تأثیر شربت بنفشه باریج برای کرونا چقدر است؟

شربت بنفشه باریج برای کرونا
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در این دو سال با همه گیر شدن ویروس کرونا، هر روز راه‌های درمانی پزشکی و خانگی زیادی برای کاهش علائم این بیماری جدید و ناشناخته به ما معرفی می‌شد. راه‌هایی که برای برخی افراد اثرگذار بودند و برای برخی هم اصلاً فایده‌ای نداشتند! اما بهرحال کمک حال افراد درگیر با کرونا بودند. یکی از این راه‌ها، استفاده از خواص عصاره گیاه بنفشه برای کاهش علائم تنفسی کرونا بود که توسط کارشناسان طب سنتی پیشنهاد می‌شد. گل بنفشه خواص زیادی برای بدن دارد و برای بهبود سرماخوردگی نیز از آن در شربت‌های ضد سرفه و سرماخوردگی گیاهی مانند شربت بنفشه باریج استفاده می‌شود. این شربت یکی از بهترین نمونه‌های عصاره‌ی گل‌ بنفشه را در خود دارد و تاکنون هم برای کاهش سرفه و گلودرد سرماخوردگی مؤثر واقع شده است. اما هنوز نمی‌دانیم که شربت بنفشه باریج برای کرونا و کاهش علائم کوید-۱۹ هم می‌تواند مؤثر باشد یا نه؟

اگر شما هم مثل ما کنجاوید بدانید که شربت بنفشه باریج برای درمان کرونا چقدر مؤثر است؟ در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا با معرفی بیشتر شربت گل بنفشه باریج اسانس، از اثرات آن برای کرونا هم آگاه شوید.

ترکیبات شربت بنفشه باریج

شرکت داروسازی باریج یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های داروسازی گیاهی در ایران است. این شرکت داروسازی برای تولید محصولات گیاهی خود، عصاره آن‌ها را در لابراتوارهای مخصوص خود سم زدایی کرده و به صورت استاندارد در می‌آورد.

شربت بنفشه باریج هم با همین مکانیسم تولید شده است. در این شربت ضد سرفه گیاهی، عصاره آبی گل بنفشه (Viola odoratal) و شکر سرخ باهم ترکیب شده و محصولی پرکاربرد برای بهبود سرماخوردگی پدید آمده است. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این شربت و خواص آن آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های شرب گل بنفشه
ویژگی های گل بنفشه در شربت باریج

ویژگی‌ها و خواص شربت بنفشه باریج

  • خاصیت آنتی اکسیدان قوی گل بنفشه
  • کاهش تب
  • بهبود سرفه خشک
  • بهبود التهاب مجاری تنفسی
  • کاهش علائم آزاردهنده آسم
  • بهبود عفونت گلو و گلودرد
  • رفع گرفتگی صدا

شربت بنفشه باریج برای چیست؟

گیاه بنفشه خواص متعددی دارد که از هرکدام از آن‌ها می‌توان برای ارتقاء بخشی از سلامت بدن استفاده کرد. گیاه بنفشه از دردهای عضلانی و مشکلات روحی گرفته تا سرفه و سرماخوردگی را می‌تواند بهبود دهد. اما شرکت باریج برای تهیه شربت گل بنفشه تنها روی خواص این گیاه برای مشکلات تنفسی تمرکز کرده است. برای اینکه بیشتر با کاربردهای شربت بنفشه باریج آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

شربت بنفشه باریج برای کرونا
تاثیر شربت گل بنفشه باریج برای بهبود آسم و مشکلات تنفسی

شربت بنفشه برای آسم

آسم یک عارضه‌ی مزمن است که معمولاً درمانی ندارد و بیشتر با داروهای خاص کنترل می‌شود. این عارضه در شرایط کنترل نشده باعث ایجاد التهاب شدید در مجاری تنفسی و حلق می‌شود که نفس کشیدن را برای فرد مبتلا دشوار می‌کند. در چنین شرایطی، استفاده از شربت بنفشه باریج در کنار داروهای تجویزی می‌تواند به کاهش التهاب و تنگی نفس کمک کند.

عصاره آبی گل بنفشه حاوی ترکیبات ضد التهاب قدرتمندی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساپونین، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، ویتامین C و A اشاره کرد. این ترکیبات با ورود به محیط حلق عوامل التهابی را مهار کرده و مجاری تنفسی فوقانی را باز می‌کنند. از طرفی هم این آنتی اکسیدان های قوی، مرکز انعکاس سرفه در مغز را در مواقع مورد نیاز غیر فعال می‌کنند. در نتیجه علائم آسم و سرفه‌های خشک مربوط به این عارضه نیز کاهش می‌یابد.

شربت بنفشه باریج برای کرونا
شربت بنفشه باریج موثر برای کاهش علائم سرماخوردگی

شربت بنفشه باریج برای سرماخوردگی

ویروس سرماخوردگی باکتری‌های مضری را در بدن فعال می‌کند که عوارض متعددی از گلودرد و سرفه تا تب و مشکلات گوارشی ایجاد می‌کنند. عصاره‌ی گل بنفشه برای شایع‌ترین علائم سرماخوردگی یعنی تب، سرفه و گلودرد راه حل دارد.

ترکیبات ضد التهاب موجود در عصاره گل ابریشم به خصوص آلکالوئیدها و ترکیبات فنلی در کاهش تب و گلودرد بسیار موثرند. باکتری‌های مضری که هنگام سرماخوردگی در گلو فعالیت می‌کنند، در مواجهه با این ترکیبات توانایی خود را از دست می‌دهند. از طرفی هم این مواد مؤثر همراه با ساپونین ها و تانن های موجود در شربت بنفشه عفونت‌های ایجاد شده در بدن را از بین برده و تب را کاهش می‌دهند. به همین دلیل هم بنفشه به گیاه تب بر هم مشهور است.

در کنار این دو اثر، موسیلاژهای گل بنفشه نیز با بافت نرم و ژله‌ای خود با ورود حلق، این محیط را نرم می‌کند و گلودرد را از بین می‌برد. با توجه به تاثیرات گل بنفشه، می‌توان گفت شربت گل بنفشه باریج در کاهش علائم سرماخوردگی نقش موثری دارد.

شربت بنفشه باریج برای کرونا
شربت گل بنفشه باریج موثر برای بهبود سرفه خشک

بهبود سرفه‌های خشک با شربت بنفشه باریج

سرفه‌ی خشک ممکن است بخاطر ابتلا به مشکلات تنفسی (مانند آسم)، سرماخوردگی، آلرژی، سیاه سرفه یا سایر بیماری‌های عفونی باشد. در این حالت محیط خشک حلق با همکاری مرکز انعکاس سرفه در مغز باعث ایجاد سرفه‌های پیاپی و آزاردهنده می‌شود. مصرف شربت بنفشه به عنوان یک داروی ضد سرماخوردگی گیاهی می‌تواند برای قطع اینگونه سرفه‌ها مؤثر باشد.

همانطور که گفتیم، موسیلاژهای گل بنفشه نقش موثری در نرم کردن گلو دارند. از بین بردن خشکی گلو و ایجاد محیطی نرم، تحریکات عضلات صاف مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد. در نتیجه سرفه‌های خشک کمتر و کمتر می‌شوند. از طرفی هم خاصیت خلط آوری این گیاه باعث می‌شود عفونت موجود در حلق زودتر از بدن خارج شود و یکی از مهم‌ترین دلایل تشدید سرفه‌های خشک، از بین برود.

خرید سریع شربت بنفشه باریج

طریقه مصرف شربت بنفشه باریج

میزان مصرف شربت بنفشه باریج برای سنین مختلف، متفاوت است. مقدار مناسب مصرف برای گروه‌های سنی مختلف به صورت زیر است:

شربت گل بنفشه باریج برای بزرگسالان: هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری

شربت گل بنفشه باریج برای کودکان: هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری

شربت بنفشه باریج برای کرونا
تاثیر شربت بنفشه باریج برای کرونا

شربت بنفشه باریج برای کرونا تأثیر دارد؟

حال که با گیاه بنفشه و خواص شربت آن آشنا شدید، بهتر است به سراغ پاسخ به سؤال اصلی متن برویم. در ادامه می‌خواهیم ببینیم که بالاخره شربت بنفشه باریج برای کرونا تاثیری دارد یا خیر؟

همانطور که می دانید ویروس کرونا، یک عامل بیماری زای بسیار جدید است که هنوز دانشمندان در سراسر دنیا نتوانسته‌اند برای درمان بیماری ناشی از آن یعنی کوید-۱۹ درمان قطعی پیدا کنند. در واقع هنوز هم پس از گذشت دو سال از همه گیری این ویروس، از داروهایی که برای سایر بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شده، برای کنترل کوید-۱۹ استفاده می‌شود. پس هنوز هیچ دارویی برای درمان کرونا تأثیر قطعی ندارد؛ اما داروهایی هستند که در طول ابتلا به این بیماری، به کاهش علائم بیمار کمک می‌کنند.

شربت بنفشه باریج اسانس هم یکی از همین داروهاست. این دارو تاثیری در درمان کرونا ندارد؛ اما می‌تواند تا حدودی سرفه‌های خشک، گلودرد و التهاب مجاری تنفسی فوقانی را در افراد مبتلا به کوید-۱۹ کاهش دهد. البته باید گفت که این شربت ضد سرفه گیاهی ممکن است روی همه‌ی افراد هم اثر نداشته باشد. زیرا واکنش بدن هر فردی نسبت به داروهای گیاهی متفاوت است. اما بهرحال این دارو هم مانند بسیاری از داروهای گیاهی دیگر، در کاهش علائم سبک کرونا بی تأثیر نبوده.

عوارض شربت بنفشه باریج چیست؟

شربت گل بنفشه باریج چون کاملاً گیاهی است و هیچ ترکیب شیمیایی مصنوعی در آن یافت نمی‌شود، معمولاً عوارض جدی برای افراد ایجاد نمی‌کند. اما ممکن است در برخی افراد سبب لینت مزاج یا اسهال شود.

بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض گوارشی، شربت بنفشه باریج را بیش از ۲۰ روز به طور مداوم مصرف نکنید.

شربت بنفشه باریج خواب آور است؟

یکی از سوالاتی که افراد قبل از خرید شربت بنفشه باریج از متصدی داروخانه می‌پرسند، درباره خواب آوری این شربت است. در جواب به این سؤال باید بگوییم بله! گل بنفشه خاصیت آرام بخشی و خواب آوری دارد. این مکانیسم باعث می‌شود بدن به حالت استراحت برود و سریع‌تر خود را بازسازی کند. پس بهتر است هنگام رانندگی یا انجام فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز دارد، این شربت را مصرف نکنید.

شربت بنفشه باریج؛ مؤثر برای کاهش علائم نه برای درمان!

در این مطلب شما را بیشتر با شربت بنفشه باریج و نحوه اثرگذاری آن روی بهبود سرماخوردگی و مشکلات تنفسی آشنا کردیم. همانطور که در متن هم گفتیم، این شربت گیاهی می‌تواند در کاهش شدت علائم تنفسی کرونا مانند سرفه‌های خشک و التهاب گلو مؤثر باشد؛ اما دقت کنید که شربت بنفشه باریج برای درمان کرونا تاثیری ندارد. بلکه فقط دوره نقاهت بیماری را برای فرد مبتلا آسان‌تر می‌کند.

خرید بهترین داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی

برای خرید شربت بنفشه باریج یا سایر شربت‌های ضد سرفه و سرماخوردگی گیاهی، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات و سؤالات خود درباره شربت بنفشه باریج را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره