معرفی کپسول Colguard
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول کلگارد دارویی برای تقویت دستگاه گوارش، بهبود عملکرد روده‌ها، برطرف کننده اسپاسم روده و کاهش دهنده علائم سندرم روده تحریک پذیر است. این دارو با ترکیبات ۱۰۰ درصد گیاهی، بدون عوارض جانبی خاص می‌تواند بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش، ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد.

از آنجایی که عارضه‌هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و اسپاسم روده ممکن است شما را هم درگیر کرده باشند، تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای جامع از مجله سلامت مفید طب، کپسول Colguard را معرفی کنیم. به این ترتیب اطلاع مفید و کاملی درباره کپسول کلگارد به دست می‌آورید و در صورت نیاز آن را تهیه خواهید کرد.

داروی Colguard برای چیست؟

کپسول کلگارد هولیستیکا حاوی عصاره روغن نعناع فلفلی  (Mentha pipperita) بوده و برای بهبود علایم سندرم روده تحریک پذیر، کاهش اسپاسم روده و رفع سو هاضمه پیشنهاد می‌گردد. به طور کلی روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و با مکانیسم شل کردن عضلات به کاهش درد و گرفتگی شکمی کمک می‌کند. در واقع عصاره نعناع فلفلی از طریق کاهش ورود کلسیم به داخل سلول‌ها، عضلات صاف دستگاه گوارش را شل کرده و در برطرف کردن نفخ هم موثر است.

نعنا فلفلی در کلگارد
روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و با مکانیسم شل کردن عضلات به کاهش درد و گرفتگی شکمی کمک می‌کند.

اگر روغن نعناع فلفلی به صورت خوراکی مصرف شود، در ابتدای روده باریک جذب شده و عوارضی همچون سوزش سر معده ایجاد می‌کند. در کپسول Colguard از فرمولاسیون ویژه‌ای استفاده شده، به طوری که پوسته کپسول در جریان هضم، در انتهای روده باریک باز می‌شود. همین ویژگی، از عوارض روغن نعناع فلفلی (ماده موثره کپسول کلگارد) می‌کاهد و خواص درمان کننده آن را افزایش می‌دهد. به این ترتیب اثرات موضعی دارو بیشتر می‌شود و انقباضات روده بزرگ را کنترل می‌نماید.

از آنجایی که ترکیبات کپسول Colguard کاملا گیاهی است، عوارض جانبی خاصی ندارد و در درمان عارضه‌هایی که نام بردیم به خوبی عمل می‌کند. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی و آسان کپسول کلگارد هولیستیکا ۳۲ عددی روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول کلگارد

نحوه مصرف کپسول کلگارد

نحوه  و زمان مصرف کپسول کلگارد برای سنین مختلف به شرح زیر است:

کودکان بالای ۸ سال، بزرگسالان و سالمندان: ۳ بار در روز، هر بار یک کپسول Colguard ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف شود.

نوجوانان بالای ۱۲ سال، بزرگسالان و سالمندان: در صورت شدید بودن نشانه‌ها، می‌توانند ۲ برابر دوز معمول (یعنی ۳ بار در روز و هر بار ۲ کپسول) مصرف کنند.

توجه داشته باشید که ممکن است پزشک شما، دستورالعمل دیگری برای مصرف کپسول کلگارد تجویز کند. بنابراین دستورات پزشک را در اولویت قرار دهید.

عوارض کپسول کلگارد

همان طور که قبلا گفتیم، کپسول کلگارد حاوی ترکیبات ۱۰۰ درصد گیاهی است. به همین دلیل عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف این محصول گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف کپسول Colguard به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مصرف کپسول کلگارد، در افرادی که مستعد رفلاکس معده هستند، ممکن است رفلاکس شدیدتری ایجاده کرده و سوزش سر دل به وجود بیاید.
  • اگر داروهای ضد اسید معده مانند امپرازول، پنتوپرازول، فاموتیدین، شربت‌های آلومینیوم ام جی اس و… مصرف می‌کنید، کپسول کلگارد را با فاصله ۲ ساعت از آن‌ها میل نمایید.
  • روغن نعناع فلفلی موجود کلگارد، موجب ریلکس شدن عصلات دستگاه گوارش می‌گردد. همین ویژگی باعث بهبود علایم سندرم روده تحریک پذیر، نفخ، سو هاضمه و… است. از طرفی خاصیت شل کنندگی این دارو، روی دریچه اتصال مری به معده هم تاثیر داشته و در افراد مستعد رفلاکس معده، سوزش سر دل ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل، کپسول‌هایی با رهش آهسته تولید شده تا سوزش سر دل کمتر شود. با این حال ممکن است در افرادی که به طور کلی زمان عبور غذا از روده کمی دارند، یا افراد مستعد رفلاکس، احساس سوزش سر دل داشته باشند.
  • مصرف کلگارد با غذا توصیه نمی‌شود.

ترکیبات موثر کپسول کلگارد

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که ماده موثره کپسول کلگارد، عصاره روغن نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی که با نام سوسنبر هم شناخته می‌شود، از دیرباز برای ساخت انواع قرص تقویت معده و گوارش به کار رفته است. این گیاه حاوی منتول و تانن است و می‌تواند باعث ریلکس شدن عضلات سیستم گوارش گردد.

کلگارد برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند می توانند از کپسول Colguard برای بهبود علایم کمک بگیرند. همچنین کسانی که درگیر عارضه‌هایی مانند اسپاسم روده شده‌اند، با مصرف کلگارد نشانه‌های آزاردهنده کمتری مشاهده می‌کنند. این محصول برای کاهش درد التهاب روده و کولیت موثر است اما برای درمان این بیماری‌ها کاربرد ندارد.

کپسول کلگارد
افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند می توانند از کپسول Colguard برای بهبود علایم کمک بگیرند.

مصرف کلگارد برای چه افرادی ممنوع است؟

درباره خواص روغن نعناع فلفلی برای درمان سندرم روده تحریک پذیر صحبت کردیم. گفتیم عصاره این گیاه در افرادی که مستعد رفلاکس معده هستند، رفلاکس شدیدتری ایجاد می‌کند. بنابراین مصرف کلگارد برای کسانی که به رفلاکس شدید معده مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین خانم‌های باردار یا مادران شیرده باید پیش از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت کنند.

سوزش سر دل بعد از مصرف کلگارد
مصرف کلگارد برای کسانی که به رفلاکس شدید معده مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

قیمت کلگارد

برای اطلاع از قیمت کپسول Colguard می‌توانید به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) امکان خرید این محصول را به صورت اینترنتی فراهم آورده است. شما می‌توانید برای خرید کپسول کلگارد یا کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت آن، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول کلگارد

سوالات متداول درباره کپسول کلگارد

  • کپسول کلگارد برای چیست؟ کپسول کلگارد برای بهبود سندرم روده تحریک پذیر، رفع اسپاسم روده و نفخ‌های شکمی کاربرد دارد.
  • ترکیبات کپسول کلگارد چیست؟ ترکیبات کپسول کلگارد ۱۰۰ درصد گیاهی، حاوی عصاره روغن نعناع فلفلی است.
  • آیا کپسول کلگارد باعث سوزش سر دل می‌شود؟ مصرف کپسول کلگارد در افرادی که مستعد رفلاکس معده هستند، ممکن است عارضه را تشدید کرده و باعث سوزش سر دل شود.
  • مصرف کپسول کلگارد برای چه افرادی ممنوع است؟ اگر دچار رفلاکس معده شدید هستید، کپسول کلگارد مصرف نکنید.
  • آیا خانم‌های باردار یا مادران شیرده می‌توانند کلگارد مصرف کنند؟ اگر جزو این دسته افراد هستید، پیش از مصرف Colguard با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • تا چه زمانی مجاز به مصرف کپسول کلگارد هستیم؟ تا وقتی که عارضه مد نظر برطرف شود، می‌توانید کپسول کلگارد مصرف کنید. برای اطمینان بیشتر در این زمینه با داروساز یا پزشک مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله، اطلاعاتی درباره کپسول کلگارد در اختیار شما قرار دادیم. گفتیم این محصول برای بهبود علایم سندروم روده تحریک پذیر، رفع اسپاسم روده و نفخ‌های شکمی کاربرد دارد. همچنین به این نکته اشاره کردیم که ترکیبات کپسول Colguard کاملا گیاهی بوده و عوارض جانبی خاصی به همراه نمی‌آورد.

اگر در زمینه مصرف کپسول Colguard برای شما سوالی پیش آمده، در بخش نظرات مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کپسول کلگارد»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      مرحبًا ، نعم ، یمکن أن یساعد تناول کالجارد فی تخفیف أعراض آلام الأمعاء أثناء الحیض.
      مع خالص التقدیر دکتور داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره