آیا کپسول روجینسینگ برای خانمها کاربرد دارد؟

قرص روجینسینگ برای خانمها
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیا کپسول روجینسینگ برای خانمها کاربرد دارد؟ درباره فواید گیاه جینسینگ و مشتقات آن برای آقایان بسیار شنیده‌ایم و حال می‌خواهیم خواص آن را برای زنان بررسی کنیم. شواهد تاریخی نشان می‌دهند استفاده از جینسینگ به عنوان گیاه دارویی ۴ هزار سال قدمت دارد. در زمان‌های دور مردمان کشور چین دریافته بودند که می‌توانند از ریشه این گیاه برای تقویت قوای مختلف بدن استفاده کنند. در دوران معاصر، پزشکان دنیای غرب هم درباره جینسینگ تحقیقاتی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف آن فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. کپسول روجینسینگ هم از پودر خشک شده ریشه جینسینگ تولید شده و برای موارد مختلفی به کار می‌رود.

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، فواید کپسول روجینسینگ برای خانمها را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که برخی کاربرد‌های این کپسول برای زنان و مردان یکسان بوده اما در این مطلب به آن‌ها نیز می‌پردازیم. اگر در رابطه با مصرف کپسول روجینسینگ و یا دیگر مشتقات گیاه مذکور تردید‌هایی دارید با ما همراه باشید تا همه موارد را بررسی کنیم.

روجینسینگ چیست؟

کپسول روجینسینگ از پودر ریشه خشک شده جینسینگ ساخته می‌شود. همان‌ طور که در بخش مقدمه گفتیم قدمت استفاده از ریشه جینسینگ به هزاران سال پیش در شرق دور باز می‌گردد. ریشه این گیاه در اوایل فصل پاییز برداشت می‌شود سپس آن‌ها را در معرض نور آفتاب خشک می‌کنند. پودر حاصل از ریشه‌های خشک شده فواید درمانی بسیاری دارد. کپسول روجینسینگ هم دقیقا دارای همان خواص است و برای بهبود یا درمان برخی مشکلات در بدن پیشنهاد می‌گردد.

شناخته شده‌ترین خاصیت روجینسینگ برای تقویت قوای جنسی و فیزیکی است. کپسول روجینسیگ برای خانمها نیز کاربرد مشابهی داشته و تأثیرات مثبتی در بدن ایجاد می‌کند. در بخش‌های بعدی در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قرص روجینسینگ برای خانمها و افزایش میل جنسی
شناخته شده‌ترین خاصیت روجینسینگ برای تقویت قوای جنسی و فیزیکی است.

خواص کپسول روجینسینگ برای خانمها

مصرف قرص روجینسینگ برای بزرگسالان (آقایان و خانم‌ها) می‌تواند تأثیرات مثبتی به همراه داشته باشد. در این بخش می‌خواهیم به طور اختصاصی به بررسی فواید کپسول روجینسینگ برای خانمها بپردازیم.

۱. مفید برای دوران یائسگی

آغاز دوران یائسگی برای زنان همراه با تغییرات شدید هورمونی است. هورمون‌ها می‌توانند بر بخش‌های مهمی از جسم تأثیر داشته باشند. برای مثال خانم‌های یائسه از ضعیف شدن حافظه، کاهش میزان تمرکز، ضعف جسمی وشکایت می‌کنند.

اگر در دوران یائسگی هستید، مصرف کپسول روجینسینگ بخش مهمی از مشکلات شما را رفع خواهد کرد. مثلا انرژی شما برای انجام فعالیت روزمره یا ورزش بیشتر خواهد بود. همچنین گیاه جینسینگ برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز مؤثر است.

باید این نکته را هم خاطر نشان کنیم که برخی از زنان با مشکل کاهش میل جنسی در یائسگی نیز مواجه هستند. مصرف کپسول روجینسینگ با افزایش میل جنسی در رفع این مشکل نیز سودمند است.

۲. کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه، رحم و تخمدان

وجود منابع کافی از آنتی اکسیدان‌ها در بدن از بروز انواع سرطان جلوگیری می‌کند یا به میزان زیادی ریسک ابتلا را کاهش می‌دهد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که ریشه گیاه جنسینگ دارای خواص ضد التهابی بوده و همچنین در سلول‌ها به حفظ آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کند.

از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند با مصرف ریشه گیاه جینسینگ از التهابات کاسته و اثرات مثبتی مشاهده کرده‌اند. با این حال تحقیقات درباره فواید ریشه جینسیگ برای جلوگیری از سرطان و مبارزه با آن همچنان ادامه دارد. بنابراین از جمله خواص کپسول روجینسینگ برای خانمها تأثیرات ضد سرطان این دارو است. چرا که به میزان قابل توجهی از ابتلا به سرطان‌های شایع در زنان (سرطان سینه، رحم و تخمدان) جلوگیری می‌نماید.

۳. خواص ضد پیری

همان‌ طور که می‌دانیم تقریبا تمام زنان به جوانسازی پوست و طراوات چهره اهمیت می‌دهند. با افزایش سن و به مرور زمان، خاصیت ارتجاعی پوست از بین می‌رود. گیاه جینسینگ خواصی دارد که باعث تولید کلاژن در پوست می‌گردد. همین خاصیت باعث می‌شود پس از مصرف این دارو، تغییراتی مثبت در پوست مشاهده کنیم. البته مصرف گیاه جینسینگ می‌تواند باعث افزایش آرامش و مهار استرس شود. کاهش استرس در طولانی مدت، تأثیرات شگفت انگیزی بر پوست صورت دارد. بنابراین یکی دیگر از فواید کپسول روجیسینگ برای خانم‌ها ویژگی ضد پیری آن است.

۴. افزایش میلی جنسی در زنان

می‌دانیم که بسیاری آقایان از کپسول روجینسینگ برای افزایش میل جنسی استفاده می‌کنند. این کپسول می‌تواند در افزایش میل جنسی زنان هم تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

برخی خانم‌های بزرگسال (شامل همه رده‌های سنی) با مشکل کاهش میل جنسی مواجه هستند به شکلی که روابط با همسر به سردی می‌گراید. همچنین این مساله می‌تواند بر میزان رضایت از زندگی زوج‌ها تأثیری منفی شدیدی داشته باشد.

اگر مشکل کاهش میل جنسی به عوامل فیزیکی و جسمی مربوط است ممکن است بتوانید با مصرف یکی از مشتقات جینسینگ این مساله را حل کنید. پس افزایش میل جنسی نیز از جمله خواص کپسول روجینسینگ برای خانمها است.

قرص روجینسینگ برای زوجها
کاهش میل جنسی می‌تواند بر میزان رضایت از زندگی در روابط زوج‌ها تأثیری منفی شدیدی داشته باشد.

۵. کاهش دردهای قاعدگی

خانم‌ها در دوران قاعدگی انواع مختلفی از PMS را تجربه می‌کنند. معمولا درد‌های شکم و کمر، تغییرات ناگهانی خلق وجزو تجربه‌های آزاردهنده قاعدگی هستند. با مصرف ریشه گیاه جینسینگ می‌توانید از بروز درد‌های عضلانی ناشی از پریود بکاهید.

همچنین ریشه این گیاه با تنظیم کردن هورمون‌ها در هنگام پریود از تغییرات خلق و استرس جلوگیری خواهد کرد. شاید ریشه گیاه جینسیگ در دسترس شما نباشد، بنابراین کپسول روجینسینگ گزینه مناسبی خواهد بود. کاهش درد‌های قاعدگی از دیگر خواص کپسول روجینسینگ برای خانمها است.

قرص زوجینسینگ برای خانمها در پریود
روجینسینگ با تنظیم کردن هورمون‌ها در هنگام پریود از تغییرات خلق و استرس جلوگیری خواهد کرد.

خواص دیگر کپسول روجینسینگ

در بخش قبلی درباره خواص کپسول روجینسینگ برای خانمها صحبت کردیم. خواص و فواید گیاه جینسینگ محدود به موارد مذکور نیست. در این قسمت از مطلب می‌خواهیم خواص دیگری از کپسول روجینسینگ را نام ببریم که برای خانم‌ها و آقایان مشترک هستند. به عبارتی مصرف قرص روجینسینگ یک تیر و چند هدف است. لطفا در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص قرص روجینسینگ را ملاحظه کنید:

    • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • افزایش میزان تمرکز (بهبود وضعیت در افرادی که اختلال تمرکز دارند)

  • برطرف کردن ضعف عمومی

  • درمان یا بهبود افسردگی

  • تقویت کننده قلب

معرفی قرص روجینسینگ قائم دارو

قرص روجینسینگ قائم دارو در شرکت گیاهان قائم دارو تولید می‌گردد. این کپسول از پودر ریشه خشک شده جینسینگ ساخته شده است. تمام خواصی که برای گیاه جینسینگ نام بردیم در این کپسول نیز وجود دارند. از جمله تأثیرات شگفت انگیز قرص جینسینگ می‌توانیم به افزایش میل جنسی اشاره کنیم. البته همان‌ طور که در این مطلب گفتیم فواید بسیاری در گیاه جینسینگ وجود دارد که می‌توانید با مصرف قرص روجینسینگ به آن‌ها دست پیدا کنید.

جمع بندی

سلامت زنان بخش مهمی از مسائل بهداشتی یک جامعه را تشکیل می‌دهند. قطعا سرشت ظریف و تغییرات طبیعی در بدن زنان نیازمند مراقبت‌های مناسب است. کیفیت سلامت زنان به پارامترهایی مانند سلامت جنسی، قدرت بدنی، تمرکز و قدرت ذهنی، اعتماد به نفس وارتباط دارد. با مطالعه این مقاله درباره قرص روجینسینگ برای زنان اطلاعاتی به دست آوردید. می‌توانید با مصرف این داروی گیاهی سلامت بخش مهمی از جسم را تأمین کرده و زندگی شادتری داشته باشید.

برای خرید کپسول روجینسینگ و انواع دیگر قرص جینسینگ به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید. همچنین امکانی برای مخاطبان و مصرف کنندگان فراهم شده تا با متخصصان مفید طب در تماس باشند. چنانچه درباره طریق مصرف قرص روجینسینگ برای شما سؤالاتی پیش آمده است به بخش ثبت نظرات مراجعه فرمایید. متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

خرید قرص روجینسینگ

مشاهده و خرید انواع مکمل جینسینگ


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع