فواید شربت تیمکس پلاس برای کرونا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 

شربت تیمکس پلاس برای کرونا و در واقع مکملی گیاهی است که به درمان التهابات تنفسی کمک می‌کند. یکی از اثرات ویژه شربت تیمکس پلاس بهبود سرفه است. پس از شروع پاندمی کرونا، تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر بدن مورد مطالعه قرار گرفته است و روز به روز، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست می‌آید. سرفه یکی از علائم ویروس کرونا است و به همین دلیل در این مقاله به سراغ آن رفته‌ایم. سرفه بخشی از سیستم دفاعی و ایمنی طبیعی است. با این حال، سرفه می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و سبب بروز مشکلات فراوانی برای بیمار شود. با افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا، تصمیم گرفته‌ایم مطلبی از مجله سلامت مفید طب را به معرفی شربت تیمکس پلاس برای کرونا اختصاص دهیم.

شربت تیمکس پلاس چیست؟

در حال حاضر شربت‌های مختلفی برای بهبود کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا به تولید رسیده اند که هرکدام  بسته به نوع ترکیبات‌شان دارای اثر بخشی متفاوتی هستند. شربت تیمکس پلاس یکی از بهترین شربت‌هایی است که توسط  شرکت ایران داروک برای کاهش سرفه و خلط ‌آوری تولید شده است.

شربت تیمکس پلاس ایران داروک ترکیبی از عصاره هیدروالکلی آویشن باغی و عسل است. خاصیت آویشن در طب سنتی، خلط‌ آور بودن، مدر و ضد نفخ بودن است. همچنین عسل دارای خواص بسیار زیادی است از جمله خاصیت ضد میکروبی، که به دلیل داشتن آنزیم دیاستاز می باشد. در ادامه با ترکیبات شربت تیمکس پلاس بیشتر آشنا می‌شویم.

خواص آویشن

مواد موثره آویشن نظیر تیمول و کارواکرول با افزایش حرکات مژک‌های تنفسی و افزایش ترشحات مخاطی آثار ضد سرفه و خلط‌آوری محصول تیمکس را ایجاد می‌کنند. تیمول و کارواکرول در طیف وسیعی از باکتری‌های دخیل در عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی تاثیرگذار است، همچنین این مواد با ایجاد کمپلکس با پروتئین‌های غشای باکتری، فعالیت ضد باکتری خود را اعمال می‌کند. تیمول و کارواکرول در دوزهای کافی اثر سینرژیستی داشته و دارای اثر شل‌کنندگی عضلات نای نیز می‌باشند.

همچنین تیمول می‌تواند در بسیاری از باکتری‌هایی که باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شوند، تاثیر بگذارد و آن‌ها را حذف کند. به همین خاطر، با مصرف شربت تیمکس پلاس علائم بیماری شما به مرور کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید شاهد بهبود شرایط جسمی خود باشید.

خواص عسل

عسل نیز از قدیم‌الایام در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهم‌ترین خاصیت‌های عسل، ضد میکروب و ضد قارچ بودن آن است. با اینکه عسل یک ماده کاملا خوراکی محسوب می‌شود و باید محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد اما میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و به مرور از بین می‌روند. این به دلیل این است که عسل حاوی آنتی بیوتیک‌ها و آنزیم دیاستاز است. اثرات ضد سرفه عسل به قدرت آن برای رقیق کردن ترشحات راه‌های هوایی و بهبود عملکرد سلول‌های پوششی آن مربوط می‌شود. همچنین عسل ضد خلط‌، ضد التهاب، نرم‌کننده، ضد حساسیت و نیروبخش نیز می‌باشد.

خرید شربت تیمکس پلاس

همچنین وجود عسل در تیمکس پلاس باعث تقویت اثر ضد سرفه و خلط‌آور گیاه آویشن باغی شده و اثرگذاری دارو را به مراتب بیشتر از حالت استفاده از عصاره آویشن بدون عسل (که در فرمولاسیون دیگر این شربت با نام تیمکس وجود دارد) می‌شود. با این حال، افراد مبتلا به دیابت باید از شربت تیمکس که فاقد عسل است استفاده کنند. 

شربت تیمکس پلاس را همه اعضای خانواده که ۴ سال یا بیشتر داشته باشند می‌توانند استفاده کنند. این شربت هم برای کودکان بالای ۴ سال موثر است و هم برای بزرگسالان. اثرگذاری تیمکس پلاس خیلی سریع‌ است و تنها پس از مدتی کوتاه از زمان شروع مصرف می‌توانید از ناراحتی‌های مربوط به سرفه راحت شوید. از آنجایی که این شربت خلط‌آور است، مصرف آن موجب می‌شود تا خلط‌های موجود در حلق که ایجاد سرفه می‌کنند، خارج شوند و در نتیجه سرفه کاهش پیدا کرده و کم کم قطع شود. تیمکس پلاس در شیشه ۱۴۰ میلی‌لیتری عرضه می‌شود و کاملا مقرون به صرفه است.

همچنین وجود عسل در تیمکس پلاس باعث تقویت اثر ضد سرفه و خلط‌ آور گیاه آویشن باغی شده و اثرگذاری دارو را افزایش می دهد

ویژگی‌های شربت تیمکس پلاس برای کرونا

شربت تیمکس پلاس به واسطه داشتن عصاره آویشن و عسل، نقش موثری در درمان خلط و گلودرد دارد. مصرف این شربت باعث درمان و بهبود سرفه‌های خشک و خلط دار می‌شود. از جمله ویژگی‌ها و خواص این شربت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش شدت گلودرد
  • ضد سرفه و خلط‌آور
  • حاوی عصاره گیاهی آویشن و عسل
  • بدون ایجاد عارضه جانبی جدی در افراد
  • موثر در بهبود تنفس با شل کردن عضلات نای
  • کمک به کاهش دوره نقاهت بیماری‌های تنفسی ویروسی و عفونی

نکات مهم و موارد احتیاط

در صورتی که قصد مصرف شربت تیمکس پلاس را دارید، توصیه می‌کنیم که ابتدا به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

  • بازه سنی مصرف: شربت تیمکس برای کودکان بالای ۴ سال و بزرگسالان قابل مصرف است.
  • منع مصرف: افرادی که سابقه حساسیت به گیاه آویشن دارند، از مصرف این شربت جدا خودداری کنند.
  • افراد دارای التهاب مجاری ادراری و بیماری‌های کلیوی، باید با پزشک متخصص برای مصرف این شربت مشورت نمایند.
  • مصرف در مادران باردار و شیرده: زنان باردار و شیرده مجاز به مصرف تیمکس در دوران بارداری و شیردهی نیستند.

تداخل دارویی شربت تیمکس پلاس

  • به دلیل وجود آهن در ترکیبات شربت تیمکس پلاس، از مصرف هم‌زمان آن با فرآورده‌های آنتی اسید خودداری کنید.
  • همچنین به دلیل بکار رفتن ساکاروز در ترکیبات این شربت، افراد دارای بیماری دیابت مجاز به استفاده نیستند.

عوارض مصرف شربت تیمکس پلاس

عوارض جانبی احتمالی این دارو شامل تحریک مخاط دستگاه گوارش در برخی افراد، امکان ایجاد درماتیت تماسی در اثر تماس دارو با پوست دست و احتمال لکه بینی در بانوان است. در مشکلات شدید گوارشی، التهاب مجاری ادرار و بیماری‌های التهابی کلیه، مصرف این شربت مجاز نمی‌باشد.

شیوه مصرف شربت تیمکس پلاس

شربت تیمکس پلاس برای بازه‌های سنی مختلفی قابل مصرف می‌باشد اما بدیهی است که میزان مصرف این شربت برای هر بازه سنی متفاوت است. در صورت نیاز به مصرف این شربت، می‌توانید بر اساس بازه سنی خود این شربت را با مقدار توصیه شده مصرف کنید.

  • نحوه مصرف برای کودکان ۱۲ تا ۱۴ سال: کودکان ۱۲ تا ۱۴ سال می‌توانند روزی ۳ تا ۴ باز و هر بار ۵ میلی‌لیتر یا یک قاشق مربا خوری از این شربت مصرف کنند.
  • نحوه مصرف بزرگسالان: بزرگسالان و افراد بالای ۱۴ سال می‌توانند روزی ۳ بار و هر باز ۱۵ میلی‌لیتر یا یک قاشق غذاخوری از این شربت را مصرف کنند.

جمع بندی کلی درباره شربت تیمکس پلاس

ما در این مقاله به طور اختصاصی با ترکیبات و فواید شربت تیمکس پلاس برای کرونا، یکی از قویترین شربت گیاهی ضد سرفه آشنا شدیم و همانطور که خواندید این شربت برای کرونا، سرفه و سرماخوردگی بسیار موثر است.

شما می‌توانید از طریق داروخانه آنلاین مفید طب اقدام به خرید شربت تیمکس پلاس برای کرونا کنید، و در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد شربت تیمکس پلاس، می‌توانید در صفحه همین محصول ثبت کنید تا متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ دهند.

خرید شربت تیمکس پلاس

سوالات متداول

شربت تیمکس پلاس برای چیست؟

شربت تیمکس پلاس ایران داروک مکملی منحصر به فرد برای رفع مشکلات تنفسی است. یکی از اثرات این شربت ویژگی ضد سرفه و خلط آور بودن آن است. همین موضوع سبب می‌شود که این شربت درمانی موثر برای کسانی باشد که از مشکلات ریوی رنج می‌برند. یکی دیگر از ویژگی‌های شربت تیمکس پلاس ایران داروک خاصیت ضد میکروبی آن است که به جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از اثرات دیگر شربت تیمکس پلاس ایران داروک می‌توان به خاصیت تسکینی آن در بهبود بیماری آسم اشاره کرد.

ترکیبات شربت تیمکس پلاس چیست؟

هر ۵ میلی‌لیتر از شربت حاوی حدود ۱.۱ میلی‌گرم از ترکیبات فنولی تام برحسب تیمول و حدود ۰.۲ گرم عسل می‌باشد.

شرایط نگهداری شربت تیمکس پلاس چیست؟

دارو درون جعبه دور از نور خورشید و در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری و از یخ‌زدگی محافظت گردد، همچنین دور از مصرف کودکان قرار گیرد. رسوب احتمالی در محلول‌های گیاهی باعث کاهش اثرات درمانی آن‌ها نمی‌شود. قبل از مصرف شربت، شیشه را تکان دهید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفه جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره