شربت آیورامی برای کرونا چقدر اثر دارد؟

شربت آیورامی برای کرونا
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

گلودرد و سرفه یکی از مهم‌ترین علائم بیماری‌های برونشیتی و التهاب حاد و مزمن مجاری تنفسی، از جمله کرونا، است. این دو علامت با اینکه به نظر ساده و قابل درمان هستند، گاهی اوقات به طولانی‌ترین علائم بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا کوید-۱۹ تبدیل می‌شوند. مزمن شدن سرفه و گلودرد عوارض ثانویه خطرناکی برای بدن دارد. به همین دلیل هم پزشکان تاکید دارند که این دو علامت هرچه زودتر هنگام درگیر شدن با بیماری برطرف شود. با فراگیر شدن سویه جدید کرونا، اومیکرون، نگرانی درباره‌ی این علائم بیشتر هم شده. از این رو، این روزها استفاده از انواع شربت گیاهی ضد سرفه، مانند شربت آیورامی، به افراد مبتلا توصیه می‌شود.

شربت آیورامی یک داروی گیاهی ضد سرفه است که اثر خوبی روی درمان برونشیت و سرفه‌ی خشک دارد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود برای سرفه‌ی ناشی از کوید-۱۹ نیز از این شربت استفاده شود. ما سؤال اینجاست که شربت آیورامی برای کرونا چقدر اثر دارد؟ ما در این متن از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های شربت آیورامی

  • خاصیت خلط آور ضد سرفه
  • کاهش التهاب مجاری تنفسی
  • کاهش تحریکات و خارش گلو
  • نرم کننده گلو و کمک به بهبود گلودرد
  • مؤثر برای بهبود سرفه‌ی خشک و برونشیت

خرید سریع شربت آیورامی از مفیدطب

ترکیبات شربت ضد سرفه آیورامی

همه‌ی ویژگی‌هایی که در بخش قبل اشاره کردیم، توسط یک گیاه مؤثر و پرخاصیت در شربت آیورامی انجام می‌شود. عصاره‌ی برگ گیاه عشقه تنها ماده‌ی مؤثر این شربت ضد سرفه گیاهی است که خواص اثبات شده‌ای برای درمان سرفه خشک و گلودرد دارد. برگ گیاه عشقه تنها بخش دارویی این گیاه است که مصارف دارویی نیز دارد. در ادامه بیشتر با خواص این گیاه آشنا می‌شوید.

خواص گیاه عشقه برای سرفه

عشقه، پاپیتال یا پیچک انگلیسی که با نام ivy یا Hedera helix نیز شناخته می‌شود، گیاهی است که برگ‌های سبز و انشعابی دارد و معمولاً برای تزئین دیوار ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود. اما برگ‌های این گیاه به غیر از کاربرد تزئینی، کاربرد دارویی هم دارند.

محققان با انجام آزمایش‌های متعدد روی برگ‌های عشقه، مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های قدرتمند، همچون ساپونین و آلکالوئید، را در آن یافته‌اند. این دو ترکیب فعال باعث نازک شدن، کنده شدن و خروج موکوس از سینه شده و عفونت را از این ناحیه خارج می‌کند.

خواص برگ عشقه در شربت آیورامی
برگ عشقه سرشار از ضد التهاب‌های طبیعی است که برای درمان سرفه و تحریکات گلو موثرند.

آزمایشات بالینی نشان داده که مصرف عصاره‌ی برگ عشقه به مدت ۷ تا ۱۰ روز، علائم عفونت مجاری تنفسی فوقانی از جمله سرفه و خلط را به خوبی بهبود می‌دهد. به همین هم دلیل عصاره‌ی این گیاه در انواع قرص سرفه و سرماخوردگی یافت می‌شود.

البته با توجه به ترکیبات سمی موجود در عصاره‌ی این گیاه، توصیه نمی‌شود از عصاره‌ی این گیاه به صورت خانگی استفاده شود. زیرا مقدار کنترل نشده‌ی آن عوارض گوارشی و آلرژیک مختلفی روی افراد متفاوت ایجاد می‌کند. به همین دلیل هم شرکت اهورا دارو، شربت آیورامی را با استاندارد سازی و سم زدایی از عصاره‌ی این گیاه در دوز مشخص تولید کرده است تا با خیال راحت بتوانیم از خواص پیچک برای سرفه بهره مند شویم.

شربت آیورامی چه فوایدی دارد؟

شربت آیورامی برای درمان سرفه در خانه، یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است. زیرا برگ عشقه خواص زیادی برای مجاری تنفسی ما دارد و به خوبی از پس اثرات مخرب و عفونت‌های ایجاد شده ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا، به خصوص در سرماخوردگی و آنفولانزا بر می‌آید.

فواید شربت آیورامی بزرگسالان برای سرفه
شربت آیورامی نه تنها برای سرفه، بلکه برای درمان گرفتگی گلو و التهاب سینوس‌ها نیز موثر است.

ویروس‌هایی از جمله ویروس آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا التهاب زیادی در مجاری تنفسی ایجاد می‌کنند. از این رو با اینکه نوع عملکرد یکسانی ندارند، اما برخی از علائم آن‌ها بهم شباهت دارد. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد شربت آیورامی برای کرونا نیز مؤثر باشد. در ادامه می گوییم که این شربت گیاهی ضد سرفه چطور باعث رفع سرفه و گلودرد می‌شود.

بهبود سرفه و گلودرد با شربت آیورامی

استفاده از برگ گیاه عشقه در توصیه‌های درمان گلودرد در طب سنتی شرقی، به دفعات دیده می‌شود. تاکید زیاد روی خواص پیچک انگلیسی برای درمان سرفه، کنجکاوی دانشمندان را تحریک کرد تا به سراغ بررسی اثرات عصاره‌ی این گیاه بروند. نتیجه‌ی این بررسی‌ها نشان داد که برگ عشقه نه تنها برای سرفه خشک و برونشیت، بلکه برای آرام سازی گلو و درمان گلودرد نیز مؤثر است.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در برگ گیاه پاپیتال، باعث ریلکس شدن عضلات صاف مجاری تنفسی شده و سرفه‌های پیاپی را کاهش می‌دهد. همچنین خاصیت خلط آوری این گیاه باعث خروج موکوس و ذرات عفونی از حلق و مجاری تنفسی نیز می‌شود. در نتیجه آیورامی برای کاهش علائم سرماخوردگی نیز مؤثر خواهد بود.

فواید شربت آیورامی برای سرفه و گلودرد
عصاره‌ی عشقه در شربت آیورامی برای درمان سرفه و گلودرد خواص زیادی دارد.

ترکیبات فعال موجود در برگ عشقه، در حذف توکسین (سم یا عفونت) ناشی از فعالیت ویروس‌ها و باکتری‌ها در ناحیه‌ی حلق نیز بسیار مؤثر اند. ساپونین ها و فلاونوئیدهای موجود در این گیاه با خاصیت ضد ویروس و آنتی باکتریال خود سلول‌های دفاعی را تحریک کرده و قدرت حملات سیستم ایمنی را در برابر عوامل بیماری زا افزایش می‌دهند.

این توضیحات به ما اثبات می‌کند که شربت آیورامی برای بهبود سرفه خشک، برونشیت، گرفتگی گلو و گلودرد اثر بخش است و در زمان بیماری می‌توانیم روی اثرات مثبت آن حساب کنیم. حال به سراغ این می‌رویم که ببینیم شربت آیورامی برای کرونا هم اثربخش است یا نه؟

شربت آیورامی برای کرونا چه اثری دارد؟

در ابتدا باید بگوییم که تاکنون راه مشخصی برای جلوگیری از بیماری کوید-۱۹ کشف نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری، تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا است. با این حال از آنجا که برخی از علائم این بیماری از جمله سرفه، گلودرد، التهاب سینوس‌ها و التهاب مجاری تنفسی مشابه سایر ویروس‌های تنفسی است، می‌توان انتظار داشت که داروهای ضد سرفه که برای سرماخوردگی و آنفولانزا اثر دارند، برای این علائم کوید-۱۹ نیز اثربخش باشند. زیرا اثر اصلی این داروها، از جمله شربت آیورامی، علامت درمانی است؛ نه درمان کامل یا پیشگیری.

فواید شربت آیورامی برای کرونا
شربت آیورامی برای بهبود سرفه خشک، التهاب و عفونت سینوس ها و گلودرد ناشی از کرونا می تواند موثر باشد.

با توجه به توضیحات بالا، باید بگوییم که فرقی نمی‌کند بخاطر چه بیماری‌ای دچار سرفه، گلودرد و التهاب سینوس‌ها شده باشیم، در هر صورت شربت آیورامی به عنوان یک شربت ضد سرفه گیاهی به کمک ما می‌آید و سرفه‌های خشک پیاپی، گرفتگی گلو و التهاب مجاری تنفسی فوقانی را بهبود می‌دهد. اما تاثیری در درمان یا پیشگیری از کرونا ندارد.

شربت آیورامی را از اینجا بخرید

بنابراین در یک کلام، شربت آیورامی برای کاهش برخی از علائم کرونا مؤثر خواهد بود.

نحوه مصرف شربت آیورامی برای کرونا

شربت سرفه آیورامی بزرگسالان برای کودکان نیز قابل استفاده است. اما میزان مصرف آن برای سنین مختلف تفاوت دارد. دوز مصرف شربت آیورامی برای همه سنین به شرح زیر است:

  • کودکان زیر ۶ سال: روزی دو بار، هر بار ۲.۵ میلی لیتر
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزی دو بار، هر بار ۵ میلی لیتر
  • افراد بالای ۱۲ سال: روزی سه بار، هر بار ۵ میلی لیتر

دقت کنید که برای اثر کامل دارو معمولاً مصرف مداوم آن برای ۱۰ الی ۱۲ روز توصیه می‌شود. برای مصرف بیش از این مدت، حتماً با پزشک مشورت کنید.

پاسخ به سؤالات شما درباره‌ی شربت آیورامی

تا اینجا گفتیم که شربت آیورامی برای کرونا چه اثراتی دارد و چگونه باعث درمان سرفه و گلودرد می‌شود. در این بخش می‌خواهیم به سوالاتی پاسخ دهیم که ممکن است در هنگام خرید شربت آیورامی برایتان ایجاد شود. پس بهتر است در این بخش با ما همراه باشید.

پرسش و پاسخ درباره شربت آیورامی
سوالات خود درباره‌ی شربت آیورامی را از ما بپرسید.

شربت آیورامی برای خارش گلو هم اثر دارد؟

بله. خواص برگ عشقه در شربت آیورامی با آرام کردن گلو به کاهش خارش و تحریکات این ناحیه نیز کمک زیادی می‌کند. با این حال برای درمان این مشکل به طور کامل و اثربخش‌تر می‌توانید از انواع قرص خارش گلو نیز استفاده کنید.

عوارض شرب ضد سرفه آیورامی بزرگسالان چیست؟

اگر این شربت گیاهی ضد سرفه را به اندازه‌ی توصیه شده مصرف کنید، معمولاً عوارضی برای شما نخواهد داشت. با این حال ممکن است برای برخی افراد عوارض آلرژیک خفیف و گذرا از جمله عوارض گوارشی ایجاد کند.

افرادی که به پاپیتال حساسیت دارند یا سیستم گوارشی حساسی دارند، ممکن است عوارض شدیدتری از جمله تنگی نفس، آماس یا التهاب، قرمز شدن پوست و خارش، تهوع، اسهال و استفراغ را تجربه کنند. همچنین سوربیتول موجود در این شربت ممکن است در موارد نادری اثر ملین ایجاد کند.

شربت آیورامی در بارداری قابل استفاده است؟

با توجه به اینکه هنوز اطلاعات کافی مبنی بر بی خطر بودن عشقه برای دوران بارداری و شیدرهی وجود ندارد، مصرف این شربت برای خانم‌های باردار و شیرده ممنوع است. با این حال می‌توانید از انواع شربت ضد سرفه برای بارداری برای رفع این عارضه استفاده کنید.

شربت آیورامی برای کرونا اثرات مثبتی دارد

اگر این متن را به با دقت خوانده باشید، متوجه اثرات شربت آیورامی برای کرونا می‌شوید. در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که این شربت چطور می‌تواند برای رفع علائمی از جمله سرفه، گلودرد، برونشیت و التهاب مجاری تنفسی فوقانی مؤثر باشد. اثرات شربت آیورامی برای کاهش همین علائم در بیماری کوید-۱۹ نیز کاربرد دارد. بنابراین اگر در زمان ابتلا به کرونا دچار سرفه، گلودرد و التهاب سینوس‌ها شدیم، می‌توانیم به اثر این شربت امیدوار باشیم. اما بازهم تاکید می‌کنیم که نه آیورامی و نه هیچ داروی ضد سرفه دیگر اثر درمانی یا پیشگیری کننده برای کرونا ندارد.

بهترین شربت گیاهی ضد سرفه را از اینجا بخرید

خرید آنلاین دارو از داروخانه مفیدطب، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه خرید شربت آیورامی است. با ورود به وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را با بهترین قیمت برای خود سفارش دهید.

تجربیات و نظرات شما برای ما ارزشمند است. پس اگر تجربه‌ی استفاده از شربت آیورامی را دارید، نظرات خود را درباره‌ی این محصول با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را نیز در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط