انتخاب بهترین قرص عضله ساز برای بانوان

بهترین قرص عضله ساز برای بانوان
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

ورزش بدنسازی علاوه بر کمک به زیبایی اندام، تاثیرات مختلفی نیز روی عملکردهای اساسی بدن و سلامتی اعضا می‌گذارد و از همین رو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه خانم‌ها نیز پا به پای آقایان به طور مرتب از خدمات باشگاه‌های بدنسازی استفاده کرده و برای داشتن اندامی متناسب تلاش می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل در ورزش بدنسازی، ساخت عضلات و افزایش حجم آن‌ها است که برای این منظور، تمرینات خاصی وجود دارد. ورزشکاران در کنار این تمرینات، نیاز دارند که از انواع مکمل‌های بدنسازی از جمله محصولات افزایش حجم عضلات نیز استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با بهترین مکمل و قرص عضله ساز برای بانوان آشنا کنیم.

اهمیت بدنسازی برای بانوان

بهتر است قبل از معرفی قرص عضله ساز برای بانوان، کمی در مورد فواید ورزش بدنسازی صحبت کنیم. شاید در دوران گذشته، ورزش بدنسازی یک حرفه مخصوص آقایان در نظر گرفته می‌شد. اما امروزه شاهد آن هستیم که خانم‌ها نیز برای داشتن بدنی عضلانی و حرفه‌ای، بسیار تلاش می‌کنند. حتما شما هم متوجه شده‌اید که باشگاه‌های بدنسازی در شیفت‌های مخصوص بانوان، کاملا پر شده و این نشان‌دهنده افزایش علاقه به بدنسازی در میان خانم‌ها می‌باشد.

اما به جز زیبایی اندام، بدنسازی فواید دیگری نیز برای بانوان دارد. این ورزش می‌تواند به خانم‌ها کمک کند تا از تحلیل عضلات خود جلوگیری کنند، وزن خود را در حد تعادل نگه دارند و چربی‌سوزی بیشتری داشته باشند. از جمله فواید بدنسازی برای بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چربی بدن
  • تناسب و زیبایی بیشتر اندام
  • کاهش وزن و لاغری
  • کمک به زیبایی و سلامت پوست
  • تقویت عضلات بدن از جمله کمر، دست و پا

تاثیر تغذیه برای عضله سازی خانم‌ها

در کنار تمرینات بدنسازی، تغذیه مناسب نیز نقشی حیاتی در رسیدن به هدف عضله سازی دارد. از همین رو برای ورزشکاران و بدنسازان، یک رژیم غذایی سالم اهمیت بالایی داشته و به عنوان یک سوخت در ورزش استفاده می‌شود. علاوه بر این تغذیه مناسب می‌تواند به توانایی بدن برای رشد و حجم دادن به عضلات و ترمیم بافت‌های ماهیچه‌ای کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم که شامل طیف وسیعی از مواد مغذی و کالری مورد نیاز رشد بافت عضلات باشد. در کنار مصرف مواد مغذی، مکمل‌های بدنسازی نیز می‌توانند کمک بسیار خوبی برای تامین انرژی و ریزمغذی‌های مورد نیاز شخص ورزشکار باشند. این مکمل‌ها در جهت بازسازی عضلات، رشد بهتر، چربی‌سوزی و افزایش استقامت در طول تمرینات نقش مهمی ایفا می‌کنند. در ادامه با انواع مکمل‌های بدنسازی آشنا می‌شویم تا به مبحث معرفی قرص عضله ساز برای بانوان برسیم.

انواع مکمل بدنسازی چیست؟

همانطور که می‌دانید طیف وسیعی از مکمل‌های بدنسازی وجود دارند که در اغلب موارد برای آقایان و بانوان قابل استفاده هستند. این مکمل‌ها توسط برندهای بسیار متنوع به بازار ارائه می‌شوند که بر اساس کیفیت و اعتبار برند ارزش‌گذاری می‌شوند.

چند نوع از رایج‌ترین و محبوبترین مکمل‌های بدن‌سازی شامل موارد زیر است:

  • پودر یا مکمل پروتئین (مثلا پودر آب پنیر)
  • کراتین
  • مکمل قبل از تمرین (مثلا کافئین و بتا آلانین)
  • مکمل‌های آمینو اسید (مثلا BCAA)
  • مکمل بعد از تمرین
  • مکمل‌های چربی سوز
  • مکمل افزایش هورمون تستوسترون (اغلب برای آقایان)
  • مولتی ویتامین و مینرال ها
  • مکمل های امگا ۳
مکمل‌های بدنسازی برای بانوان
بانوان نیز همانند آقایان برای تکمیل روند عضله سازی خود و تامین انرژی مورد نیاز جهت تمرینات سخت به مصرف مکمل‌های بدنسازی نیاز دارند.

در میان این مکمل‌ها، برخی از آن‌ها می‌توانند به افزایش حجم عضلات در خانم‌ها و آقایان کمک کنند. در بخش‌های بعدی در مورد این فرآورده‌ها و مکانیسم اثر آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم، تا بهتر عملکرد قرص عضله ساز برای بانوان را درک کنید.

انواع مکمل برای عضله سازی بانوان

مکمل‌های افزایش حجم عضلات که به آن‌ها حجم‌دهنده عضلات نیز گفته می‌شود، در فرم‌های مختلفی از جمله پودر، قرص، کپسول و ویال خوراکی در بازار وجود دارند. این مکمل‌ها با مکانیسم‌های مختلفی می‌توانند به عضله سازی و افزایش حجم عضلات بانوان کمک کنند. به طور مثال بهبود بازده ورزشی و افزایش توان فیزیکی و ذهنی برای انجام تمرینات لازم جهت عضله سازی، مکانیسم برخی از مکمل‌های بدنسازی می‌باشد. اما برخی دیگر از این محصولات با فراهم کردن مواد مغذی لازم جهت رشد عضلات، به عضله سازی کمک می‌کنند. در ادامه مقاله با انواع متداول مکمل برای عضله سازی بانوان آشنا می‌شویم:

مکمل کراتین برای بانوان

کراتین نوعی اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن انسان تشکیل می‌شود. این ماده قادر است انرژی لازم برای عضلات و دیگر بافت‌ها را تامین کند. در برخی مواقع از جمله، بدن ما به کراتین بیشتری از آنچه خود تولید می‌کند، احتیاج دارد. بدنسازان جزو دسته افرادی به شمار می‌روند که مصرف مکمل‌های حاوی کراتین به آن‌ها توصیه می‌شود. انواع مکمل کراتین در بازار وجود دارند که می‌توانند محتوای کراتین را در عضلات تا ۴۰ درصد بالاتر از سطح نرمال افزایش دهند. این افزایش کراتین به بازده ورزشی بالاتر و عضله سازی کمک می‌کند. به علاوه، تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که کراتین قدرت عضلانی را بالا می‌برد.

همچنین کراتین آب موجود در سلول های عضلانی را نیز افزایش می‌دهد. این موضوع ممکن است منجر به بزرگ شدن جزئی این سلول‌ها و فرستادن سیگنال جهت رشد و حجیم شدن عضلات شود.

با توجه به مطالب گفته شده یک قرص حاوی کراتین را می‌توان بهترین قرص عضله ساز برای بانوان در نظر گرفت. البته مکمل‌های کراتین در اغلب موارد به فرم پودر در بازار وجود دارند. به عنوان نمونه بهترین مکمل کراتین برای بانوان می‌توان پودر کراتین مونوهیدرات ژن استار را نام برد. این محصول به افزایش عملکرد فیزیکی در فعالیت‌های ورزشی شدید و کوتاه‌مدت کمک کرده، ریکاوری را تسریع می‌بخشد و در بازیابی و رشد عضلات موثر عمل می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کراتین مونوهیدرات ۳۰۰ گرمی ژن استار با قیمت مناسب و تخفیفات ویژه روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کراتین مونوهیدرات

کراتین مونوهیدرات ژن استار
کراتین مونوهیدرات ژن استار حاوی ۳۰۰ گرم پودر کراتین در جهت افزایش حجم عضلات و بهبود عملکرد ورزشی

پروتئین وی برای بانوان

دیگر مکمل ضروری برای ساخت عضلات پروتئین است. اگرچه این پروتئین بیشتر را می‌توانید از طریق غذا به دست آورید، اما برای بسیاری از افراد، استفاده از این راه سخت است. در این صورت کمک گرفتن از یک مکمل پروتئین مانند انواع پودرهای پروتئین معتبر موجود در بازار، می‌تواند راه حل خوبی باشد.

مکمل‌های پروتئین می‌توانند شامل پروتئین وی (WHEY)، کازئین، سویا و یا پروتئین ایزوله به دست آمده از تخم‌مرغ، برنج و… باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف پروتئین بیشتر از طریق مکمل‌ها، به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. اگر چه این تاثیر احتمالا بیشتر در افرادی مشاهده می‌شود که از طریق تغذیه، به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی‌کنند.

گینر بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان

گینرها مکمل‌هایی هستند که با مصرف آن‌ها می‌توانید کالری و پروتئین بیشتری به بدنتان برسانید. برخی از خانم ها هرچند که کالری زیادی مصرف می‌کنند و تمرینات لازم را انجام می‌دهند، اما عضله سازی برایشان دشوار است. گینرها برای این دسته از افراد، می‌تواند نوعی پودر حجم دهنده عضلات بانوان محسوب شود.

با توجه به نوع مکمل گینری که تهیه می‌کنید، مقدار کالری موجود در آن می‌تواند متفاوت بااشد. معمولا بیشتر این کالری از کربوهیدرات و مابقی آن از پروتئین و چربی به دست می‌آید. در نظر داشته باشید که گینرها تنها برای خانم هایی توصیه می‌شود که به اندازه کافی غذا نمی‌خورند و برایشان راحت‌تر است که از پودرهای گینر به صورت شیک (shake) برای عضله سازی استفاده کنند.

مکمل اچ ام بی برای عضله سازی سریع بانوان

اچ ام بی (HMB یا بتا-هیدروکسی بتا-متیل‌بوتیریک اسید) یک مولکول است که هنگامی که بدن آمینو اسید لوسین را پردازش می‌کند، تولید می‌شود. مولکول اچ ام بی به صورت خاص در کاهش تحلیل رفتن عضلات اهمیت دارد.

چندین تحقیق نشان داده‌اند که مصرف ۳ تا ۶ گرم اچ ام بی به صورت روزانه در افرادی که قبلا تمرینات ورزشی انجام نداده‌اند، می‌تواند برای حجم دادن و رشد عضلات در اثر تمرینات قدرتی موثر باشد. تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که این مکمل در افراد ورزشکار و بزرگسالانی که تجربه تمرینات قدرتی را دارند، احتمالا تاثیر چندانی ندارد.

بنابراین برای آن دسته از خانم‌هایی که به تازگی تمرینات عضله سازی را آغاز کرده‌اند، HMB می‌تواند یک مکمل یا قرص عضله ساز برای بانوان محسوب شود. به عنوان نمونه قرص اچ ام بی ژن استار یکی از مکمل‌های پرفروش برای افزایش ریکاوری و جلوگیری از تحلیل عضلانی به شمار می‌رود. این قرص عضله ساز برای بانوان و آقایان در ترمیم و بازسازی عضلات موثر عمل می‌کند. شما می‌توانید از طریق لینک زیر قرص اچ ام بی ۱۰۰۰ میلی‌گرم ژن استار را تهیه کنید:

خرید قرص اچ ام بی

قرص اچ ام بی ژن استار
قرص اچ ام بی ژن استار یکی از بهترین انواع قرص عضله ساز برای بانوان و آقایان

مکمل بی سی ای ای برای عضله سازی

بی سی ای ای ها برای رشد عضلات بسیار حیاتی هستند و تقریبا ۳۵ درصد آمینواسیدهای موجود در عضلات را شامل می‌شوند. مکمل‌های بی سی ای ای (BCAAs) یا به عبارتی آمینو اسیدهای شاخه‌دار، از سه آمینو اسید تشکیل شده‌اند: لوسین، ایزولوسین و والین. این آمینو اسیدها در بیشتر منابع غذایی پروتئین وجود دارند، به خصوص منابع حیوانی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبیات و ماهی.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که BCAA ها می‌توانند در مقایسه با پلاسیبو (placebo) عضله سازی را بهبود داده یا از تحلیل عضلات جلوگیری کنند. با این حال تحقیقات دیگری هم انجام شده‌اند که نشان داده‌اند بی سی ای ای ها در کسانی که برنامه کاهش وزن دارند، احتمالا در حفظ عضلات تاثیر خاصی ندارد. بنابراین بی سی ای ای ها را شاید بتوان تنها در شرایط خاصی به عنوان یک مکمل یا قرص عضله ساز برای بانوان در نظر گرفت.

بهترین قرص عضله ساز برای بانوان

در بخش‌های قبل با انواع مکمل‌هایی که می‌توانند به عضله سازی کمک کنند، آشنا شدیم. ورزش بدنسازی شاید برای بیشتر خانم‌ها به منظور سفت کردن عضلات بدن و کاهش حجم چربی انتخاب شود، اما در این میان برخی از بانوان به افزایش حجم عضلاتشان علاقه دارند. برای این منظور انجام یک دوره تمرینات سخت و با برنامه دقیق لازم است. در کنار این تمرین‌های استقامتی رعایت یک رژیم غذایی اصولی نیز ضروری است.

اما اکثر مربیان و متخصصین در حوزه بدنسازی، به خانم‌ها و آقایانی که قصد افزایش حجم عضلات خود را دارند، مصرف مکمل‌های عضله ساز را نیز پیشنهاد می‌کند. اگر شما هم جزو خانم‌هایی هستید که با هدف افزایش حجم عضلات خود بدنسازی را دنبال می‌کنید، می‌توانید با مشورت مربی خود بهترین پودر یا قرص عضله ساز برای بانوان را انتخاب نمایید. مکمل‌های حاوی پروتئین، گینرها، اچ ام بی، کراتین، BCAA، منیزیم و بتاآلانین از جمله فرآورده‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها جهت افزایش حجم عضلات و رسیدن به اندام دلخواه خود کمک بگیرید.

داروخانه آنلاین مفیدطب یک مرجع معتبر جهت خرید انواع مکمل‌های بدنسازی است که می‌توانید از تخفیفات ویژه آن بهره ببرید. همچنین به دلیل بالا بودن قیمت برخی از مکمل‌ها، این داروخانه امکان خرید اقساطی را برای شما فراهم آورده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. هر سوالی در زمینه مکمل‌ها و محصولات داشتید، می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب بپرسید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را به طور کامل خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط