قرص رولاکس؛ داروی گیاهی برای درمان یبوست و تنبلی روده

قرص رولاکس داروی گیاهی برای درمان یبوست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تصور کنید اگر سطل زباله خانه را چند روز متوالی خالی نکنید و زباله‌ها روی هم تلنبار شود، چه شرایط اسف باری در خانه ایجاد می‌شود؟ احتمالاً از بوی بد گازهای سمی تولید شده نمی‌توانید به خوبی نفس بکشید و خیلی زود، دیگر جایی برای زباله‌های جدید هم ندارید! این شرایط غیر قابل تصور در واقع همان شرایطی است که یبوست برای بدن ما ایجاد می‌کند. یکی از وظایف روده‌ها، خارج کردن مواد دفعی (زباله‌ها) از بدن است. هنگامی که این بخش از بدن کار خود را به خوبی انجام ندهد، زباله دانی بدن پر شده و تا مدتی تخلیه نمی‌شود (یا به سختی تخلیه می‌شود). به این شرایط یبوست مزمن می‌گویند. قرص رولاکس راه حلی گیاهی و بی ضرر برای رهایی از این وضعیت است.

یبوست مزمن ممکن است مشکلات دیگری هم برای بدن ایجاد کند. به همین دلیل درمان سریع آن بسیار مهم است. کپسول رولاکس یکی از بهترین داروهای ملین و ضد یبوست گیاهی است که می‌تواند به عملکرد طبیعی روده‌های ما کمک کند. اگر شما هم مدتی است که با یبوست درگیر هستید و زباله دانی بدنتان پر شده و به سختی تخلیه می‌شود، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در ادامه یکی از بهترین ملین‌های گیاهی را معرفی می‌کنیم.

یبوست چیست و چگونه درمان می‌شود؟

یبوست هم مانند خالی نکردن زباله‌ها شاید تا چند روز قابل تحمل باشد. اما از یک جایی به بعد برای سایر اعضای بدن هم مشکل ایجاد می‌کند. این عارضه‌ی به ظاهر ساده که به دلایل متفاوتی از جمله انجام عمل جراحی، ابتلا به بیماری‌های گوارشی، اختلالات کبد، بالا رفتن سن، کم تحرکی و… ایجاد می‌شود، در طولانی مدت قادر است تعادل سایر بخش‌های بدن ما را نیز بهم بزند. به همین دلیل باید حواسمان باشد که زودتر آن را درمان کنیم.

هرچند به نظر می‌رسد علت یبوست و راه درمان آن در افراد مختلف متفاوت است، اما استفاده از یک ملین گیاهی یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از این عارضه که برای محسوب می‌شود. ملین‌های گیاهی مانند قرص رولاکس عوارض خاصی برای بدن ندارند و معمولاً با بدن بیشتر افراد هم سازگارند.

قرص رولاکس قائم دارو
ویژگی‌های ملین گیاهی رولاکس

ویژگی‌های قرص رولاکس قائم دارو

  • ملین و ضد یبوست گیاهی
  • درمان تنبلی روده
  • کمک به بهبود هموروئید
  • کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر
  • بهبود نفخ و مشکلات گوارشی
  • مؤثر برای لاغری و کاهش وزن
ترکیبات قرص رولاکس
گیاه سنا؛ اصلی‌ترین ترکیب کپسول رولاکس

ترکیبات قرص رولاکس جی اچ

اگر راه‌های درمان یبوست را در اینترنت جستجو کرده باشید، به احتمال زیاد مطالب مختلفی درباره خواص گیاه سنا برای یبوست به چشمتان خورده است. گیاه سنا یا همان کاسیا آنگستیفولیا (Cassia angustifolia) تنها عصاره گیاهی و تنها ترکیب مؤثر قرص رولاکس قائم دارو است که به درمان یبوست کمک می‌کند.

گیاه سنا حاوی ترکیباتی است که خواص ملینی بسیار قوی دارند. این ترکیبات فعال که گلیکوزیدهای آنتراکوئینون (anthraquinone glycosides) نام دارند، با ورود به روده اثراتی ایجاد می‌کنند که باعث خروج راحت‌تر و سریع‌تر از بدن می‌شود. در ادامه با جزئیات کامل‌تر می گوییم که ملین گیاهی رولاکس چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟

قرص رولاکس برای چیست
قرص رولاکس؛ بهترین ملین گیاهی برای یبوست

کپسول رولاکس برای چیست؟

همانطور که گفتیم، تنها ترکیب مؤثر در کپسول رولاکس جی اچ، عصاره گیاه سنا است. ترکیبات فعال موجود در عصاره این گیاه (گلیکوزیدهای آنتراکوئینون) با ورود به روده توسط باکتری‌های مفید روده، تغییر شکل داده و به ماده مؤثر دیگری به نام رایناترونز (rheinanthrones) تبدیل می‌شوند. این مواد انقباضات روده را افزایش داده و به حرکت مواد دفعی و خروج راحت‌تر آن‌ها از بدن کمک می‌کنند.

یکی از مشکلات جانبی‌ای که یبوست مزمن در بدن ایجاد می‌کند، هموروئید است. با بهبود یبوست، هموروئید نیز به مرور زمان بهبود می‌یابد. همچنین، یبوست یکی از علائم اصلی سندروم روده تحریک پذیر (IBS) است که اسپاسم روده را نیز تحریک می‌کند. مصرف قرص رولاکس برای درمان یبوست، علائم IBS را نیز کاهش می‌دهد.

خرید سریع قرص رولاکس

نحوه مصرف کپسول رولاکس

  • میزان مصرف کپسول رولاکس برای رفع یبوست، به شدت این عارضه در هر فرد بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:
  • افراد مبتلا به تنبلی روده و یبوست مزمن شدید: روزی ۳ بار، هر بار ۲ عدد قرص (قبل از صبحانه، نهار و شام)
  • افرادی که با مصرف ملین دچار اسهال می‌شوند: روزی ۲ بار، هر بار ۱ عدد قرص (قبل از نهار و شام)
  • افراد عادی: روزی ۲ بار هر بار ۲ عدد قرص (قبل از نهار و شام)

دقت کنید که برای اثرگذاری کپسول رولاکس و ایجاد تأثیر ملین آن، باید نیم ساعت قبل از وعده‌های اصلی غذا آن را مصرف کنید.

عوارض کپسول رولاکس ۵۰۰

گیاهی بودن این کپسول، باعث شده عوارض آن به حداقل برسد. اگر قرص رولاکس را به میزان توصیه شده با توجه به شرایط خود مصرف کنید، هیچگونه عوارضی برای شما نخواهد داشت. البته افرادی که سیستم گوارشی حساسی دارند، ممکن است دچار اسهال شوند که با کاهش دوز مصرف این مشکل هم برطرف می‌شود.

درباره قرص رولاکس
پرسش و پاسخ درباره قرص رولاکس

پرسش و پاسخ درباره قرص رولاکس

حال که با نحوه‌ی عملکرد و تأثیر یکی از بهترین داروهای گیاهی ملین و ضد یبوست آشنا شدید، می‌خواهیم سؤالات رایج شما درباره این محصول را نیز پاسخ دهیم. سوالاتی که در ادامه می‌بینید، در واقع سوالاتی است که ممکن است قبل از خرید قرص رولاکس با آن مواجه شوید. دانستن پاسخ این پرسش‌ها آگاهی شما را درباره این قرص ملین گیاهی افزایش می‌دهد.

آیا کپسول رولاکس برای لاغری اثر دارد؟

افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و تصمیم به لاغری گرفته‌اند، معمولاً با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنند. یبوست در این افراد گاهی آنقدر شدید و طولانی می‌شود که روی روند کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. برای چنین افرادی، مصرف کپسول رولاکس می‌تواند در روند لاغری مؤثر باشد.

البته نکته مهمی که باید بدانید این است که قرص رولاکس یک داروی لاغری گیاهی نیست و با هدف کمک به لاغری هم تولید نشده است. اما با رفع یبوست و کمک به عملکرد بهتر روده، تا حدودی می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع کند.

مصرف کپسول رولاکس
قرص رولاکس برای درمان یبوست

قرص رولاکس در چه مواردی مصرف می‌شود؟

در هر شرایطی که به سبب آن دچار یبوست شدید، می‌توانید از داروی ضد یبوست رولاکس قائم دارو برای رفع این عارضه استفاده کنید. فرقی نمی‌کند بخاطر بیماری باشد یا یک دوره‌ی گذرا! البته برای جلوگیری از تداخل احتمالی بهتر است حتماً قبل از شروع مصرف آن با یک دکتر داروساز یا پزشک مشورت کنید.

مصرف کپسول رولاکس برای کودکان مجاز است؟

طبق بروشور دارو، مصرف قرص رولاکس برای کودکان بالای ۱۲ سال با دستور پزشک، مجاز است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما توصیه ما این است که برای رفع این عارضه در فرزندان خود از شربت‌های ضد یبوست مخصوص کودکان استفاده کنید. شربت لاکساپلاس یکی از بهترین شربت‌های ملین گیاهی است که برای درمان یبوست کودکان زیر دو سال هم به کار می‌رود.

خرید سریع شربت لاکساپلاس

مدت زمان اثر قرص رولاکس چقدر است؟

برای اثرگذاری این قرص باید کمی صبور باشید. زیرا اثر ترکیبات فعال موجود در گیاه سنا حدود ۸ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف آن در بدن پدیدار می‌شود. پس بهتر است زمان مصرف این قرص را طوری تنظیم کنید که در زمان اثرگذاری دارو، امکان رفتن به سرویس بهداشتی را داشته باشید.

مصرف کپسول رولاکس در بارداری و شیردهی ضرر ندارد؟

به طور کلی استفاده از هرگونه دارویی در دوران بارداری و شیردهی احتیاط زیادی می‌خواهد. درباره این دارو باید گفت مصرف رولاکس در بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است ترکیبات موجود در آن از طریق جفت به جنین منتقل شده و مشکلاتی ایجاد کند.

قرص رولاکس؛ ملین گیاهی بی ضرر برای درمان یبوست

در این متن گفتیم که کپسول رولاکس برای درمان یبوست چگونه وارد عمل می‌شود و چطور باید برای درمان یبوست از آن استفاده کرد. این قرص نیز مانند سایر ملین‌های گیاهی کاملاً بی ضرر است. پس اگر دچار یبوست شده‌اید، می‌توانید از این قرص با خیال راحت برای درمان آن استفاده کنید.

خرید بهترین ملین و ضد یبوست گیاهی

برای خرید قرص رولاکس یا سایر محصولات ملین و ضد یبوست گیاهی، بهترین راه این است که وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شود. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین ملین‌های گیاهی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید.

ما همیشه پذیرای نظرات شما هستیم. اگر باز هم سوالی درباره قرص ملین گیاهی رولاکس دارید که در این متن به آن پاسخ نداده‌ایم، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

5 دیدگاه دربارهٔ «قرص رولاکس؛ داروی گیاهی برای درمان یبوست و تنبلی روده»

  1. شهرام رعیت پیشه

    سلام و عرض ادب….
    جهت رفع سندروم تنبلی روده و کمک به افزایش تحرکات روده چه دارویی میتوان مصرف کرد که عوارض نداشته باشد و یا عوارض کمی داشته باشد.باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهترین و بی عارضه ترین درمان برای رفع تنبلی روده و یبوست، استفاده از انواع پودر موسیلیوم است. در کنار پودر موسیلیوم باید آب و مایعات فراوان میل کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

  2. آیا این دارو باعث تنبلی روده نمیشود؟؟؟چونکه من ۵۳سالمه ودکتر ها گفتن تنبلی روده داری میترسم با خوردن این قرص بدتر بشوم میشه راهنماییم کنید؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول رولاکس محتوی گیاه سناست. گیاه سنا اگر کمتر از ۷ تا ۱۰ روز استفاده شود، مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر طولانی تر استفاده شود، می تواند سبب تنبلی روده گردد. شما می توانید برای چند روز از رولاکس استفاده کنید تا یبوستتان برطرف شود اما نباید این دارو را به مدت طولانی مصرف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره