شیر خشک آپتامیل

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند، انتخاب بهترین شیر خشک است. اگر شما هم از شیرخشک برای تغذیه نوزاد خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد نام شیر خشک آپتامیل را شنیده‌اید. آپتامیل یکی از بهترین برندهای شیرخشک در ایران است که می‌تواند به خوبی نیاز شیرخوار به مواد مغذی را تامین کرده و باعث وزن‌گیری او شود. در ادامه انواع شیر خشک آپتامیل را به شما معرفی می‌کنیم:

شیر خشک آپتامیل 1

این شیر خشک که برای مصرف نوزادان از بدو تولد تا 6 ماهگی مناسب است، دارای فرمولاسیونی پیشرفته می‌باشد که با افزایش اسیدهای چرب بلند زنجیره غیراشباع و نسبت صحیحی از AA به DHA به تقویت و تکامل مغزی و بینایی شیرخوار کمک کرده و از سیستم ایمنی او حمایت می‌کند. شیر خشک آپتامیل 1حاوی ترکیبات زیر است:

  • پره بیوتیک: این ترکیب منحصربه‌فرد از الیگوساکاریدهای غیرقابل هضم (scGOS/lcFOS)، به تقویت سیستم ایمنی شیرخوار کمک می‌کند.
  • نوکلئوتیدها: نوکلئوتیدها واحدهای ساختمانی ضروری برای تقسیم سلولی هستند که به رشد شیرخوار و تکامل سیستم ایمنی او کمک می‌کنند.
  • آهن: همانطور که می‌دانید آهن یکی از ترکیبات ضروری در بدن است، شیر خشک آپتامیل غنی از آهن است و به تکامل شناختی شیرخوار کمک می‌کند.
  •  اسیدهای چرب غیراشباع با زنجیره بلند (امگا 3 و امگا 6): این اسیدهای چرب به تقویت و تکامل مغزی و بینایی شیرخوار کمک کرده و از سیستم ایمنی او حمایت می‌کند.
شیرخشک‌های آپتامیل همگی بدون گلوتن، بدون سوکروز و بدون مواد نگهدارنده می‌باشند.

شیرخشک آپتامیل 2

این شیرخشک آپتامیل ترکیباتی مشابه با آپتامیل 1 دارد، با این تفاوت که میزان آن‌ها مناسب نوزادان 6 تا 12 ماه فرموله شده است. این محصول یک شیرخشک تکمیلی است که در کنار غذای کمکی به صورتی متعادل مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد و نمو سالم کودک فراهم می‌کند.

آپتامیل بالای یکسال

آپتامیل بالای یک سال، شیرخشک تکمیلی مخصوص شیرخواران از یک سالگی به بعد می‌باشد. هنگامیکه کودک به اولین سالگرد تولد خود نزدیک می‌شود، هنوز به رژیم غذایی متعادل ولی متفاوت از غذای خانواده نیاز دارد. او هنوز بخش عمده‌ای از نیازهای تغذیه‌ای خود را برای رشد و نمو از شیر تامین می‌کند. شیر خشک آپتامیل بالای یک سال به منظور تامین بخش مایع رژیم غذایی کودک در این مرحله مهم تهیه شده است. 

شیر خشک آپتاکید

آپتاکید پودر شیر غنی شده مناسب برای کودکان در حال رشد می‌باشد. بعد از شیرخوارگی، کودک خردسال هنوز نیازهای غذایی ویژه‌ای دارد و سیستم ایمنی وی همچنان در حال تکامل است، بنابراین حمایت از او توسط شیرخشکی که مخصوص کودکان در سنین رشد است، لازم است.

شیر خشک آپتامیل پرونوترا 1

پرونوترا نسل جدیدی از شیرخشک با فرمول منحصربه‌فرد اروپایی می‌باشد که برای تامین نیازهای تغذیه‌ای شیرخوار محروم از شیر مادر طراحی شده است. پرونوترا حاوی ترکیب انحصاری از پره بیوتیک اختصاصی دنون و پست بیوتیک‌ها است که از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کند. شیر خشک آپتامیل پرونوترا 1 مناسب برای نوزدان از بدو تولد تا ماهگی است.

 شیر خشک آپتامیل پرونوترا 2

این محصول کارایی و ترکیباتی کاملا مشابه با پرونوترا 1دارد، با این تفاوت که مناسب با نیازهای تغذیه‌ای نوزادان 6 تا 12 ماه تهیه شده است. پست بیوتیک موجود در شیر خشک پرونوترا فرآورده‌های بایو اکتیو (زیست فعال) که توسط باکتری‌های زنده مفید ایجاد تولید می‌شوند و به سلامتی کمک می‌کنند.

پرونوترا بالای یکسال

همانطور که از نام این شیرخشک مشخص است، مناسب برای شیرخوارانی است که بالای یک سال هستند. این شیرخشک آپتامیل بخشی از نیازهای تغذیه‌ای کودک در حال رشد شما را تامین می‌کند و می‌تواند در کنار غذای اصلی تامین‌کننده‌ی کامل این نیاز‌ها باشد.

شیرخشک اچ آ پروسینئو 1 و 2

شیر خشک آپتامیل HA پروسینئو شیرخشک هایپوآلرژنیک برای شیرخواران سالم در معرض خطر آلرژی به پروتئین شیرگاو می‌باشد. سیستم ایمنی شیرخوار در زمان تولد هنوز به طور کامل تکامل نیافته است و در سال‌های اول زندگی به شکل تدریجی تکامل می‌یابد. عواملی همچون سابقه خانوادگی آلرژی ممکن است تکامل سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهند. آلرژی در دوران شیرخوارگی از نشانه‌های اولیه سیستم ایمنی نامتعادل است. آپتامیل اچ آ پروسینئو به طور خاص برای پیشگیری از ایجاد آلرژی به پروتئین شیرگاو در شیرخوار طراحی شده است. شیرخشک آپتامیل HA پروسینئو 1 مناسب نوزادان از بدو تولد تا 6 ماهگی و آپتامیل HA پروسینئو 2 مناسب نوزادان از 6 ماه تا یک سالگی است.

پپتی سینئو 1 و 2

آلرژی واکنش شدید سیستم ایمنی به موادی در غذا یا محیط است. آلرژی به پروتئین شیرگاو یکی از شایعترین انواع آلرژی در بین شیرخواران می‌باشد و به معنی واکنش آلرژیک به پروتئین موجود در شیرگاو است. آپتامیل پپتی سینئو به طور خاص برای کنترل و درمان آلرژی به پروتئین شیر گاو طراحی شده است. مانند دیگر شیرخشک‌های آپتامیل، پپتی سینئو نیز در دو نوع برای دو گروه سنی تا 6 ماهگی و از 6 تا 12 ماه تولید می‌شود.

پره آپتامیل

 پره آپتامیل مخصوص نوزادان نارس و کم وزن محروم از شیرمادر می‌باشد. این شیر خشک آپتامیل با فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای نوزادان نارس محروم از شیر مادر، اعم از پروتئین و انرژی کافی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز، به وزن‌گیری، بهبود رشد و تکامل آن‌ها کمک می‌کند. این محصول به صورت پره آپتامیل مایع (Dwarf) نیز تولید می‌شود.

شیرخشک آپتامیل PDF

آپتامیل PDF شیر خشک مخصوص شیرخواران کم وزن و نارس محروم از شیر مادر بعد از ترخیص از بیمارستان می‌باشد. بنا به نظر ESPGHAN اگر نوزاد نارس از شیرمادر محروم باشد و وزن پایین داشته باشد برای وزن‌گیری بهتر در منزل توصیه می‌شود ازPDF استفاده کند که انرژی، پروتئین و املاح و مواد مغذی آن از شیرخشک‌های معمولی بیشتر ولی نسبت به شیرهای مخصوص نوزادان نارس کمتر است.

پودر مکمل FMS آپتامیل

آپتامیل FMS پودر مکملی برای نوزادان نارس با وزن پایین (زیر 2000 گرم) در هنگام تولد است که به افزایش بیشتر وزن، قد و دور سر نوزاد می‌شود. توجه داشته باشید این محصول شیرخشک نیست و باید با شیرمادر مخلوط شود.

بیشتر