نشانه‌ها و علائم دیابت نوع ۲ چیست؟

نشانه‌ها و علائم دیابت نوع 2 چیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیابت بیماری رایجی است که در آن سطح قند خون یا همان گلوکز بسیار بالا می‌رود. تفاوت دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ در آن است که در نوع یک، بدن توانایی تولید انسولین ندارد، اما در نوع دو که شایع‌ترین نوع دیابت است، بدن قادر به استفاده از انسولین نبوده و یا نمی‌تواند به‌خوبی از آن استفاده نماید.

در بیماران مبتلا به دیابت، هنگامی که انسولین به میزان کافی وجود نداشته باشد تا قند مورد نیاز سلول‌ها را تامین نماید، بدن از عضله‌ها، بافت‌ها و اعضا برای تامین انرژی موردنیاز خود استفاده می‌کند. این اتفاق می‌تواند عوارض و عواقب منفی بسیاری برای بدن داشته باشد.

پیش از این در مقاله‌ای به نام دیابت نوع ۲ چیست؟ درمان دیابت نوع دو چگونه ممکن است؟ توضیح کاملی درباره این بیماری و نحوه درمان آن ارائه کردیم. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب نیز قصد داریم تا رایج ترین نشانه‌ها و علائم دیابت نوع ۲ را بررسی کنیم:

نشانه‌ها و علائم دیابت نوع ۲ چیست؟

خستگی، افزایش تشنگی، تحریک پذیری، و گرسنگی از جمله علائم دیابت نوع ۲ هستند که با شرایط دیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

از آنجا که دیابت نوع ۲ به آهستگی پیشرفت می‌کند و به طور کلی علائم آن به تدریج ظاهر می‌شوند، ممکن است برای مدت زمان طولانی مورد توجه قرار نگیرد و یا این علائم به چیز دیگری نسبت داده شود.

نشانه های ابتلا به دیابت نوع دو

به عنوان مثال، افزایش تشنگی ممکن است به خاطر تابستان گرم و یا خستگی به عنوان نشانه‌ای از پیری و یا استرس تفسیر شود.

این مایه تأسف است، چرا که قند خون بالا حتی در کوتاه مدت، کیفیت زندگی شما را کاهش می‌دهد. و اگر قند خون بالا برای یک مدت طولانی ادامه یابد، در نهایت می‌تواند باعث عوارضی مانند بیماری‌های چشم یا کلیه شود که حتی با کنترل قندخون نیز به طور کامل قابل برگشت نیست.

دیابت نوع ۲ می‌تواند طیف گسترده‌ای از علائم و نشانه‌ها را باعث شود که مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • خستگی
  • خشکی دهان
  • تشنگی
  • ادرار کردن بیش از حد
  • گرسنگی
  • کاهش وزن
  • تاری دید
  • تفکر ابری
  • کج خلقی
  • زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند

عفونت‌های مکرر نیز ممکن است نشانه‌ای از دیابت نوع ۲ باشد. در زنان، عفونت قارچی واژن به خصوص رایج است و در مردان، عفونت مخمر نیز بر روی پوست کشاله ران رخ می‌دهد.

سایر عفونت‌های مرتبط با دیابت نوع ۲ تشخیص داده نشده شامل عفونت لثه، عفونت‌های دستگاه ادراری (به ویژه در زنان) و عفونت پا هستند.

نشانه‌های دیابت نوع ۲ در مردان

علائم دیابت نوع ۲ به طور کلی برای مردان و زنان یکسان است. با این حال، مشکلات اورولوژی مانند اختلال در نعوظ (ED) – ناتوانی برای رسیدن به نعوظ و یا حفظ آن؛ با هر نوع دیابت، از جمله نوع ۲ در ارتباط است.

نشانه‌های دیابت نوع 2 در مردان

محققان بر این باورند که دیابت به علت صدمه به سیستم عصبی خودکار بدن (ANS)، باعث مشکلات عملکرد جنسی در مردان می‌شود. یکی دیگر از مشکلات اورولوژی مرتبط با دیابت در مردان انتشار مایع منی به داخل مثانه در طی انزال است.

نشانه‌های دیابت نوع ۲ در زنان

زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ در معرض افزایش خطر عفونت قارچی واژن هستند و دلیل آن این است که دیابت نوع ۲ با افزایش مخمر در ناحیه واژن همراه است. کارشناسان معتقدند عفونت واژن نیز به عفونت‌های دستگاه ادراری و مثانه منجر می‌شود.

سخن آخر

دیابت یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها است که علائم گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد. گاهی اوقات نشانه‌های دیابت به درستی تشخیص داده نمی‌شوند و این اتفاق ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد. ما در این مقاله از مجله مفید طب مهم‌ترین نشانه‌های دیابت نوع ۲ در مردان و زنان را بررسی کردیم. شما می‌توانید در داروخانه آنلاین مفید طب انواع قرص قند گیاهی را برای کنترل و درمان بیماری دیابت خریداری کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره