معرفی قرص هزال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چاقی در طب سنتی انواع مختلفی دارد. چاقی بر اثر تجمع چربی یکی از انواع چربی بوده که به علت غلبه خلط، سردی و رطوبت ایجاد می‌شود. ترکیب گیاهان زیره سیاه، مرزنجوش، زنیان، سداب و غیره یکی از ترکیباتی است که در کتب و متون طب سنتی از آن برای کاهش وزن یاد شده است. شرکت داروسازی سینا فرآور این ترکیبات را به صورت قرص به نام هزال در بازار دارویی ایران عرضه داشته است که این قرص می‌تواند در کاهش سطح چربی خون و بهبود پروفایل چربی و در نهایت کاهش وزن موثر واقع شود.

با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا نحوه تاثیرگذاری قرص لاغری هزال، طریقه مصرف و هشدارهای مصرفی آن را به اطلاعتان برسانیم.

تاثیرات قرص لاغری هزال

مطالعات بالینی انجام شده در ایران بر روی اثرات ترکیب گیاهان زنیان، زیره، سداب و مرزنجوش  نشان داده شده است که مصرف این ترکیبات توانسته است در زمان‌های مختلف بین ۸ هفته یا بیشتر نسبت به گروهی که کنترل دریافت نموده‌اند سبب کاهش وزن و توده چربی بدن شود و همچنین توانسته است چربی خون و سطح کلسترول خون را پایین بیاورد.

مطالعات مختلفی نیز روی تمامی این اجزا به صورت جداگانه صورت گرفت که اثرات مثبت آن‌ها را در افزایش سوخت و ساز چربی‌ها در کاهش اشتها و مکانیسم‌های دیگر کاهش وزن ثابت کرده‌اند.

استفاده از قرص هزال چقدر می‌تواند به لاغری کمک کند؟

با وجود نتایج به دست آمده از مطالعات انجام شده بر روی اثر این دارو جهت لاغری افراد، میزان تاثیرگذاری قرص هزال در کاهش وزن به رعایت رژیم غذایی تمرینات و تحرکات بدنی بستگی دارد اما می‌توان به جرات گفت استفاده از این دارو در این زمینه موثر خواهد بود.

اثرات قرص هزال بر کبد چرب

تاثیر قرص هزال بر کبد چرب

از آنجایی که برای درمان کبد چرب در مراحل اولیه توصیه می‌شود که افراد دارای کبد چرب طی بازه­‌های مختلف وزنشان را کاهش دهند و رژیم غذایی و عادات غذایی­ خود را اصلاح کنند. همچنین با توجه به این که ترکیبات موجود در هزال می­‌توانند پروفایل چربی را بهبود ببخشند، بنابراین استفاده از این دارو در گریدهای اولیه کبد چرب می­‌تواند موثر باشد.

نحوه مصرف

مصرف روزانه دو مرتبه هر بار یک عدد قرص قبل از غذا برای کاهش وزن توصیه می­‌شود. روزانه چند لیوان عرق زیره نیز در کنار هزال مصرف شود.

احتیاط در مصرف

  • مصرف قرص هزال برای اطفال زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود، مگر آن که پزشک این دارو را تجویز نماید.
  • در دوران بارداری و شیردهی مصرف هزال توصیه نمی‌­شود.

قرص هزال و کم کاری تیروئید

قرص هزال تاثیری بر عملکرد تیروئید ندارد اما از آنجایی که افراد مبتلا به کم کاری تیروئید معمولا دارای اضافه وزن مقاوم هستند، ابتدا بایستی تحت نظر پزشک سطح تیروئید خود را به سطح نرمال برسانند و پس از آن با استفاده از این قرص وزنشان را کم نمایند.

ویدئو معرفی هزال

شما می توانید در ویدئو زیر توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی درباره‌ی این قرص لاغری معجزه آسا مشاهده کنید:

سخن پایانی

قرص هزال حاوی زیره سیاه، مرزنجوش، زنیان و سداب بوده که می تواند به کاهش وزن و سطح چربی بدن کمک کند. مواردی همچون احتیاط مصرف، منع مصرف و عوارض احتمالی و تداخلاتی که ممکن است هزال داشته باشد در بروشور این دارو درج شده است که می توانید تمامی این موارد را به طور کامل در صفحه قرص لاغری هزال در سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب مطالعه نمایید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.


به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «تاثیرات قرص هزال بر لاغری و کاهش وزن»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه در قرص هزال رازیانه موجود است و رازیانه اثرات شبه استروژنی دارد بهتر است مصرف نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره