خواص قرص هیرویت
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص هیرویت یکی از بهترین محصولات تخصصی مو و پوست است که طی سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این محصول با نام تجاری هلث اید (تحت لیسانس هلث اید انگلستان) در بازار مکمل ایران در دسترس می‌باشد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌خواهیم به توضیح خواص قرص هیرویت بپردازیم و تک‌تک ترکیبات آن را بررسی نماییم. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قرص هیرویت هلث اید چیست؟

قرص هیرویت (Hairvit) یک محصول مکمل حاوی ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری است که در پیشگیری و درمان ریزش مو بسیار موثر می‌باشد. مصرف روزانه این کپسول مواد مغذی مورد نیاز موها را تامین کرده و به تقویت رشد، افزایش زیبایی و درخشندگی آن‌ها کمک می‌کند.

این مکمل محبوب که غنی از ویتامین‌های گروه ب، اسید‌های آمینه و املاح معدنی چون زینک و آهن است، فاقد هرگونه ترکیبات طعم‌دهنده و نگهدارنده است. استفاده از این محصول برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد و بیماران مبتلا به سلیاک نیز می‌توانند با خیال راحت این مکمل را مصرف نمایند.

ترکیبات قرص هیرویت به ازای هر سافت ژل (کپسول نرم) به صورت زیر است:

عنوان مقدار درصد از نیاز روزانه
ویتامین B1 (تیامین) ۱۰mg ۱۱۱۱%
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۱۰mg ۱۱۱۱%
ویتامین B3 (نیاسین) ۲۰mg ۱۶۷%
ویتامین B6 (پیریدوکسین) ۵mg ۳۸۵%
بیوتین (B7) ۲۰µg ۱۱۱%
ویتامین B12 ۲µg ۶۷%
پانتوتنیک اسید (B5) ۱۰mg ۲۰۰%
آهن ۱۲mg ۶۷%
زینک ۸mg ۷۳%
کولین بیتارترات ۵۰mg **
اینوزیتول ۵۰mg **
پارا آمینو بنزوئیک اسید  (PABA) ۱۰mg **
مخمر ۱۰۰mg **
پودر ژلاتین هیدرولیز شده ۵۰mg **
لستین ۲۰mg **
ال-سیستئین هیدروکلرید ۳۰mg **
دی ال- متیونیون ۳۰mg **

خواص ترکیبات قرص هیرویت

در این بخش مهم‌ترین فواید ترکیبات قرص هیرویت را ذکر کرده و به این وسیله می‌توانیم به طور دقیق‌تر توضیح دهیم که خواص قرص هیرویت از کجا نشات می‌گیرد.

ویتامین B1

می‌توانیم توضیح درباره خواص قرص هیرویت را با ویتامین B1 که یکی از مهم‌ترین ترکیبات این محصول است، آغاز کنیم. تنظیم سوخت‌و‌ساز کربوهیدرات‌ها، خونرسانی و اکسیژن رسانی بهتر به فولیکول‌های مو، تولید انرژی برای تغذیه سلول‌ها، بهبود فعالیت سلول‌های عصبی و کاهش ضعف عضلات از برجسته‌ترین خواص این ویتامین است.

خرید قرص هیرویت از مفیدطب

ویتامین B2

خواص ریبوفلاوین یا ویتامین B2 موجود در قرص هیرویت شامل کمک به تولید انرژی از طریق غذا، تامین انرژی برای سلول ها، حفاظت از سلول‌های پوست و فولیکول‌های مو و اثرات آنتی اکسیدان است.

ویتامین B3

نیاسین یا ویتامین B3 می‌تواند به عنوان درمانی برای ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد. این ویتامین در افزایش گردش خون در پوست سر، کاهش التهابات در این ناحیه و کمک به بازسازی کراتین تاثیرات مثبتی داشته و به جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن کمک می‌کند. از فواید دیگر ویتامین B3 که به خواص قرص هیرویت که حاوی این ویتامین هم می‌باشد، می‌‌توان به افزایش تراکم فولیکول‌های مو و بهبود کیفیت ساقه موها اشاره کرد.

ویتامین B5

پانتوتنیک اسید یا ویتامین B5 یک آنتی اکسیدان قوی برای حفاظت از فولیکول‌ها و ساقه‌ی موها و آبرسانی به پوست است. این ویتامین در بهبود خارش و شوره سر نیز نقش دارد. پانتوتنیک اسید در کنار سایر ویتامین‌های گروه B به متابولیسم چربی‌ها و پروتئین‌ها در بدن کمک کرده و در حفظ سلامت پوست و موها نقش ضروری ایفا می‌کند.

ویتامین B6

یکی از تاثیرات مهم ویتامین B6، ایجاد تعادل در ترشح و تولید سبوم است. سبوم چربی طبیعی است که توسط پوست سر تولید می‌شود. هنگامی که ترشح سبوم بیش از حد نرمال شود، نتیجه آن چربی پوست خواهد بود که منجر به بسته شدن منافذ پوست و آسیب دیدن پوست و موها می‌گردد. ویتامین B6 موجود در قرص هیرویت با خاصیت تنظیم ترشح سبوم محیط سالمی را برای رشد موها و حفظ سلامت ریشه آن‌ها فراهم می‌کند.

بیوتین

ویتامین B7 یا بیوتین یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای خانواده ویتامین‌های B است که به خواصش برای پوست، مو و ناخن شهرت دارد. بیوتین در سنتز اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. این فرآیند برای سیکل رشد مو ضروری است و به همین خاطر در صورت کمبود این ویتامین، ممکن است ریزش مو را تجربه کنید. این ویتامین موجود در قرص هیرویت برای ریزش مو و جلوگیری از این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، بیوتین تولید کراتین در مو را تحریک کرده و سرعت رشد فولیکول‌ها را افزایش می‌دهد. خواص قرص هیرویت شامل فواید سرشار بیوتین نیز می‌شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 به متابولیسم اسیدهای آمینه که جزوی از عناصر سازند مو هستند، کمک می‌کند. این ویتامین مهم همچنین در بهبود روند گردش خون در بدن و رساندن اکسیژن کافی به فولیکول‌های مو موثر است. این ویتامین برای افزایش تعداد گلبول‌های قرمز، کاهش ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس پوست در قرص هیرویت گنجانده شده است.

زینک

زینک یا روی یکی از مهم‌ترین و موثرترین ریزمغذی‌ها برای پوست و مو است. این ماده معدنی برای تغذیه‌ی سلول‌های پوست، تقویت فولیکول‌های مو، سنتز کلاژن بیشتر، حفظ سلامت سیستم ایمنی و… ضروری است. زینک به عملکرد صحیح غدد ترشح کننده روغن یا سبوم اطراف فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. ریزش مو یکی از رایج‌ترین علائم کمبود زینک در بدن است. بی دلیل نیست که این ماده معدنی کلیدی برای پوست و مو به ترکیبات قرص هیرویت اضافه شده تا خواص این مکمل پوست و مو را تکمیل کند.

آهن

از وظایف مهم آهن در بدن، می‌توان به تأمین اکسیژن مورد نیاز برای تغذیه‌ی سلول‌ها، افزایش ضخامت ناخن‌ها، کاهش زردی پوست و رشد مجدد موها اشاره کرد. کمبود آهن می‌تواند به ریزش مو منجر شده و باعث شکنندگی ناخن‌ها نیز بشود. افرادی که به دلیل کمبود آهن دچار ریزش مو شده‌اند، در اغلب موارد با مصرف مکمل‌های مناسب و تامین آهن مورد نیاز خود، شاهد رشد مجدد موهای از دست رفته خواهند بود.

پودر ژلاتین هیدرولیز شده

ژلاتین طی فرایندی به وسیله آب هیدرولیز می‌شود؛ به این معنا که ترکیب آن به اجزای کوچیکتر تجزیه می‌شوند. ماده به دست آمده، یعنی پودر ژلاتین هیدرولیز شده حاوی آمینو اسیدها و ترکیبات گلایسین، پرولین، هیدروکسی‌پرولین، گلوتامیک اسید، آلانین، آرژنین، آسپارتیک اسید، سرین، لیزین، لوسین، والین، ترئونین، فنیل آلانین، هیدروکسی لیزین، ایزولوسین، متیونین، هیستیدین و تیروزین است که با فرایند طی شده، بهتر می‌توانند توسط بدن هضم و جذب شوند. این ترکیب موجود در قرص هیرویت برای بافت پوست، سلامت مو، بهبود خواب، بهبود گوارش غذا و استحکام استخوان‌ها دارای خواص زیادی است.

کولین بیتارترات

کولین ماده‌ای است که برای رشد مو بسیار مفید می‌باشد. در واقع کمبود این ماده مغذی می‌تواند به موی شکننده و باریک، ریزش مو و کچلی منجر شود. وجود کولین در ترکیبات هیرویت فواید آن را کامل‌تر کرده و این محصول را به مکملی موثرتر برای مو تبدیل نموده است.

پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA)

پابا که با نام ویتامین B10 شناخته می‌شود، خواصی در رفع برخی از مشکلات پوستی از خود نشان داده است. این ماده به رشد مو نیز کمک می‌کند و ریزش مو را کاهش می‌دهد. پابا همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی‌ای داشته و برای تثبیت غشاء سلولی در فولیکول‌های مو و سلول‌های پوست و حفاظت از ریشه موها مورد نیاز است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که پابا برای حفظ سلامت مو و کند کردن روند سفید شدن مو در مردان و زنان مفید است.

اینوزیتول

اینوزیتول یکی دیگر از ترکیبات مفید برای سلامت مو است. این ماده که به ویتامین B8 هم شناخته می‌‌شود، نوعی قند است که به ساختار سلول های بدن کمک می‌کند. اینوزیتول علاوه بر خواصش برای جلوگیری و درمان ریزش مو، به سلامت مغز هم کمک می‌نماید.

مخمر

مخمر یک ماده بسیار مفید برای سلامت پوست سر و رویش مو است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مختلف مفید برای پوست و مو می‌باشد. با وجود مخمر در این محصول، می‌توان خواص سرشار مخمر را نیز به خواص قرص هیرویت اضافه کرد.

لسیتین

لسیتین موجود در قرص هیرویت، علاوه بر خواص فراوانی که برای پوست و مو دارد، به سلامت و بهبود حافظه، سلامت مغز، بهبود خلق و خو، عملکرد کبد و سطح نرمال لیپیدها در خون کمک می‌کند. از این ماده برای بهبود اگزما و آبرسانی به مو استفاده می‌شود.

ال-سیستئین

سیستئین یک آمینو اسید است که برای سلامت رشد مو و استحکام مو بسیار مفید بوده و موها را در برابر روش‌های استایلینگ روزانه شما مقاوم می‌کند. سیستئین وظیفه جا‌به‌جایی زینک و آهن را که دو مورد از حیاتی‌ترین مواد معدنی برای رشد مجدد مو هستند، به عهده دارد. بنابراین مصرف آن در کنار این دو ریزمغذی، تاثیر آن‌ها را بیشتر می‌کند.

متیونین

متیونین یک آمینو اسید برای سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان است. این ماده آمینو اسیدی حاوی گوگرد است که نقش حیاتی در رشد و ترمیم بافت‌ها و رشد رگ‌های خونی جدید دارد. در واقع متیونین به خاطر داشتن گوگرد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

این آمینو اسید، درست مانند سیستئین، به استقامت مو و کاهش شکنندگی آن کمک می‌کند. به علاوه، متیونین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که از سلول‌ها از جمله موهای شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

این آمینو اسید در کنار سیستئین، ویتامین‌های گروه B و چند ماده مغذی دیگر، در ساخت پروتئین جدید برای بدن نقش اساسی دارند. خواص قرص هیرویت با داشتن متیونین در ترکیباتش کامل می‌شود.

خواص قرص هیرویت

با توجه به فواید زیادی که درباره ترکیبات این محصول ذکر شد، می‌توانیم به‌طور خلاصه بگوییم خواص قرص هیرویت شامل تقویت پوست، مو و ناخن است و علاوه بر کمک در درمان ریزش مو، افزایش استحکام مو، رویش مجدد مو، در تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد سیستم عصبی و کمک به تامین تعدادی از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن موثر است.

ویژگی‌های قرص هیرویت که با توصیفات ذکر شده می‌توان گفت به نحوی، یکی از انواع بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو محسوب می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • حاوی ویتامین‌های گروه B برای تقویت پوست، مو و ناخن‌ها
  • مؤثر برای رشد مجدد موها
  • افزایش ضخامت تار موها و ناخن‌ها
  • تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی و خم شدن آن‌ها
  • کمک به درمان ریزش موی ناشی از کم خونی
  • حاوی آنتی اکسیدان های قوی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت عملکرد سیستم عصبی
  • بدون رنگ مصنوعی، مواد نگه دارنده و طعم دهنده‌ها
  • مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک
  • قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

خرید قرص هیرویت

سوالات متداول

هیرویت برای پوست هم مفید است؟

قرص هیرویت یک مکمل تخصصی مو است اما به دلیل آن که ترکیبات موجود در آن برای پوست هم مفید است، این محصول برای سلامت و زیبایی پوست هم فوایدی به همراه دارد.

قیمت قرص هیرویت چقدر است؟

شما میتوانید برای دانستن به روزترین قیمت هیرویت به سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در حال حاضر (در تیر ۱۴۰۲) قیمت این محصول حدود ۱۴۷ هزار تومان است که شما میتوانید با تخفیف ویژه برای این محصول، آن را از مفیدطب خریداری کنید.

هیرویت چه زمانی مصرف شود؟

بزرگسالان و افراد بالای ۱۶ سال روزانه یک عدد کپسول هیرویت را همراه صبحانه مصرف نمایند.

  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط