بهترین قرص سم زدایی بدن
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بدن ما برای سم زدایی و پاکسازی بدن به خوبی مجهز شده است. اما ما هم می‌توانیم با استفاده از راهکارهای ساده و ایجاد اصلاحاتی در سبک زندگی خود، به بدنمان کمک کنیم تا این مسئولیت را به نحو بهتری انجام دهد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، به معرفی راهکارهایی برای تسریع و کمک کردن به سم زدایی بدن میپردازیم و در ادامه با بهترین قرص سم زدایی بدن و پاکسازی کبد که قرصی کاملا گیاهی است، آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

سم زدایی بدن به چه معناست؟

این روزها کلمه سم زدایی یا دتوکس (detox) را بیشتر از قبل می‌شنویم. حال سم زدایی بدن چه معنایی دارد؟ این کلمه معمولا در رابطه با رژیم‌های غذایی خاص یا محصولات مختلفی مانند قرص سم زدایی به کار می‌رود که ادعا می‌کنند تمامی سموم را از بدن شما دفع کرده و از این طریق به سلامت بیشتر و کاهش وزن کمک می‌کنند.

در حالت عادی و به طور طبیعی، بدن ما به مواد یا رژیم خاصی برای دفع سموم احتیاج ندارد؛ خصوصا این که برخی از روش‌های تایید نشده، حتی می‌تواند برای بدن آسیب زننده نیز باشد. اما اگر دچار مشکلاتی شده باشیم، می‌توانیم به آن کمک کنیم تا سیستم سم زدایی بدن را تقویت کنیم. این سیستم اجزای مختلفی دارد که شامل کبد، کلیه، سیستم گوارش، پوست و… می‌شود. کبد یکی از کلیدی‌ترین اجزای این سیستم است که در معرض ریسک بالایی نیز می‌باشد. بنابراین یکی از نکات اساسی‌ای که لازم است در پاکسازی و سم زدایی بدن در نظر بگیریم، محافظت و تقویت کبد است.

در ادامه، بهترین و آسان ترین راه های سم زدایی در خانه را می‌خوانید.

راه های سم زدایی در منزل

راهکارهایی که در این بخش معرفی می‌کنیم، شامل اقداماتی است که به سادگی در منزل می‌توانید انجام دهید. همچنین به اصلاحاتی در سبک زندگی اشاره می‌شود، که با اِعمال آن‌ها، می‌توانید به سم زدایی بدنتان کمک کنید.

خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی یکی از اقدامات ضروری برای عملکرد سالم سیستم سم زدایی بدن است. خوابیدن به مغز کمک می‌کند تا انرژی خود را بازیافته و مواد سمی را از بدن خارج کند. اگر خواب کافی نداشته باشیم، بدن زمان کافی برای انجام این اعمال را ندارد. بنابراین سموم فرصت پیدا می‌کنند تا در بدن جمع شوند. سعی کنید با داشتن خواب کافی، به بدنتان در فرآیند سم زدایی کمک کنید.

آب بیشتری بنوشید

نقش آب در بدن، بسیار فراتر از رفع تشنگی است. آب، دمای بدن را تنظیم میکند، به مفاصل رطوبت می‌رساند، به گوارش و جذب مواد مغذی کمک کرده و از طریق دفع مواد اضافی از بدن، آن را سم زدایی می‌کند. سلول های بدن برای ترمیم خود و عملکرد بهینه احتیاج به آب دارند. بنابراین یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای تسریع سم زدایی بدن، نوشیدن آب کافی است.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان بخورید

آنتی اکسیدان ها از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. زیاد شدن رادیکال‌های آزاد، میتواند به استرس اکسیداتیو که خود عامل بسیاری از بیماری‌هاست، منجر شود. ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم، لیکوپن و لوتئین نمونه‌هایی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. از بهترین غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌توان به انواع توت، میوه ها، مغزیجات، کاکائو، سبزیجات و نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای سبز اشاره کرد. لازم به ذکر است که مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، از ترکیبات اصلی انواع بهترین قرص سم زدایی بدن هستند.

غذاهای غنی از پربیوتیک مصرف کنید

کمک به سلامت معده و روده یکی از اقداماتی است که می‌توانید برای تقویت سم زدایی بدنتان انجام دهید. سلامت روده‌ها به نوعی فیبر به نام پرِبیوتیک وابسته است. این فیبر به عنوان غذای دسته‌ای از باکتری‌های مفید روده (به نام پروبیوتیک) استفاده می‌شود. خوراکی‌هایی مثل سیر، پیاز، موز، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی و جو، پربیوتیک محسوب می‌شوند و بنابراین مصرف آن‌ها با کمک به سلامت روده‌های شما، سم زدایی و پاکسازی نرمال بدن کمک می‌کنند.

مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

شکر و غذاهای فرآوری شده یکی از بحران‌های رژیم غذایی مدرن در عموم مردم است. این مواد غذایی، می‌توانند عامل بسیاری از بیماری‌ها باشند که در نهایت توانایی سم زدایی سالم را از بدن می‌گیرند. مثلا مصرف زیاد شکر، یکی از عوامل اصلی کبد چرب غیر الکلی است. نهایتا با آسیب به کبد، این عضو نمی‌تواند به خوبی بدن را از سموم پاکسازی کند. پس محدود کردن مصرف این گونه غذاهای مضر، به پاکسازی و سم زدایی بدن کمک می‌کند.

از مصرف نمک زیاد بپرهیزید

برای برخی از افراد، سم زدایی بدن به معنی دفع آب اضافی از بدن است. مصرف نمک زیاد باعث محبوس شدن آب در بدن می‌شود، به خصوص اگر آب زیادی نمی‌نوشید. این اتفاق می‌تواند باعث نفخ و احساس ناراحتی در طول انجام کارهای روزمره شود؛ بنابراین اگر نمک زیادی مصرف می‌کنید، با کم کردن آن می‌توانید به سم زدایی بدن خود کمک کنید.

از مصرف زیاد الکل پرهیز کنید

کبد حدود ۹۰ درصد الکل مصرفی را پردازش می‌کند. نتیجه این پردازش، نوعی سم است که سپس باید توسط کبد به ماده‌ای بی ضرر تبدیل شود. مصرف زیاد الکل، باعث می‌شود که کبد به اندازه کافی نتواند سم زدایی کند. بنابراین سموم به طور طبیعی و به خوبی نمی‌توانند دفع شوند. پس کم کردن مصرف الکل، از این که کبد از کار بیفتد یا بهینه عمل نکند، جلوگیری می‌نماید.

فعالیت بدنی خود را بالا ببرید

فعالیت منظم، فارغ از وزن بالا یا پایین، به زندگی طولانی تر و ریسک پایین‌تر ابتلا به بیماری‌های مختلف قلبی عروقی، دیابت و… کمک می‌کند. ورزش کردن با مکانیسم‌های مختلف به بدن ما کمک می‌کند تا با التهاب مبارزه کند. فعالیت داشتن، با کم کردن التهاب، نهایتا منجر به سالم‌تر کار کردن سیستم سم زدایی بدن می‌شود.

استفاده از گیاهان دارویی مفید و قرص سم زدایی بدن

محصولات گیاهی برای سم زدایی بدن، می‌توانند در کنار اصلاحات سبک زندگی، پروسه سم زدایی بدن شما را سرعت بخشند.

مطالعات بالینی بسیاری نیز روی این ترکیبات گیاهی برای بررسی اثر احتمالی آن‌ها روی سلامت کبد، یکی از مهمترین اعضای سم زدای بدن، انجام شده است. مطالعات نشان داده‌اند که ترکیباتی مثل خار مریم و زردچوبه به علت اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قابل توجهی که دارند می‌توانند به طور کلی به حفظ سلامت کبد کمک کنند؛ البته دقت داشته باشید که در صورتی که مبتلا به بیماری کبدی خاصی هستید بهتر است جهت اقدام به درمان مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین توجه داشته باشید که به محصولات غیر مجاز در بازار اعتماد نکنید و قبل از مصرف هر گونه دارویی که ادعای سم زدایی بدن را دارند، اطمینان حاصل کنید که اصالت و مجوز سازمان غذا و دارو را دارا هستند. در بخش بعدی بهترین قرص سم زدایی بدن از طریق پاکسازی کبد را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین قرص سم زدایی کبد و پاکسازی بدن

قرص همولاکس (Hemolax) تولید شده توسط شرکت سینافرآور، یکی از انواع بهترین قرص سم زدایی بدن است. در واقع این قرص کاملا گیاهی، از طریق پاکسازی کبد و تنظیم آنزیم‌های آن، به سم زدایی بدن و پاکسازی عمومی آن کمک می‌کند. در نتیجۀ این سم زدایی، خستگی های مزمن کم کم رفع شده و نهایتا بهبود کلی در سیستم‌های مختلف بدن را می‌توان تجربه کرد. از جمله فوایدی که قرص سم زدای همولاکس دارد عبارت است از:

  • سم زدایی کبد و پاکسازی بدن
  • بهبود حرکات روده و دستگاه گوارش
  • کمک به درمان یبوست و رفع هموروئید
  • رفع سردی معده و مشکلات معده با توجه به طب سنتی
  • رفع جوش، آکنه و تیرگی پوست در صورتی که منشاء آن مشکلات کبد باشد

قرص همولاکس حاوی گیاهان هلیله سیاه، هلیله زرد، بلیله و آمله است. این گیاهان موجود در همولاکس اثرات آنتی کسیدانی بی‌نظیری داشته و با محافظت از کبد، می‌توانند به سم زدایی و پاکسازی عمومی بدن کمک کنند.

خرید قرص همولاکس سینافرآور

نحوه مصرف قرص سم زدایی

همولاکس برای سم زدایی کبد و پاکسازی بدن باید روزی سه بار، هر بار دو عدد مصرف شود.

موارد منع مصرف قرص همولاکس

در دوران بارداری و شیردهی از مصرف این قرص خودداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله با راهکارهایی برای سم زدایی و پاکسازی بدن آشنا شدید. همچنین یکی از انواع بهترین قرص سم زدایی بدن را که از طریق کمک به کبد تاثیر خود را در فرایند سم زدایی می‌گذارد، معرفی کردیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره همولاکس از جمله تداخلات دارویی و مکانیسم اثر ترکیبات آن، به داروخانه آنلاین مفیدطب و صفحه محصول مربوطه از طریق لینک زیر مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید این محصول را به راحتی به صورت اینترنتی از این طریق خریداری کنید.

مشاهده و خرید قرص همولاکس سینا فرآور

سوالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سم زدایی بدن کدام است؟

چند نمونه از انواع بهترین نوشیدنی برای سم زدایی بدن شامل چای سبز، قهوه، چای زنجبیل، لیموناد نعنایی، آب انار و آب خیار است. یک نوشیدنی دیگر که میتواند به سم زدایی بدن کمک کند، ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، لیمو و آب است که در نهایت به یک نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان تبدیل می‌شود.

سم زدایی با چای سبز چگونه است؟

برای سم زدایی بدن با چای سبز، معمولا گفته می‌شود به صورت روزانه ۳ تا ۴ فنجان از این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان بنوشید. گرچه این روش سم زدایی مضراتی نیز ممکن است به همراه داشته باشد؛ یک دلیل این است که چای سبز حاوی کافئین نسبتا بالایی است که در صورت عدم کنترل میزان کافئین دریافتی، می‌تواند مشکلاتی برای بدن به وجود آورد؛ از طرفی مصرف زیاد چای سبز می‌تواند جذب برخی از مواد مغذی در بدن را مختل کند. بنابراین توصیه می‌شود این نکات را در مصرف زیاد این نوشیدنی مدنظر داشته باشید.

سم زدایی چه فایده ای دارد؟

در حالت عادی و به طور طبیعی، بدن ما به مواد یا رژیم خاصی برای دفع سموم احتیاج ندارد. اما ما می‌توانیم به آن کمک کنیم تا سیستم سم زدایی بدن را تقویت کنیم تا کار خود را بهتر انجام دهد. این سیستم اجزای مختلفی دارد که شامل کبد، کلیه، سیستم گوارش، پوست و… می‌شود. کبد یکی از کلیدی‌ترین اجزای این سیستم است که در نتیجه یکی از نکات اساسی‌ای که لازم است در پاکسازی و سم زدایی بدن در نظر بگیریم، سم زدایی، محافظت و تقویت کبد است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین قرص سم زدایی بدن کدام است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره