بهترین قرص برای تقویت معده با داروهای گیاهی

بهترین قرص تقویت معده گیاهی
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

استرس کار و زندگی این روزها آرامش را از بیشتر ما گرفته و این استرس باعث می‌شود هر روز با مشکل جدیدی در سلامتی خود رو به رو شویم. یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی که افراد زیادی در جامعه ما با آن درگیر هستند، مشکلات گوارشی، به خصوص مشکلات معده است. زیرا معده خیلی زود تحت تأثیر استرس تعادل خود را از دست می‌دهد. برای درمان مشکلات معده داروهای مختلفی تجویز می‌شود که معمولاً با عوارض همراه هستند. برای اینکه این عوارض را تجربه نکنیم می‌توانیم با استفاده از داروهای گیاهی معده خود را تقویت کنیم تا مجبور نباشیم داروهای شیمیایی مصرف کنیم.

تقویت معده با داروهای گیاهی یکی از بهترین راه‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به معده است. ما نیز در این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌خواهیم با معرفی بهترین داروی تقویت معده به شما کمک کنیم تا در شرایط فشار و استرس زیاد کمتر به مشکلات معده دچار شوید.

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت معده

قبل از اینکه سراغ معرفی قرص و دارو برویم، ابتدا می‌خواهیم شما را با چندتا از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت معده آشنا کنیم. گیاهان دارویی در علم امروز کمک زیادی به تولید داروهای پیشگیرانه و بدون عوارض کرده‌اند. بسیاری از عارضه‌های گوارشی نیز امروزه با استفاده از عصاره‌های این گیاهان بهبود می‌یابد. در ادامه برای هرکدام از مشکلات شایع معده مانند معده اسیدی، نفخ، ورم معده و معده عصبی بهترین راه حل گیاهی را برای شما آورده‌ایم.

سنبل الطیب برای تقویت معده عصبی

سنبل الطیب گیاهی آرامش بخش است که از عصاره آن برای داروهای خواب آور و کاهنده استرس نیز استفاده می‌شود. ریشه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با خاصیت ضد اسپاسم خود، درد و گرفتگی معده را کاهش می‌دهند.

همچنین تأثیر عصاره سنبل الطیب برای کاهش استرس در مغز و بهبود شرایط روحی، باعث می‌شود معده نیز از اثرات مخرب استرس در بدن در امان بماند. به همین دلیل هم سنبل الطیب بهترین گیاه برای تقویت اعصاب معده شناخته می‌شود.

تقویت معده با داروهای گیاهی
بهترین گیاه برای درمان نفخ معده

بابونه برای درمان نفخ معده

اگر دائم دچار نفخ یا ورم معده می‌شوید، بابونه بهترین راه حل گیاهی برای شماست. این گیاه سرشار از ترکیبات ضد التهابی است که در بهبود ورم معده نقش موثری دارند. عصاره بابونه با ترکیبات اثر بخش خود به بهبود زخم معده و جلوگیری از پیشرفت آن نیز کمک می‌کند.

از دیگر خواص بابونه می‌توان به ضد استرس بودن آن اشاره کرد. اسم این گیاه در دمنوش های خواب آور و آرامبخش هم زیاد دیده می‌شود. بابونه نیز مانند سنبل الطیب در کاهش استرس و اضطراب مؤثر است.

شیرین بیان؛ داروی گیاهی برای معده‌ی اسیدی

شیرین بیان عصاره‌ای قلیایی دارد. به همین دلیل بیشتر برای خنثی کردن اسید معده توصیه می‌شود. اگر پس از خوردن غذا دچار ترش کردن یا رفلاکس می‌شوید، عصاره شیرین بیان می‌تواند در کاهش اسید معده به شما کمک کند.

علاوه بر این، شیرین بیان با ورود به معده، یک لایه محافظ روی دیواره معده ایجاد می‌کند. این لایه وظیفه حفاظت از دیواره معده و جلوگیری از ابتلا به زخم معده را دارد.

زخم معده یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که پس از یک دوره استرس زیاد ممکن است به سراغ ما بیاید که با استفاده از خواص این گیاهان دارویی برای تقویت معده می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

گل محمدی یا گل سرخ؛ بهترین داروی گیاهی برای ورم معده

برای تقویت معده با داروهای گیاهی، بهتر است دارویی را انتخاب کنید که گل سرخ یا همان گل محمدی خودمان در ترکیباتش حضور داشته باشد. این گیاه علاوه بر عطر و بوی دلپذیری که برای ما ایرانی‌ها دارد، خواص زیادی هم برای معده و سیستم گوارش دارد.

طبع گرم گل سرخ، سردی معده را برطرف کرده و معده درد را بهبود می‌دهد. از طرفی ترکیبات آنتی باکتریال موجود در عصاره این گیاه هم از فعالیت باکتری‌های مضر معده جلوگیری می‌کنند و نمی‌گذارند معده دچار نفخ یا اسپاسم شدید شود.

بهترین داروی گیاهی برای تقویت معده
بهترین معجون گیاهی برای تقویت معده

دمنوش نعناع و آویشن؛ بهترین معجون تقویت معده

نعناع و آویشن از یک خانواده هستند و هر دو نیز برای تقویت معده معجزه می‌کنند. تقریباً همه ما با عرق نعناع آشنا هستیم زیرا از همان کودکی هرگاه درد معده به سراغمان می‌آمد، راه حل مادرها و مادربزرگ‌ها برای درمان درد ما عرق نعناع بود.

این بار ما به شما پیشنهاد می‌دهیم دمنوش نعناع را با کمی آویشن ترکیب کنید تا تأثیر فوق العاده آن را روی معده درد و نفخ خود ببینید. منتول موجود در نعناع و آنتی اکسیدان های برگ آویشن در کنار هم باعث آرامش عضلات صاف روده شده و به خروج گاز اضافه در معده کمک می‌کنند.

تقویت معده با داروهای گیاهی
فارموسینا(سیناگل)؛بهترین داروی گیاهی تقویت معده

سیناگل؛ بهترین قرص تقویت معده گیاهی

حال که با گیاهان دارویی مفید برای معده آشنا شدید، می‌خواهیم شما را با دارویی آشنا کنیم که چند مورد از بهترین این گیاهان را یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. قرص فارموسینا یا همان سیناگل سابق از شرکت سینافرآور همان محصولی است که از ابتدای این متن درباره آن صحبت می‌کردیم.

شرکت سینافرآور با جمع آوری و استاندارد سازی عصاره‌ی گیاهان دارویی مؤثر برای تقویت معده، دارویی تهیه کرده که با استفاده از آن می‌توانید از خواص چند گیاه به طور همزمان برای رفع مشکلات معده خود استفاده کنید.

احتمالاً شما هم مانند ۸۰% افراد شاغل وقت زیادی برای تهیه عصاره‌ها یا دمنوش های گیاهی برای تقویت معده خود ندارید. در این صورت اگر به دنبال پیشگیری از بروز بیماری‌های گوارشی هستید، سیناگل به عنوان یکی از نمونه های بهترین قرص گیاهی معده، انتخاب بسیار خوبی برای شماست. زیرا عصاره‌ی گیاهان مقوی معده را در خود جای داده است.

در ادامه بیشتر از ترکیبات مکمل معده سیناگل و اثرات آن روی معده می گوییم.

ترکیبات قرص تقویت معده سیناگل

بین داروهای گیاهی تقویت معده و سیستم گوارش، قرص سیناگل یکی از سازگارترین محتویات را دارد. در این داروی گیاهی عصاره گل سرخ، شیرین بیان و سنبل الطیب باهم ترکیب شده‌اند تا سلامت معده و سایر بخش‌های سیستم گوارش در شرایط سخت هم حفظ شود.

اگر می‌خواهید بدانید عصاره این گیاهان مقوی معده چطور به معده کمک می‌کنند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرص گیاهی معده سیناگل برای چیست؟

قرص سیناگل با این هدف تولید شده که افرادی که دائم در معرض عارضه‌های گوارشی مانند نفخ، ورم و التهاب، اسپاسم، اسیدی شدن معده هستید، سلامت معده خود را بدست آورند. زیرا هیچ چیز مانند معده درد نمی‌تواند ما را از غذا خوردن و تغذیه سالم دور کند. این داروی گیاهی مقوی معده با مکانیسم‌های زیر به افزایش سلامت معده کمک می‌کند.

تقویت معده با داروهای گیاهی
تاثیر قرص سیناگل برای سوء هاضمه

سیناگل؛ بهترین کپسول گیاهی تقویت معده و هاضمه

هضم شدن به موقع غذا در معده بسیار مهم است. هنگامی که اسید معده با ذرات غذا در معده مخلوط می‌شود، ترکیبی به نام کیموس تشکیل می‌شود. کیموس باید حداکثر تا ۲ ساعت پس از خودرن غذا وارد روده شده و مراحل دیگر هضم و جذب را طی کند.

اما گاهی اوقات حتی پس از گذشت ۵ یا ۶ ساعت پس از غذا خوردن نیز هنوز حس سنگینی داریم زیرا غذا هنوز در معده است. به این پدیده سوء هاضمه گفته می‌شود که مشکلات دیگری از جمله رفلاکس، اسیدی شدن معده، نفخ و… را نیز با خود به همراه دارد. استرس زیاد، تغذیه نامناسب، نبود فعالیت بدنی، شرایط بد روحی و… ممکن است در بروز سوءهاضمه مؤثر باشد.

هرچند خود سوء هاضمه برای درمان نیاز به داروهای تجویزی توسط پزشک دارد. اما عصاره گیاهانی مانند شیرین بیان و گل سرخ برای بهبود علائم این مشکل گوارشی نقش موثری ایفا می‌کنند. شیرین بیان با ترکیبات ضد اسید خود، اسید معده را خنثی می‌کند و از سوزش سر معده جلوگیری می‌کند. همچنین ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان این گیاه از جمله ویتامین E  و ویتامین B5 باعث کاهش ورم و سنگینی معده می‌شوند.

گل سرخ نیز با ترکیبات آنتی اکسیدان خود اسپاسم های شدید معده را کاهش می‌دهد و از دیواره معده در برابر آسیب اسید زیاد معده محافظت می‌کند. در نتیجه با کمرنگ شدن علائم سوء هاضمه و تقویت معده، این اندام می‌تواند سلامت خود را دوباره به دست آورد.

در واقع تقویت معده با داروهای گیاهی مانند سیناگل که از انواع بهترین قرص تقویت معده محسوب می‌شود، عوارض داروهای شیمیایی لازم برای درمان بیماری‌های گوارشی را نیز کاهش می‌دهد.

بهترین قرص تقویت معده
قرص سیناگل موثر برای معده درد عصبی

قرص سیناگل برای تقویت اعصاب معده و بهبود معده درد

معده نیز مانند تمام اعضای بدن عصب‌هایی دارد که آن را به مغز وصل می‌کند و پیام‌های مغز را از آن دریافت می‌کند. گاهی اوقات مغز ما در شرایط غیر عادی پیام‌هایی در واکنش به استرس و اضطراب صادر می‌کند که ممکن است مشکلاتی برای ما ایجاد کند. یکی از آن‌ها معده عصبی است.

معده عصبی دردسرهای زیادی برای ما ایجاد می‌کند که دردناک‌ترین آن اسپاسم های شدید و ناگهانی معده است. همانطور که در بخش‌های ابتدایی متن گفتیم، سنبل الطیب در آرام سازی معده و به طور کلی رفع استرس از بدن مهارت خاصی دارد. ماده مؤثر والرنیک اسید موجود در این گیاه واکنش‌های نا خود آگاه بدن به استرس را خنثی می‌کند. در نتیجه گرفتگی‌های ناگهانی معده کاهش می‌یابد.

در کنار این اثر، ماده مؤثر  «اسید گلیسیریزیک» موجود در شیرین بیان فعالیت باکتری‌های مضر در معده را خنثی می‌کند و از ایجاد زخم معده در اثر استرس زیاد جلوگیری می‌کند. گل سرخ نیز با ویتامین C موجود در عصاره خود در کاهش نفخ و اسپاسم معده نقش دارد.

خرید سریع قرص سیناگل

نحوه مصرف قرص سیناگل برای تقویت معده

میزان مصرف این مکمل تقویت معده گیاهی به شدت و نوع عارضه بستگی دارد و بهتر است توسط پزشک یا کارشناس طب سنتی مشخص شود. به طور معمول برای تقویت معده خود می‌توانید روزی ۳ بار و هر بار ۲ یا ۲ قرص سیناگل را میل کنید. بهترین زمان مصرف قرص سیناگل بعد از غذا است.

عوارض جانبی قرص معده درد سیناگل

اگر این داروی تقویت معده را به اندازه‌ی توصیه شده مصرف کنید، عوارضی برای شما ندارد. اما سوء مصرف یا استفاده طولانی مدت از آن باعث بالا رفتن آلدسترون و بروز علائم این عارضه می‌شود.

چه افرادی نباید قرص سیناگل را بخورند؟

قرص سیناگل برای افرادی که بیماران مبتلا به اختلالات کبدی و بیماری‌های قلبی عروقی ممنوع است. افرادی که بیماری‌های کلیوی دارند نیز باید با مشورت پزشک و رعایت احتیاط از این داروی گیاهی برای تقویت معده خود استفاده کنند.

قرص سیناگل؛ بهترین مکمل تقویت معده گیاهی برای شما

با توجه به آنچه در این متن گفتیم، برای تقویت معده با داروهای گیاهی، قرص سیناگل یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار است. اما نکته مهم این است که مصرف این قرص تقویت معده به تنهایی نمی‌تواند برای شما معجزه کند. بلکه در کنار آن باید سعی کنید تغذیه‌ای سالم‌تر داشته باشید و تا حد ممکن استرس را از خود دور کنید. در این صورت می‌توانید از این داروی گیاهی نیز نتیجه بگیرید.

برای خرید قرص سیناگل یا سایر داروهای تقویت معده گیاهی کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید سریع داروهای گیاهی تقویت معده

اگر سوالی درباره قرص سیناگل دارید، آن را با ما درمیان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم. همچنین اگر تجربه‌ای در استفاده از قرص سیناگل دارید، مشتاق خواندن آن هستیم. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و از دکتر داروخانه مشورت بگیرید.

سوالات متداول

برای خرید قرص سیناگل (سابق) یا فارموسینا به کجا مراجعه کنم؟

اگر به دنبال مرکزی معتبر برای خرید انواع داروی گیاهی از جمله قرص فارموسینا هستید، داروخانه آنلاین مفیدطب پیشنهاد ما به شماست. با خرید اینترنتی این قرص معده گیاهی آن را در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خواص قرص سیناگل چیست؟

قرص فارموسینا (سیناگل سابق) یک داروی گیاهی برای معده درد است. این قرص همچنین برای تقویت معده و هاضمه تاثیرات خوبی دارد. سیناگل برای تقویت اعصاب معده نیز مفید است.

آیا فارموسینا یگ قرص گیاهی معده عصبی است؟

قرص فارموسینا یا سیناگل سابق، با داشتن سنبل الطیب در ترکیبات خود، میتواند در آرام سازی معده و به طور کلی رفع استرس از بدن بسیار موثر باشد. همچنین گل سرخ موجود در این قرص، میتواند خواص ضد اضطراب داشته باشد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره