کولمیگان، کپسول روغن نعناع فلفلی برای سندرم روده تحریک پذیر

کولمیگان کپسول روغن نعناع فلفلی برای سندرم روده تحریک پذیر
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سندرم روده تحریک پذیر یا IBS مشکلی نسبتا رایج است که گاهی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. روش‌های مختلفی برای کنترل و بهبود علائم آن در طب مدرن و سنتی توصیه می‌شود و داروهای گیاهی متنوعی برای این سندرم، قابل استفاده هستند. یکی از این داروهای گیاهی، کولمیگان کپسول روغن نعناع فلفلی است. در این مقاله شما را با این محصول مفید آشنا می‌کنیم و جنبه‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید ویدئوی توضیحات دکتر ضحا مرتضوی را قبل از بخش جمع بندی، مشاهده کنید. با این مقاله مجله سلامت مفید طب همراه باشید.

کولمیگان چیست؟

کپسول کولمیگان محصولی گیاهی بوده که هر کپسول آن حاوی ۵۰۰ میلی گرم عصاره نعناع فلفلی است. این داروی گیاهی در درمان علامتی علائم سندرم روده­ تحریک پذیر (IBS)، قولنج­‌های شکمی، نفخ و برخی مشکلات گوارشی دیگر استفاده می‌شود.

هر بسته­ کولمیگان حاوی بروشور محصول که شامل توضیحات دارو از جمله نحوه مصرف، عوارض و تداخلات و دو ورق کپسول با روکش گوارشی می‌باشد. اهمیت روکش گوارشی این محصول در آن است که اصولاً نعناع فلفلی برای آن که بتواند اثر خودش را بگذارد، بایستی در روده باز شده و محل تماس اولیه‌­اش روده باشد.

به این دلیل است که کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان روکشی از جنس پلیمری مقاوم به اسید دارند که در برابر اسیدیته حساسیتی نداشته و در آن باز نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که این کپسول دست نخورده از معده عبور کند و در روده باز شود.

کپسول کولمیگان حاوی روغن نعناع فلفلی
کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان محصولی گیاهی است که برای درمان دردهای شکمی، قلنج و سندروم روده تحریک پذیر استفاده می‌شود.

کولمیگان چگونه عمل می‌کند؟

از آنجا که روده محل اثر اصلی کولمیگان است، آزاد شدن محتوای کپسول­‌ها در روده باعث می‌شود که انقباض عضلات صاف مقداری کمتر شده و کلسیم کمتری به سلول­‌های سطحی روده وارد شود. این اثر موضعی باعث می‌شود که به طور کلی حرکات روده تا حدی تنظیم شده و خروج گاز تسهیل شود. همچنین این اتفاق به این کمک می‌­کند که کرامپ‌­های شکمی که افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر تجربه می‌­کنند، قابل تحمل‌­تر باشد.

ممکن است علاقه‌مند باشید: فواید روغن نعناع فلفلی برای درمان سندرم روده تحریک‌پذیر

نحوه مصرف کپسول­ روغن نعناع فلفلی

دستور مصرف روتین این محصول، به صورت روزی سه بار هر بار یک کپسول حدود نیم ساعت قبل از غذاست. لازم است توجه داشته باشید که بین مصرف قرص کولمیگان و خوردن غذا، حتما حداقل نیم ساعت فاصله باشد و دارو را بلافاصله قبل از غذا نخورید.

بسته به میزان شدت درگیری می‌توانید میزان مصرف کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان را به سه بار در روز، هر بار دو کپسول، افزایش دهید.

دوره­ درمان نیز معمولاً حدود یک تا دو هفته است.

موارد منع مصرف محصول

اگر شما به انسداد مجاری گوارشی یا صفراوی یا بیماری­‌های کبدی مبتلا هستید، اگر اسهال هستید، سوزش سر دل دارید یا مبتلا به بیماری GERD یا همان رفلاکس اسید معده هستید یا شرایطی که در آن اسید معده به طور قابل ملاحظه­‌ای زیاد ترشح می‌شود، بهتر است که از کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان استفاده نکنید یا حداقل فقط در صورتی از این محصول استفاده کنید که پزشک آن را مستقیماً برای شما تجویز کرده باشد.

کولمیگان در بارداری و شیردهی

مصرف کولمیگان در بارداری و شیردهی بایستی با تجویز مستقیم پزشک باشد.

مصرف دارو در کودکان

در اطفال زیر ۸ سال مصرف کولمیگان توصیه نمی‌شود.

عوارض کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان

قابل ذکر است که در برخی موارد از جمله موارد شدیدِ IBS که می‌خواهید از این دارو با دوز بالاتر استفاده کنید (در بخش نحوه مصرف کولمیگان به آن اشاره شد) و از طرفی گاهی ممکن است درمان تا دو یا سه ماه نیز طول بکشد، این دوز بالاتر و طول مدت زیادتر درمان احتمال دارد که عوارض دیگری را برای شما به وجود آورد مانند: تهوع، سرگیجه، استفراغ و… که این عوارض را می‌توان با تعدیل دوز، کنترل کرد. گرچه این عوارض به طور کلی نادر هستند.

عوارض کولمیگان
عوارض نادر دوز بالاتر و طول مدت زیادتر درمان را می‌توان با تعدیل دوز، کنترل کرد.

تداخل دارویی کپسول‌ کولمیگان

بهتر است افرادی که داروهای ضد اسید معده مصرف می‌کنند، داروهای خود را با فاصله از کولمیگان مصرف کنند، زیرا داروهای ضد اسید معده، اسیدیته معده را کم کرده و ممکن است کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان در معده باز شود.

کپسول­‌ها را هرگز باز نکنید و مطمئن شوید که کپسول‌ها شکسته نشوند. زیرا اسانس نعناع فلفلی می‌­تواند باعث تحریک دهان و مری شود.

همچنین اسانس نعناع فلفلی می‌تواند روی تعدادی از آنزیم‌­های کبدی تأثیر گذاشته و باعث تغییر در متابولیسمِ داروهایی شود که متابولیسم کبدی دارند؛ بنابراین به طور کلی بهتر است قبل از شروع مصرف حتماً لیست تداخلات دارویی را که در بروشور کولمیگان آورده شده است، مطالعه بکنید.

حساسیت به کولمیگان

نکته آخری که لازم است تاکید شود آن است که افرادی که سابقه­ حساسیت­‌های شدید دارند، مخصوصاً به نعناع، بادام زمینی یا سویا، بهتر است در مصرف کولمیگان احتیاط بالایی داشته باشند؛ به این دلیل که مصرف این دارو در این افراد می‌تواند باعث عوارضی مثل تپش قلب، تنگی نفس یا سردرد و سرگیجه شود.

ویدئو معرفی کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات مربوط به کولمیگان، این داروی گیاهی برای علامت درمانی سندرم روده تحریک پذیر، را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله با کپسول­ روغن نعناع فلفلی کولمیگان، یک داروی گیاهی برای بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر یا همان IBS، آشنا شدید و دانستید که ترکیبات این محصول چگونه در علامت درمانی این سندرم، کمک کننده و تاثیرگذار است. همچنین درباره نحوه مصرف و موارد منع و احتیاط در مصرف این کپسول مطالعه کردید.

هر سؤال دیگری که در مورد این محصول و نحوه مصرف آن دارید، می‌­توانید در پایین همین مطلب و یا در صفحه کولمیگان در سایت داروخانه آنلاین مفید طب کامنت بکنید و متخصصین ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

شما می‌توانید کپسول کولمیگان را طی یک خرید اینترنتی و آسان، از سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفید طب تهیه کنید.

خرید کپسول کولمیگان

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «کولمیگان، کپسول روغن نعناع فلفلی برای سندرم روده تحریک پذیر»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، کپسول بایو آی بی اس پروبیتوتیک می باشد. در خصوص محدودیت پروبیوتیک ها نیاز است چنانچه داروی آنتی بیوتیک همراه آن مصرف می نمایید حداقل ۴ساعت فاصله داشته باشد.و در افرادی که داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند با احتیاط مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کولمیگان در رفع نفخ و اسپاسم ناشی از سندرم روده تحریک پذیر موثر است، اما روی اسهال ناشی از این بیماری تاثیری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کولمیگان در گرِید های پایین کبد چرب منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره