شیاف ضد قارچ واژینال
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شیاف ضد قارچ واژینال دارویی موضعی است که به طور تخصصی برای درمان عفونت قارچی واژن تجویز می‌شود. تقریبا ۷۵ درصد خانم‌ها در سراسر جهان، حداقل یک بار درگیر عفونت‌های قارچی واژن می‌شوند. همچنین برخی زنان دچار عفونت‌های قارچی راجعه هستند که نیاز به درمان‌خای تخصصی و طولانی‌تری پیدا می‌کنند.

با توجه به اهمیت درمان عفونت‌های قارچی واژن، بر آن شدیم مقاله‌ای از مجله سلامت مفیدطب را به بررسی شیاف ضد قارچ واژینال اختصاص دهیم. در ادامه مطالب به شکل دقیق‌تری درباره این محصول صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید با شناخت بیماری و علایم آن، در زمان کوتاه‌تر و به طور مفید‌تری درمان را آغاز نمایید.

عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد اما نوعی از آن بسیار شایع‌تر است. مخمری به نام کاندیدا آلبیکنس شایع ترین عامل عفونت قارچی است و معمولا دارای علایم خاصی نیست. این مخمر اغلب در دستگاه گوارش و رحم وجود دارد و در حالت عادی مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد. اگر مخاط رحم به دلایل مختلف، تغییر کند و زمینه برای رشد و نمو بیشتر کاندیدا فراهم شود، عفونت قارچی واژن بروز نمی‌نماید.

البته انواع دیگری از مخمرها و قارچ‌ها می‌توانند عامل عفونت واژینال باشند اما همان طور که گفتیم، کاندیدا شایع‌تر است. خوشبختانه با درمان‌های ساده مانند استفاده از شیاف ضد قارچ واژینال می‌توانید کاندیدا را درمان نمایید. با این حال باید همواره به مضرات تشخیص اشتباه واقف باشیم و از خوددرمانی‌های غیر اصولی بپرهیزیم.

عفونت قارچی واژن
خوشبختانه با درمان‌های ساده مانند شیاف ضد قارچ واژینال می‌توانید کاندیدا را درمان نمایید. با این حال باید همواره به مضرات تشخیص اشتباه واقف باشیم و از خوددرمانی‌های غیر اصولی بپرهیزیم.

علایم عفونت قارچی واژن

در بخش قبلی گفتیم با درمان‌هایی مانند شیاف ضد قارچ واژینال می‌توان در زمان کوتاهی عفونت قارچی واژن را درمان کرد. بنا بر دلایل مختلف، تشخیص قطعی عفونت قارچی واژن نیاز به آزمایش‌های تخصصی مانند پاپ اسمیر دارد. البته پزشک متخصص و مجرب می‌تواند با معاینه، تشخیص مناسبی ارائه دهد. اگر علایم زیر را مشاهده کردید، باید احتمال عفونت قارچی واژن را در نظر بگیرید:

  • ترشحات پنیری سفید رنگ با بوی ترشیدگی یا تخمیر
  • خارش یا سوزش واژن
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • قرمز شدن بخش داخلی لبه واژن

گاهی اوقات عفونت قارچی واژن بدون علامت است. در چنین شرایطی با انجام چکاپ‌های پزشکی منظم، متوجه این عارضه خواهید شد. غالبا پزشک برای اطمینان بیشتر، آزمایش پاپ اسمیر را پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب تشخیص قطعی‌تری درباره سایر عوامل عفونت واژن مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها به دست می‌آید. با انجام آزمایش پاپ اسمیر، تحت درمان مناسب‌تری قرار می‌گیرد. پس از بررسی نتایج آزمایش، تجویز داروهایی مانند شیاف ضد قارچ واژینال برای درمان عفونت‌های قارچی معمول است. البته داروهای ضد قارچ خوراکی نیز اهمیت ویژه‌ای برای درمان عفونت‌های حاد دارند.

عفونت واژن و دستگاه تناسلی
گاهی اوقات عفونت قارچی واژن بدون علامت است. در چنین شرایطی با انجام چکاپ‌های پزشکی منظم، متوجه این عارضه خواهید شد.

دلایل عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن اغلب به دلیل بر هم خوردن فلور طبیعی واژن یا بخشی از دستگاه تناسلی رخ می‌دهد. عواملی که در بر هم خوردن فلور طبیعی واژن دخیل هستند عبارتند از:

  • اختلالات هورمونی
  • تعریق کشاله‌های ران
  • مصرف بی‌رویه مواد قندی
  • بعضی بیماری‌های مقاربتی
  • تضعیف سیستم ایمنی بدن
  • استفاده از داروهای ضد بارداری
  • حساسیت به روش‌های جلوگیری از بارداری (حساسیت به لاتکس کاندوم یا عوارض جانبی IUD)
  • و…

معمولا افرادی که از نظر جنسی فعال هستند بیشتر دچار عفونت قارچی واژن می‌شوند. همچنین این بیماری در دختران پیش از شروع سن قاعدگی، به ندرت بروز می‌کند. خانم‌های چاق بسیار بیش از سایرین مستهد ابتلا به عفونت‌های قارچی واژن هستند.

عفونت قارچی واژن، بیماری مسری محسوب نمی‌گردد با این حال توصیه می‌شود در دوران ابتلا به این عارضه، بهداشت جنسی را با دقت بیشتری رعایت نمایید.

درمان عفونت قارچی واژن

پزشک پس از تشخیص عفونت قارچی واژن از محصولاتی مانند شیاف ضد قارچ واژینال برای درمان کمک می‌گیرد. همان طور که می‌دانید انواع شیاف واژینال برای عفونت یا حفظ فلور طبیعی رحم، با استفاده از یک اپلیکاتور درون واژن قرار داده می‌شوند. این محصولات مستقیما با عامل ایجاد عفونت رو به رو شده و دوره درمان را کوتاه می‌کنند. با این حال ممکن است در بعضی موارد که عفونت حاد شده، پزشک داروهای خوراکی نیز تجویز نمایید. در بخش بعدی یکی از انواع موثر شیاف ضد قارچ واژینال معرفی می‌گردد.

فیتوواژکس (شیاف ضد قارچ واژینال)

فیتوواژکس نوعی شیاف ضد قارچ واژینال است که برای درمان عفونت‌های واژن تجویز می‌گردد. این محصول حاوی عصاره سیاه دانه بوده و به همین دلیل خواص ضد التهابی دارد. از آنجایی که فیتواژکس از ترکیبات گیاهی تشکیل شده، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد و در زمان کوتاهی عفونت‌های قارچی واژن را درمان می‌کند.

خرید فیتوواژکس قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی

فیتوواژکس برای چی خوبه؟

فیتوواژکس برای بهبود عفونت های قارچی واژن، از بین بردن عفونت‌های باکتریایی واژن، تنظیم فلور طبیعی واژن و کنترل فعالیت‌های باکتری‌های مفید ناحیه تناسلی زنان کاربرد دارد. توجه داشته باشید که عفونت‌های حاد واژن باید تحت نظر پزشک درمان شوند و نمی‌توان در شرایط بحرانی فقط یه فیتوواژکس تکیه کرد.

سلامت ناحیه تناسلی
فیتوواژکس برای بهبود عفونت های قارچی واژن، از بین بردن عفونت‌های باکتریایی واژن، تنظیم فلور طبیعی واژن و کنترل فعالیت‌های باکتری‌های مفید ناحیه تناسلی زنان کاربرد دارد.

شیاف ضد قارچ واژینال از کجا بخرم؟

ممکن است خرید محصولاتی مانند انواع شیاف واژینال برای عفونت به صورت حضوری کمی مشکل باشد. برخی افراد برای خرید این محصولات احساس شرم می‌کنند و شاید نتوانند مشکل خود را به صورت واضح به داروساز توضیح دهند. راه حل مناسب برای این مساله، خرید از داروخانه اینترنتی است. مرجعی معتبری مانند مفید طب در دسترس شما قرار دارد. می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید تا داروسازان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

همچنین با کلیک کردن روی دکمه زیر می‌توانید فیتوواژکس را خریداری نمایید.

خرید شیاف واژینال فیتوواژکس

آیا خود درمانی برای عفونت واژینال پیشنهاد می‌شود؟

خود درمانی فقط برای تعدادی از بیماری‌های جزیی مناسب است. اگر تشخیص شما صحیح نباشد، خود درمانی موجب پنهان شدن علایم بیماری شده و عوامل مخرب به صورت نهفته پیشرفت می‌کنند. همچنین پول شما به هدر می‌رود و شاید در نتیجه خود درمانی با عوارض جانبی داروها مواجه شوید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای درمان عفونت واژینال فقط زمانی که علایم بسیار ناچیز هستند اقدام نمایید.

اگر علایم عفونت واژینال بهبود نیافتند یا پیشرفت کردند، در اسرع وقت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. برای اطمینان بیشتر، بهتر است قبل از مصرف هر نوع شیاف ضد قارچ واژینال از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

نکاتی برای پیشگیری از عفونت قارچی واژن

در بخش‌های قبلی درباهر عفونت قارچی واژن و روش های تشخیص و درمان آن صحبت کردیم. حال می‌خواهیم چند نکته مهم برای پیشگیری از این عارضه ارائه کنیم.

  • از پوشیدن لباس زیر‌های فانتزی، تنگ یا پلاستیکی برای ساعات طولانی بپرهیزید. لباس زیر با الیاف نخی و با کیفیت بهترین گزینه هستند.
  • اگر اضافه وزن دارید، رژیم غذایی خود را تصحیح کرده و با ورزش منظم وزن کم کنید. خانم‌های چاق بیشتر مستعدعفونت‌های قارچی واژن هستند.
  • بهتر است در طول شبانه روز حداقل یک بار کشاله های ران و بخش خارجی ناحیه تناسلی را با آب و ژل شستشوی بانوان بشویید.
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری را محدود کرده و روش‌های بهتری را برای جلوگیری از بارداری برگزینید.
  • با مراجعه به پزشک متخصص، اختلالات هورمونی را درمان کنید و این فرآیند را تا انتها پیگیری نمایید.
  • مصرف شیرینی‌ها و مواد قندی را ترک کنید یا محدود نمایید.
  • اگر ورزش می‌کنید، پس از پایان فعالیت‌های فیزیکی، دوش بگیرید و کشاله‌ها را با آب و ژل شستشوی بانوان بشویید.
  • قبل و بعد از رابطه جنسی، ناحیه تناسلی را با ژل شستشو بشویید (از همسرتان بخواهید برای کاهش ریسک ابتلا به عفونت، ناحیه تناسلی را قبل و بعد از رابطه شستشو دهد).
  • اگر به کاندوم حساسیت دارید، کاندوم‌های غیر لاتکس را امتحان کنید.
  • محصولاتی را برای درمان عفونت واژن انتخاب کنید که موثر باشند و عوارض جدیدی به وجود نیاورند. پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: کرم واژینال لکورکس چیست؟

کلام آخر

در مطالبی که از خاطر شما گذشت، درباره شیاف ضد قارچ واژینال صحبت کردیم. همچنین محصولی به نام فیتوواژکس را به شما معرفی کردیم که با ترکیبات گیاهی و موثر، برای درمان عفونت‌های قارچی و باکتریای واژن کاربرد دارد. همان طور که در بخش‌های قبلی تاکید کردیم، خود درمانی در رابط با عفونت‌های واژینال، فقط زمانی که علایم کم‌رنگ هستند، پیشنهاد می‌شود. در صورتی که به عفونت قارچی راجعه مبتلا می‌شوید برای درمان قطعی به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

اگر در زمینه مصرف محصول فیتوواژکس سوالی دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «شیاف ضد قارچ واژینال»

  1. سلام من عفونت باکتری و عفونت قارچی واژن دارم قرص سیپروفکت۵۰۰ میخورم و قبل ازدواج عفونت داشتم الان که زن هستم ازسیاست فیتوواژکس استفاده کردم ی دوره ۷ روزه خوب بود اما دوباره سوزش برگشت چکارکنم درمان قطعی شم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شما باید مراجعه حضوری به پزشک متخصص زنان داشته باشید. پزشک بر مبنای معاینه بالینی و تست آزمایشگاهی مشکل شما را تشخیص می دهد و بر همان اساس درمان مناسب را تجویز میکند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع