قویترین بلغم زدا برای بلغمی‌ها

قویترین بلغم زدا
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

طب سنتی می‌گوید بدن بر پایه ۴ طبع (اخلاط بدن) نهادینه شده است و بدن زمانی در بهترین حالت خود به سر می‌برد که میزان این چهار خلط شامل بلغم، سودا، دم و صفرا در بدن تعادل داشته باشد. اما امان از زمانی که یکی از این‌ها بیش از حد زیاد یا کم شود! مسلماً تعادل پایه‌های بدن نیز از بین می‌رود و مشکلات متعددی ظاهر می‌شود. افزایش بلغم یا همان غلبه بلغم معمولاً بیش از سایر طبع‌ها تعادل بدن را از بین می‌برد. به همین دلیل اگر بلغمی هستید باید بیشتر مراقب میزان بلغم در بدن خود باشید. اما همه ما می دانیم که مشغله زیاد و استرس در بیشتر مواقع کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد و احتمالاً تا به خودتان بیایید، می‌بینید دچار غلبه بلغم شده‌اید و مشکلات یکی یکی ظاهر می‌شوند. در این شرایط داروهای بلغم زدای قوی می‌توانند کمک زیادی برای بازگشت تعادل به بدن بکنند.

از آنجا که افراد زیادی در ایران بلغمی مزاج هستند و با غلبه بلغم و مشکلات آن درگیرند، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با معرفی قویترین بلغم زدا راه حلی همیشگی برای این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

غلبه بلغم با بدن چه می‌کند؟

مزاج بلغمی یک مزاج سرد و مرطوب است. خود بلغم نیز ماده‌ای است که بیشتر در سیستم لنفاوی و ایمنی بدن یافت می‌شود. کارشناسان طب سنتی می گویند میزان این ماده در بدن به طور طبیعی باید ۱% باشد. اگر بلغم از این میزان بیشتر شود، غلبه بلغم رخ می‌دهد و مشکلاتی از قبیل ناراحتی‌های گوارشی پدید می‌آید. اگر مزاج بلغمی دارید و علائم زیر را تجربه کرده‌اید، احتمال زیاد دچار غلبه بلغم شده‌اید:

  • افزایش وزن موضعی در ناحیه شکم و پهلو
  • سردی بیش از حد کف دست‌ها و پاها
  • ترش کردن (آروغ ترش)
  • دیر هضم شدن غذا
  • افزایش ساعات خواب و میل به خوابیدن
  • خارج شدن آب از دهان هنگام خواب
  • یبوست مزمن
  • نفخ و ورم معده
  • زیاد شدن آب بدن
  • دفع ادرار با فشار زیاد
  • درد مفاصل (به خصوص زانو)
  • گرفتگی ماهیچه‌ها

علائم بالا نشان دهنده غلبه بلغم در بدن است. البته نیاز نیست همه این علائم را داشته باشید تا متوجه افزایش بلغم شوید. بلکه ترکیب چند مورد از این علائم نیز برای تشخیص این مشکل کافی است. این علائم به شما می‌گوید که نیاز به یک بلغم زدای قوی و مؤثر دارید تا از بروز مشکلات جدی‌تر در بدن خود جلوگیری کنید.

چرا بلغم زدایی مهم است؟
بلغم زدایی مهم است؛ آن را جدی بگیرید

چرا بلغمی‌ها باید به فکر دفع بلغم باشند؟

در بخش قبل گفتیم که وقتی دچار غلبه بلغم شوید، استفاده از قویترین بلغم زدا می‌تواند بدن شما را از تهدیدات و مشکلات جدی‌تر در امان نگهدارد. اما این مشکلات چه مشکلاتی هستند؟ چرا کارشناسان طب سنتی روی دفع بلغم تاکید زیادی دارند و داروهای مختلفی هم برای آن تهیه کرده‌اند؟

دلیل اهمیت دفع بلغم از بدن با بلغم زداهای قوی این است که افزایش این ماده در بدن به مدت طولانی می‌تواند مشکلات و حساسیت‌های شدید پوستی، مشکلات جدی کبدی و گوارشی ایجاد کند. مشکلاتی که بعداً برای درمان و بهبود آن‌ها احتمالاً هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را متحمل می‌شوید. پس چه بهتر که همان ابتدای کار با استفاده از یک بلغم زدای قوی و مؤثر، جلوی افزایش بلغم را بگیرید.

در ادامه چند بلغم زدای گیاهی مشهور را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها تعادل بدن خود را دوباره بدست آورید.

چند گیاه بلغم زدای قوی

گیاهانی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، از دل کتاب‌ها و متون معتبر طب سنتی بیرون کشیده شده‌اند. این گیاهان را می‌توانید به صورت دمنوش، ادویه یا همراه با غذا استفاده کنید و از خواص ضد بلغم آن‌ها استفاده کنید.

مصطکی؛ قویترین بلغم زدای گیاهی

مصطکی در واقع صمغی است که از درختی با همین نام استخراج می‌شود. این صمغ تقریباً در تمام ترکیبات ضد بلغم در کتب حکیمان طب سنتی ایران حضور دارد و به عنوان یک ضد بلغم قوی گیاهی نیز شناخته می‌شود. این ماده در پاکسازی و تقویت معده نقش موثری دارد.

آویشن برای دفع بلغم از بدن
آویشن برای رفع سردی و سستی معده

آویشن؛ آرام کننده معده

آویشن را بیشتر ما می‌شناسیم و از آن به عنوان ادویه در غذا یا در دمنوش آرام بخش استفاده می‌کنیم. آویشن گیاهی با طبع گرم بوده و با خاصیت ضد التهاب خود سردی و ورم معده را کاهش می‌دهد. ویتامین‌ها B، A و E موجود در این گیاه بلغم زدای قوی، نه تنها معده را آرام می‌کند بلکه در کاهش سرفه و گلودرد نیز مؤثر است.

زنیان؛ ضد نفخ و مؤثر برای دفع بلغم

زنیان هم جزو گیاهان گرم مزاج است و می‌تواند سردی بلغم را دفع کند. این گیاه معطر خاصیت ضد اسپاسم و بادشکن دارد و برای بهبود مشکلات معده کاربرد زیادی دارد. ترکیب زنیان با آویشن و مصطکی یک داروی قوی برای دفع بلغم ایجاد می‌کند.

 سیاه دانه؛ ضد بلغم قوی

اسم سیاه دانه را احتمالاً در داروهای گیاهی ضد التهاب و مسکن درد عضلانی شنیده‌اید. این دانه‌های ریز سیاه نه تنها به طور معجزه آسایی دردهای عضلانی ناشی از بلغم و سردی را برطرف می‌کنند، بلکه برای بهبود نفخ و برونشیت نیز موثرند. به همین دلیل پیامبر اکرم این گیاه را دوای هر دردی جز مرگ می‌دانست.

زنجبیل یک گیاه بلغم زدای قوی
زنجبیل برای رفع سردی بلغم

زنجبیل؛ رفع سردی مزاج بلغمی

طبع گرم و خشک زنجبیل درست مقابل طبع سرد و مرطوب بلغم قرار دارد و می‌تواند آن را خنثی کند. زنجبیل مانند آویشن یک ضد التهاب قوی است که هم می‌تواند معده را گرم کند و هم ورم و نفخ آن را کمتر کند. اگر دچار غلبه بلغم شده‌اید، مصرف روزی یک فنجان دمنوش زنجبیل می‌تواند نقش یک بلغم زدا گیاهی را برای شما ایفا کند.

بابونه؛ بهترین دمنوش برای غلبه بلغم

بابونه گیاهی بسیار خوش عطر و بو است که از آن در تهیه دمنوش آرامش نیز استفاده می‌شود. زیرا این گیاه سرعت بی نظیری در اصلاح مزاج بلغم داشته و بدن را خیلی زود به تعادل می‌رساند. بابونه به پاکسازی کبد، بهبود مشکلات معده و ناراحتی‌های گوارشی کمک می‌کند.

قرص بلغم نیاک؛ قویترین بلغم زدا

قرص بلغم نیاک؛ قویترین داروی ضد بلغم

گیاهانی که تاکنون به عنوان داروی بلغم زدا معرفی کردیم، هرکدام به تنهایی بخشی از کار را به عهده دارند و نمی‌توانند نفوذ بلغم در همه بخش‌های بلغم را از بین ببرند. به همین دلیل در کتب طب سنتی و اسلامی، با ایجاد یک ترکیب مؤثر از دل بهترین گیاهان ضد بلغم ، قویترین داروی بلغم زدا را تهیه کرده‌اند. هرچند این ترکیب در دوران قدیم با توجه به نبود علم و تکنولوژی امروزی، بدون استاندارد سازی و با عوارض جانبی زیاد استفاده می‌شده، اما امروزه شرکت‌های داروسازی گیاهی با استاندارد سازی و استخراج مواد سمی از عصاره‌های گیاهی، عوارض آن را به حداقل رسانده‌اند.

ترکیبی که از آن صحبت می‌کنیم، ترکیب ۴ گیاه مصطکی، آویشن، زنیان و سیاه دانه همراه با عسل که در قرص بلغم نیاک یافت می‌شود. مخلوط این ۴ گیاه در دوای بلغم نیاک، که هرکدام برای خود یک ضد بلغم قوی محسوب می‌شوند، این محصول را به قویترین بلغم زدا تبدیل کرده است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شوید.

خرید قرص بلغم نیاک

دوای بلغم نیاک چه کاربردی دارد؟

شرکت داروسازی نیاک با تولید یک دوای قدیمی و سنتی به صورت مکانیزه و استاندارد شده، قویترین ترکیب ضد بلغم موجود در بازار را ایجاد کرده است که تاثیرات زیادی در بدن دارد و تقریباً همه مشکلاتی که افراد بلغمی از آن رنج می‌برند را برطرف می‌کند. در ادامه به چند مورد از فواید و خواص قرص بلغم نیاک اشاره کرده‌ایم:

  • دفع مؤثر بلغم از اندام‌های بدن
  • ضد نفخ و بادشکن قوی
  • بهبود بوی بد دهان و ترش کردن
  • رفع ورم معده و کاهش احساس پری در معده
  • کاهش رفلاکس معده و سرفه‌های خشک ناشی از آن
  • کاهش سردی مزاج و سستی معده
  • بهبود دردهای موضعی بدن ناشی از غلبه بلغم
  • کمک به پاکسازی کبد و عملکرد بهتر آن
  • ضد سرفه و برونشیت
سوالات پرتکرار درباره قرص بلغم نیاک
ترکیب ۴ گیاه مصطکی، آویشن، زنیان و سیاه دانه همراه با عسل در قرص بلغم نیاک یافت می‌شود.

در مصرف قویترین بلغم زدا زیاده روی نکنید!

ما در این مطلب شما را با چند گیاه ضد بلغم و در نهایت قویترین بلغم زدا که ترکیبی از این گیاهان است، آشنا کردیم. در بخش بعد و آخر، به سؤالات مهم درباره قرص بلغم نیاک هم پاسخ می‌دهیم. نکته مهم دیگر این است که نباید در مصرف این دارو یا هر داروی بلغم زدا زیاده روی کنید. زیرا این زیاده روی هم تعادل طبع بدن شما را برهم می زند. پس حتماً میزان مصرف خود را در طول روز کنترل کنید.

برای خرید قرص بلغم نیاک یا سایر داروهای ضد بلغم کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در زمانی بسیار کوتاه ثبت کنید و آن را در درب منزل تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ای در استفاده از داروهای ضد بلغم دارید یا پس از مطالعه بخش بعد هنوز سؤال بی پاسخی درباره قویترین داروی بلغم زدا دارید، آن را با ما درمیان بگذارید. ما سؤالات شما را با مشورت دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

پاسخ به سؤالات درباره قرص بلغم نیاک

در این قسمت مقاله که با قویترین بلغم زدا موجود در بازار ایران آشنا شدید، در نهایت می‌خواهیم به سوالاتی پاسخ دهیم که به احتمال زیاد در هنگام خرید قرص بلغم نیاک ذهنتان را درگیر می‌کند.

قرص بلغم نیاک برای لاغری هم مؤثر است؟

افزایش بلغم در بدن در اکثر افراد (نه همه افراد) باعث افزایش وزن می‌شود. این اضافه وزن بیشتر هم در ناحیه شکم و پهلو ظاهر می‌شود. زیرا تجمع بلغم در بدن باعث تجمع چربی و چاقی می‌شود. به همین دلیل هم معمولاً افراد بلغمی سخت‌تر لاغر می‌شوند. در نتیجه استفاده از داروی ضد بلغم مانند قرص بلغم نیاک می‌تواند در کنار رفع بلغم به کاهش چربی شکمی نیز کمک کند.

قرص بلغم نیاک را برای دفع بلغم چگونه مصرف کنیم؟

میزان مصرف بلغم برای اهداف مختلف متفاوت است. برای بلغم زدایی مصرف ۲ الی ۳ قرص صبح ناشتا و ۲ الی ۳ قرص شب قبل از خواب توصیه می‌شود. میزان مصرف برای مشکلات دیگر به این صورت است: برای درمان مشکلات گوارشی: ۱ تا ۲ قرص پس از هر وعده غذایی، برای رفع سرفه و برونشیت: ۳ الی ۴ بار در روز هر بار ۱ تا ۲ قرص

چه افرادی نباید دوای بلغم نیاک را مصرف کنند؟

هرچند قرص بلغم نیاک عوارض خاصی ندارد اما افرادی که به گیاهان موجود در این داروی ضد بلغم حساسیت دارند، نباید از آن استفاده کنند. همچنین، بیماران دیابتی (به دلیل وجود عسل) و افرادی که شرایط حساس به هورمون دارند، باید با احتیاط و تحت نظر پزشک این محصول را استفاده کنند. افرادی که در انتظار عمل جراحی هستند، بهتر است مصرف این دارو را دو هفته قبل از جراحی متوقف کنند.

مصرف قرص ضد بلغم نیاک در بارداری و شیردهی مجاز است؟

آویشن و زنیان موجود در این محصول مقدار زیادی ماده تیمول درون خود دارند. مصرف این ماده برای مادران باردار و شیرده ایمن نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود در بارداری و شیردهی از این دارو استفاده نشود.

عوارض جانبی قرص بلغم نیاک چیست؟

دوای بلغم نیاک طوری تهیه شده که عوارض جانبی آن به حداقل رسیده و تاکنون عارضه خاصی از مصرف آن گزارش نشده است. اما زیاده روی در مصرف این دارو قطعاً عوارضی از جمله واکنش‌های آلرژیک خواهد داشت. پس سر خود و بدون مشورت پزشک دوز مصرف این قرص را افزایش ندهید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

خرید قرص بلغم نیاک
خرید از مفیدطب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

19 دیدگاه دربارهٔ «قویترین بلغم زدا برای بلغمی‌ها»

  1. سلام خوبی ببخشید مزاحم شدم دکتر من حدود ۱ماه هست از برنامه ی ۵۰۴۰ دمنوش گیاهی گرفتم بنظرم هیچ تاثیری نداره،۵ سال هست وزنم۷۵ کیلو سنم۳۴ هر کاری کردم کم کنم متاسفا کم نمیشم ولی استرس بلغم سردی دارم تورو خدا لطف کنید ی دارو گیاهی یاقرص برا ما بگید ک تاثیر داشته باشه ممنون از لطفتون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، توجه شما به چند مطلب ضروری می باشد:
      ۱-در روند کاهش وزن صبور باشید و استمرار داشته باشید.
      ۲-هیچ گاه هیچ محصول (اعم از گیاهی و شیمایی)را بدون لیبل اصالت غذا ودارو و اطلاع کامل از محتویات آن مصرف نفرمایید.
      ۳-طبع تنها با مراجعه حضوری به متخصص طب سنتی و بررسی کامل تشخیص داده می شود.
      چنانچه توسط پزشک متخصص طب سنتی طبع شما بلغمی تشخیص گذاشته شده است می توانید از قرص بلغم نیاک استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در منابع علمی نیامده که زودانزالی ناشی از غلبه بلغم باشد. برای رفع زودانزالی می توانید از محصولات گیاهی مانند قرص ویگورمن کمک بگیرید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      توصیه می‌کنیم برای درمان های خانگی و طب سنتی جهت رفع بلغم، این مقاله ها را مطالعه کنید:

    2. بهترین راه های رفع بلغم در طب سنتی
    3. راه‌های درمان بلغم شکمی و چاقی دور شکم در طب سنتی
    4. درمان خانگی بلغم شکم
    5. با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  2. سلام وقت بخیر

    اینجانب غلبه ی بلغم دارم و یک ماه تمام غذاهای سرد حتی چایی را قطع کردم بعد پیش دکتر متخصص سنتی رفتم و ایشون داروهایی که دادند اینها هستند :

    مصفی خون و دمنوش ترکیبی از چند گیاه و یک پودر گیاهی که با عسل مخلوط کردم و ترکیبی از ۶ نوع عرقیات و دوای بلغم و انفیه و یک داروی استنشاقی و روغن مالیدنی که شب قبل خواب به پیشونی و از جلوی سر تا عقب مالیده شود و روغن بنفشه که قبل از خواب به دو طرف بینی ریخته می شود .
    آیا اینها برای پاکسازی بلغم جواب میده ؟
    تا الان ۲۰ روزه دارم استفاده میکنم حس میکنم انرژی ندارم و خلط پشت گلوم کم نشده . میشه راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بهتر است با مراجعه مجدد به پزشک متخصص طب سنتی، موضوع را مطرح کرده و درمان خود را پیگیری کنید. اگر در خخصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مرتبط با اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بهتر است برای تشخیص مشکل و درمان آن به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام
    من نارسایی قلب دارم
    اکثر علائم بلغهم
    چاقی شکم و پهلو خلط پشت حلق و….. دارم
    آیا میتوانم داروی بلغم زدا استفاده کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه نارسایی قلبی دارید، بهتر است قبل از مصرف هر دارویی، از جمله دوای بلغم، با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام.
    من همیشه دهنم خشکه.یبوست دارم والبته شکم وپهلو .پاهام همیشه سرده وحتی تو دمای زیاد تابستان باید پاهام رو بپوشونم.به نظرتون من می تونم از این قرص استفاده کنم.بیماری خاصی ندارم.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام یبوست و سردی دست و پا از علائم غلبه بلغم هستند. با این حال، برای تشخیص قطعی غلبه بلغم نیاز به مراجعه حضوری به پزشک متخصص طب سنتی دارید. با توجه به اینکه قرص دوای بلغم عارضه جانبی ندارد، می توانید از این قرص استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام چندسالی هست که مشکل گوارشی دارم ازقبیل ریفلاکس باد شکم زانو درد دیر خوابی به تازگی بوی بددهان جمع شدن آب دها .ممنون میشم بابت راهنمایی

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری و تجویز دارو بر عهده پزشک است اگر در خصوص تداخلات، عوارض، موارد منع مصرف و سایر اطلاعات دارویی سوالی داشتید در خدمت هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام مادرم بلغم شدید دارد. امادیابت نوع دوم هم دارد. ایاازاین قرص ضدبلغم استفاده کند یا نه؟؟

    1. با سلام.

      به دلیل وجود عسل در قرص دوای بلغم، در صورتی که قندخونشان را تحت نظر داشته باشند، مشکلی ندارد.
      همچنین لیست کامل تداخلات در صفحه قرص بلغم نیاک نوشته شده است.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط