نتیجه مصرف دمنوش و شربت گل گاو زبان باعث ایجاد خوابی راحت و عمیق می‌شود. از طرفی اثر مثبت گل گاوزبان بر سیستم عصبی، به آرامش در هنگام خواب و جلوگیری از خواب‌های پریشان کمک زیادی می‌کند.

فواید شربت گل گاوزبان
گل گاوزبان؛ گیاه ضد اضطراب و افسردگی

فواید شربت گل گاوزبان برای درمان افسردگی

یکی از خواص شربت گل گاوزبان اثر آرامش بخش و نشاط آور آن است. این گیاه دارویی ضد وسواس و استرس است و با ایجاد احساس آرامش و شادابی به درمان افرادی که دارای اضطراب و افسردگی هستند کمک می‌کند. یک لیوان دمنوش گل گاوزبان یا مصرف روزانه شربت آن می‌تواند در پایان یک روز سخت باعث ایجاد احساس نشاط و دوری از غم و دلهره شود. خاصیت آرامش بخش این گیاه از عصانیت و کلافگی جلوگیری می‌کند و در کاهش استرس افراد نیز نقش بسیار مهمی دارد.

کنترل فشار خون، دیابت و قند خون با کمک گل گاوزبان

در کنار فوایدی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کردیم نباید از نقش گل گاوزبان برای کنترل فشار خون، دیابت و قند خون نیز بگذریم. مواد طبیعی موجود در این گیاه، از طریق تصفیه خون تأثیر مستقیمی بر کنترل فشار خون در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارند. از طرفی دمنوش گل گاوزبان و شربت آن می‌تواند با کاهش استرس به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند.

 البته افرادی که دارای فشارخون بالا هستند، قبل از مصرف محصولات حاوی این گیاه حتماً باید با پزشک مشورت کنند.

شربت گل گاوزبان در طب سنتی
طرز تهیه شربت گل گاوزبان در طب سنتی

طرز تهیه شربت گل گاوزبان در طب سنتی

گل گاوزبان را در طب سنتی به شیوه‌های مختلفی مصرف می‌کنند. دمنوش های گل گاوزبان ایرانی شهرت جهانی دارند. اما بهترین روش مصرف گل گاوزبان، ترکیب آن با چند گیاه دیگر و تهیه شربت آن است. طرز تهیه شربت گل گاوزبان در طب سنتی بسیار ساده است. کافی است که حدود ۵۰ گرم گل گاوزبان خشک را با ۲۵ گرم بادرنجبویه در مقداری عرق گل گاوزبان، عرق بید بیدمشک و گلاب بخیسانید. حالا ۶- تا ۸ ساعت صبر کنید و سپس شربت را از صافی عبور دهید.

بعد از قرار دادن شربت روی حرارت ملایم، مقداری عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شربت شما آماده شود. در صورتی که به عسل دسترسی ندارید، می‌توانید از خاک قند یا شکر استفاده نمایید. توجه کنید که شربت نهایی باید دوام و غلظت مناسبی داشته باشد. شما می‌توانید شربت گل گاو زبان طب سنتی را روزی ۵ بار، هربار ۲ قاشق، با آب یا بهارنارنج مخلوط کنید و میل نمایید. این معجون خصوصاً برای افرادی که به دنبال بهترین شربت ضد سرفه هستند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

بهترین شربت گل گاوزبان
بهترین شربت گل گاوزبان برای درمان سرماخوردگی

شربت گل گاوزبان و عسل کیمیاگر؛ بهترین شربت برای درمان سرماخوردگی

همانطور که در ابتدای متن قول داده بودیم، در این بخش می‌خواهیم بهترین شربت گل گاوزبان آشنا شویم و به معرفی یک محصول فوق العاده و طبیعی برای درمان سرماخوردگی بپردازیم.

شربت گل گاو زبان، محصولی از شرکت کیمیاگر توس است که برپایه طب سنتی ساخته شده است و تأثیر شگفت انگیزی در درمان تپش قلب، کاهش استرس، درمان سرفه و کاهش علائم سرماخوردگی دارد. همچنین به عنوان یک داروی آرامش بخش و نشاط آور از جمله بهترین داروهای گیاهی موجود در بازار است.

ترکیبات شربت گل گاو زبان کیمیاگر

ترکیبات شربت گل گاوزبان و عسل کیمیاگر توس

 در این شربت از ترکیب گل گاوزبان با بادرنجبویه و عسل استفاده شده است. این دارو در بین محصولات و داروهای گیاهی سرماخوردگی بیشترین تأثیر مثبت را داشته است و به دلیل استفاده از مواد کاملاً طبیعی عوارض جانبی بسیار اندکی دارد. شرکت کیمیاگر توس به عنوان یکی از شرکت‌های تولید کننده معتبر داروهای گیاهی در کنار استفاده از گل گاوزبان که تأثیر زیادی در بهبود سرفه‌های مزمن، ایجاد نشاط و آرامش بخشی دارد، از ترکیبات جادویی دیگری نیز در این شربت استفاده کرده است.

وجود عسل در کنار گل گاوزبان به افزایش تأثیر آنتی اکسیدانی در کاهش تب و رفع علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. علاوه بر این بادرنجبویه نیز در کاهش استرس و تپش قلب نقش بسیار مهمی دارد. وجود این ترکیبات جادویی در کنار هم، شربت گل گاوزبان کیمیاگر توس را به بهترین شربت طبیعی ضد سرماخوردگی تبدیل کرده است.

خرید سریع شربت گل گاوزبان کیمیاگر

نحوه مصرف شربت گل گاوزبان

شربت گل گاوزبان کیمیاگر را می‌توانید برای درمان استرس، کاهش فشار خون، جلوگیری از سرماخوردگی و ایجاد نشاط روزی ۱ تا ۳ بار مصرف کنید. در هر وعده می‌توانید با توجه به نوع بیماری مد نظر خود بین ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری از این شربت طبیعی را مصرف نمایید. برای تاثیرگذاری کامل بهتر است حداقل ۴ هفته به مصرف این شربت ادامه دهید.

عوارض شربت گل گاوزبان

گل گاوزبان مقدار فراوانی آلکالوئید در عصاره خود دارد که می‌تواند به جنین آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار و شیرده از مصرف خودسرانه شربت گل گاوزبان خودداری کنند. به طور کلی علاوه بر گل گاوزبان، توصیه می‌شود در دوران بارداری و شیردهی به طور کلی از مصرف جوشانده‌ها یا دمنوش‌های گیاهی که حاوی مواد آلکالوئیدی خودداری شود.

همچنین با اینکه گل گاوزبان تأثیر مثبتی در کنترل فشار خون دارد اما در افراد با فشار خون بالا نباید بدون دستور پزشک مصرف شود. افراد دارای بیماری‌های خاص و مستعد سرطان کبد نیز نباید برای مدت طولانی و به مقدار فراوان از شربت گل گاوزبان استفاده کنند.

شربت گل گاوزبان برای کودکان قابل استفاده است؟

مصرف گل گاوزبان و به طور کلی گیاهان دارویی در کودکان خردسال خصوصاً کودکان زیر ۲ سال می‌تواند باعث واکنش‌های حساسیتی شود. بنابراین توصیه می‌شود قبل از مصرف حتماً با پزشک مشورت‌های لازم انجام گیرد. با این حال به طور کلی عوارض خاصی برای مصرف گل گاوزبان در کودکان مشاهده نشده است.

گل گاوزبان خواص فراوانی برای بدن دارد، از تأثیر آن غافل نشوید!

گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان خواص فراوانی دارند، که بسیاری از افراد از آن‌ها غافل شده‌اند. اگر تا به حال تاثیرات گیاهان دارویی را امتحان نکرده‌اید، استفاده از داروهای گیاهی مفید و پرکاربرد مانند شربت گل گاوزبان می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. اگر با مشکلاتی مانند سرماخوردگی، استرس، سرفه‌های مزمن یا تپش قلب رو به رو شدید، از تأثیر این شربت و فواید آن در رفع این بیماری‌ها و ایجاد آرامش و نشاط غافل نشوید.

خرید بهترین داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی

برای تهیه شربت گل گاوزبان کیمیاگر توس یا سایر شربت‌های گیاهی، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و از بین بهترین محصولات، گزینه مورد نظر خود را سفارش دهید. مفیدطب سفارش شما را در کمترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

اگر تجربه استفاده از شربت گل گاوزبان کیمیاگر را داشته‌اید، یا هنوز سوالی درباره این محصول یا کاربردهای آن دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با مشورت دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «شربت گل گاوزبان؛ معجزه طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بستگی به گل گاو زبان مورد استفاده شما دارد. گل گاو زبان انواع مختلفی دارد که هر کدام غلظت های مختلفی از مواد موثره را در خود دارند. شربت گل گاو زبانی که در کارخانه داروسازی تولید می شود از نظر میزان ماده موثره بررسی می شود و به همین دلیل است که توصیه می کنیم از شربت های تولید شده توسط کارخانجات داروسازی استفاده کنید. ضمن اینکه شربت گل گاو زبان فقط از آب و گل گاو زبان تشکیل نشده بلکه ترکیبات جانبی از جمله شکر دارد و پروسه ساخت آن به سادگی مخلوط کردن گل با آب نیست. شما می توانید از دمکرده گل گاو زبان استفاده کنید اما تهیه شربت آن در خانه امکان پذیر نیست. برای تهیه دمکرده هم، حتما گل گاوزبان را از یک عطاری معتبر تهیه کنید چون برخی از انواع گل گاوزبان مضراتی دارند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و