برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟

برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کدر بودن صورت و داشتن لک‌های تیره روی پوست یکی از مشکلاتی است که تجربه آن برای هر فردی می‌تواند آزاردهنده باشد. تقریبا همه ما یک صورت صاف، روشن و شفاف را به عنوان یک چهره ایده‌آل و زیبا در نظر می‌گیریم و برای داشتن چنین پوستی تلاش می‌کنیم. افرادی که به هر دلیلی پوستشان دارای لک‌های تیره باشد، سوال‌های زیادی در مورد راهکارهای روشن شدن پوست از کارشناسان می‌پرسند. به عنوان مثال برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟ روش‌های خانگی برای داشتن پوست روشن چیست؟ و یا بهترین صابون و قرص روشن کننده پوست کدام است؟ در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد تغذیه مناسب برای روشن شدن پوست صحبت کرده و شما را با یک محصول بسیار محبوب در این زمینه آشنا می‌کنیم.

علل تیرگی پوست چیست؟

درمان تیرگی پوست و لک‌های پوستی با شناسایی علت آن اساسی‌تر انجام می‌شود. لذا اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم لازم است ابتدا با علل تیرگی پوست آشنا شویم.

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به وجود لکه‌های سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، صورتی و قرمز ظاهر شده روی پوست گفته می‌شود. این اتفاق می‌تواند به صورت نقطه‌ای، لکه‌های بزرگ و یا منتشر شده در تمام پوست ایجاد گردد. زمانی که یک شخص دچار هایپرپیگمانتاسیون شود، تولید ملانین در پوست او افزایش یافته و با تجمع این رنگدانه، رنگ پوست تیره می‌شود.

رایج‌ترین علل تیرگی پوست و ایجاد لک‌های تیره روی صورت یا سایر نقاط بدن می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

  • قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید
  • مصرف برخی داروها و استفاده از درمان‌هایی مانند شیمی درمانی
  • علل ژنتیکی
  • تغییرات هورمونی مانند بارداری
  • بیماری‌های غدد درون ریز مانند بیماری آدیسون
  • ملاسما
  • مقاومت به انسولین
  • افزایش سن
  • تحریک پوست
  • آکنه و جوش
  • برخورد اشعه ماوراء بنفش UV با پوست

کمبود کدام ویتامین باعث تیرگی پوست میشود؟

علاوه بر موارد فوق، یک عامل دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند بر تیرگی پوست تاثیر بگذارد. کمبود برخی از ویتامین‌ها ممکن است به صورت تیرگی ناگهانی روی پوست صورت یا بدن خود را نشان دهد. در واقع تیرگی ناگهانی، خوب نشدن زخم‌ها یا ایجاد لک و آکنه روی پوست، می‌تواند علامت کمبود برخی از ویتامین‌ها باشد.

ویتامین D یکی از این ویتامین‌هاست که تیرگی و خشکی پوست جزو نشانه‌های فقدان آن می‌باشد. ویتامین C نیز در ساختار پوست اهمیت زیادی داشته و کمبود آن می‌تواند با علائمی روی پوست خود را نشان دهد. از دیگر ویتامین‌هایی که دریافت ناکافی آن‌ها می‌تواند بر تیرگی بیشتر پوست تاثیرگذار باشد، می‌توان به ویتامین‌های E، A و B12 اشاره کرد. بدیهی است کسانی که بر اثر کمبود این ویتامین‌ها دچار تیرگی یا لکه روی پوست شده باشند، می‌توانند با دریافت کافی آن‌ها به روشن‌تر شدن پوست خود امیدوار باشند. پس در پاسخ به این سوال که برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم، مصرف مولتی ویتامین‌ها می‌تواند یکی از گزینه‌های موثر باشد.

خرید پک روشن کننده پوست
جهت خرید پک روشن کننده پوست شامل روی عکس کلیک کنید.

توصیه‌های کلیدی برای روشن شدن پوست

بسیاری از افرادی که به هر دلیلی دچار پوست کدر و لکه‌های تیره شده‌اند، اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال راه حل اساسی هستند. در چنین مواردی اولین راهکار برای درمان که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از کرم‌های روشن کننده است. برخی از این کرم‌ها می‌توانند تاثیر مناسبی ایجاد کنند، اما بهتر است فاکتورهای مهم دیگری که در این زمینه تاثیرگذاری بیشتری دارند را در نظر داشته باشید.

آلودگی هوا، نور آفتاب، مصرف لوازم آرایشی گوناگون و یا برخی از داروها می‌توانند در از بین رفتن زیبایی و سلامت پوست ما نقش داشته باشند. لذا با رعایت برخی راهکارها می‌توانیم تا حد زیادی از تیره شدن و ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری کنیم یا به بهبود آن‌ها کمک کنیم. در ادامه چند توصیه کلیدی برای روشن شدن پوست بیان خواهیم کرد:

  • از ضد آفتاب برای پیشگیری از ایجاد لک استفاده کنید. با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می‌توانید پوست خود را از آسیب اشعه‌های UV محافظت کنید.
  • اکسفولیشن یا اسکراب انجام دهید. یکی از دلایل شایع تیره شدن پوست، سلول‌های مرده پوست است که از روش‌های مفید برای تسریع برداشتن پوست‌های مرده، اکسفولیشن (exfoliation) یا اسکراب صورت می‌باشد.
  • پوست خود را در برابر آلودگی هوا محافظت کنید. سعی کنید با شستشوی مرتب (یک یا دو بار در روز) آلودگی‌ها را از پوست خود پاک کنید. با استفاده از یک صابون یا پن روشن‌کننده برای شستشوی صورت می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید. یک مرطوب کننده مناسب برای پوست صورت شما، می‌توانند درخشش را به صورتتان برگرداند.
  • استرس خود را مدیریت کنید. استرس و هورمون کورتیزول اگر به میزان زیادی در بدن ترشح شود، می‌تواند به جوش زدن و تولید سبوم اضافه در پوست صورت منجر شود.
  • خواب کافی داشته باشید. هنگامی که می‌خوابیم، گردش خون در بدن بهبود پیدا می‌کند و همین موضوع به تنهایی می‌تواند در داشتن پوستی روشن‌تر کمک کننده باشد.

برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟

رعایت تمامی توصیه‌های گفته شده در بخش قبل می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما باز هم اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، احتمالا تاثیرگذاری کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که بخش مهمی از زیبایی و درخشش پوست از درون بدن نشات می‌گیرد. برای اینکه از تیرگی پوست جلوگیری کنید و لک‌های تیره را بهبود دهید، لازم است یک رژیم غذایی متعادل و شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری داشته باشید. به خصوص می‌توانید با مصرف میوه‌ها و سبزیجات کافی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید را برای بدن خود تامین کرده و به درخشش پوست صورتتان کمک کنید.

در پاسخ به این سوال که برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم، گزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

منابع غذایی ویتامین C و E، بتاکاروتن، لوتئین، پرتقال، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، لبو (چغندر پخته)، سیب زمینی و لیمو

محصولات روشن کننده پوست

علاوه بر تغذیه صحیح، مصرف محصولات روشن کننده پوست نیز می‌تواند کمک بسزایی به شما در این راه بکند. این محصولات در قالب‌های متنوع (کرم، پن شستشو، صابون، ژل و قرص و کپسول خوراکی) به عنوان انواع بهترین روشن کننده پوست صورت در بازار موجود هستند. در ادامه شما را با برخی از محصولات روشن کننده پست که تاثیرگذاری آن‌ها توسط مصرف‌کنندگان مورد قبول واقع شده است، آشنا می‌کنیم:

  • کپسول پیگمنتا درمکس
  • کرم روشن کننده قوی ملالیفت
  • سرم حاوی ویتامین C مدیلن
  • پن شفاف روشن کننده پوست ملالیفت
  • پن روشن کننده اکسپرتیج آردن
  • قطره آربوتین گیاه اسانس
  • کرم روش کننده روز SPF30 سینره

همانطور که گفتیم یکی از مواردی که می‌تواند در از بین رفتن تیرگی پوست یا جلوگیری از آن موثر باشد، مصرف ویتامین‌ها است. از طریق لینک زیر می‌توانید برای خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست اقدام نمایید:

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

بهترین قرص روشن کننده پوست

تا این بخش از مقاله به این سوال که برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم پاسخ دادیم. مصرف یک قرص روشن کننده نیز می‌تواند گزینه خوبی برای پاسخ به این پرسش باشد. قرص روشن کننده‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک محصول بسیار مشهور است که سر صدای زیادی بر پا کرده است. کپسول پیگمنتا درمکس توانسته رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کند.

حرید قرص پیگمنتا درمکس
جهت خرید قرص پیگمنتا درمکس با قیمت مناسب و تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

قرص جوانسازی پیگمنتا تولید شده توسط شرکت ایرانی معتبر پارس حیان و تحت نام برند تجاری درمکس (Dermax) وارد بازار شده است. از مهم‌ترین مزایای قرص روشن کننده پوست پیگمنتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به روشن کردن پوست
  • کمک به رفع لک های تیره پوست
  • کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست
  • کمک به رفع جای جوش
  • کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا حاوی ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید و عصاره هسته انگور می‌باشد. این محصول را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کنید:

خرید قرص پیگمنتا

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات تقویت پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و