کپسول کولمیگان؛ بهترین درمان گیاهی سندروم روده تحریک پذیر

کپسول گیاهی کولمیگان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هیچ می‌دانستید مهم‌ترین سیستم عصبی پس از مغز، در روده‌های ما نهفته است؟ درون پوشش روده میلیون‌ها نورون (سلول عصبی) پنهان شده که از طریق عصبی به نام «واگ» با مغز در ارتباط است. به همین دلیل هم عملکرد درست روده‌ها و سلامت آن‌ها برای پزشکان اهمیت بسیار زیادی دارد. اما کافی است هرکدام از ما یک دوره کوتاه پر استرس را در زندگی تجربه کنیم تا با بیماری‌هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر روبرو شویم! این بیماری شایع‌ترین مشکل روده در بزرگسالان است که به سادگی نمی‌توان آن را درمان کرد. اما برای کاهش علائم آن راه‌های زیادی وجود دارد. کپسول کولمیگان یکی از بهترین درمان‌های گیاهی برای کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) است که می‌تواند از سیستم عصبی داخل روده محافظت کند.

کپسول ضد اسپاسم کولمیگان جدیدترین محصول شرکت گیاه اسانس است که توانسته به خوبی با نمونه‌های خارجی خود رقابت کند. به همین دلیل هم این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی این کپسول اختصاص داده‌ایم. در ادامه بیشتر با کولمیگان و تاثیراتش در بدن آشنا می‌شوید.

ترکیبات کپسول کولمیگان گیاه اسانس

طبق گفته شرکت داروسازی گیاه اسانس، هر کپسول کولمیگان ۰.۲ میلی لیتر (معادل ۱۸۷ میلی گرم) روغن نعناع فلفلی در ترکیبات خود دارد. به همین دلیل هم این محصول به قرص نعنا فلفلی شهرت دارد!

این میزان از روغن نعنا فلفلی اگر به ناگهانی در دستگاه گوارش آزاد شود، باعث ایجاد سوزش معده و روده و حساسیت‌های شدید در افراد مستعد رفلاکس می‌شود. برای جلوگیری از چنین تاثیری، شرکت گیاه اسانس، عصاره روغن نعناع فلفلی را در یک پوشش مقاوم و آهسته رهش قرار داده است. در نتیجه کپسول کولمیگان به سلامت از اسید معده عبور کرده و در روده‌ها نیز به آرامی جذب می‌شود.

قرص کولمیگان حاوی اسانس نعنا فلفلی
نعنا فلفلی؛ اصلی ترین ترکیب کپسول کولمیگان

نعناع فلفلی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله منتول، سینئول و لیمونن است که خاصیت ضد اسپاسم و ضد التهاب داشته و حرکات غیر عادی و بیش از حد روده را کنترل می‌کند. این گیاه دارویی از دیرباز برای تقویت دستگاه گوارش کاربرد داشته است. کپسول کولمیگان نیز به کمک این اثر به بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید با عملکرد دقیق کپسول کولمیگان برای درمان آی بی اس آشنا شوید، در بخش بعد با ما همراه باشید.

کولمیگان؛ درمان قطعی سندروم روده تحریک پذیر (IBS)

همانطور که گفتیم، عصاره نعنا فلفلی قوی‌ترین آنتی اکسیدان های طبیعی را در خود دارد که عملکرد و تأثیر کپسول کولمیگان نیز به آن‌ها وابسته است. آنتی اکسیدان های موجود در این عصاره گیاهی اثر ضد التهاب و ضد اسپاسم دارد که به خوبی در روده اثر می‌گذارند.

کولمیگان بهترین داروی گیاهی برای درمان آی بی اس
کپسول کولمیگان؛ بهترین درمان سندروم روده تحریک پذیر

در بیماری سندروم روده تحریک پذیر، آزاردهنده‌ترین عارضه، گرفتگی‌های ناگهانی عضلات روده و التهاب روده است. مواد مؤثره سینئول و منتول با ایجاد اثری مشابه با آنتاگونیست های کانال‌های کلسیمی در عضله صاف روده، از ورود کلسیم به سلول‌های این ماهیچه صاف جلوگیری کرده و مکانیسم انقباض ناگهانی آن را مختل می‌کند. در نتیجه این اثر، اسپاسم های بی موقع و اضافی روده از بین رفته و حرکات روده به حالت عادی باز می‌گردد.

با کاهش التهاب روده و تنظیم حرکات روده، سایر عوارض آی بی اس از جمله اسهال نیز به مرور زمان بهبود می‌یابد. کاهش این عوارض به کنترل بهتر بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن کمک زیادی می‌کند.

کپسول کولمیگان برای نفخ
کپسول کولمیگان برای درمان نفخ

کپسول ضد اسپاسم کولمیگان برای نفخ

یکی از بهترین فایده‌های کپسول کولمیگان برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر و افرادی که روده و معده نفاخ دارند، این است که می‌تواند نفخ را نیز برطرف کند. نفخ با گرفتگی سیستم گوارشی و احتباس گاز در معده یا روده ایجاد می‌شود که سبب خروج باد از دهان یا مخرج می‌شود. اثر ضد اسپاسم قرص نعنا فلفلی کولمیگان، برای چنین مواقعی نیز بسیار کاربردی است و نفخ شما را برطرف می‌کند.

کپسول کولمیگان؛ بهترین جایگزین کلپرمین برای درمان آی بی اس

اگر با خواندن متن تا اینجا متوجه شباهت‌هایی شده‌اید، باید بگوییم درست حدس زدید! کپسول کولمیگان از نظر ترکیبات، عملکرد و تاثیری که در بهبود سندروم روده تحریک پذیر دارد، کاملاً مشابه کلپرمین مشهور عمل می‌کند. کلپرمین یک داروی سوئیسی است که مثل کولمیگان اسانس نعنا فلفلی را در ترکیبات خود دارد.

شرکت داروسازی گیاه اسانس برای تهیه یک داروی گیاهی مؤثر برای درمان سندروم روده تحریک پذیر، از دانش متخصصین خود استفاده کرده و کپسول کولمیگان را با قیمتی منصفانه‌تر و در عین حال مطابق با کیفیت کلپرمین تهیه کرده است. به همین دلیل هم پزشکان معتقدند این داروی گیاهی و ایرانی جایگزین بسیار خوبی برای نمونه خارجی و گران قیمت خود (کلپرمین) است.

روش مصرف کپسول کولمیگان
بهترین زمان مصرف قرص کولمیگان

روش مصرف قرص کولمیگان برای تسکین IBS

بهترین زمان برای مصرف قرص کولمیگان برای کاهش عوارض سندروم روده تحریک پذیر، نیم ساعت تا یک ساعت قبل از غذاست. روزی ۲ الی ۳ عدد قرص از این محصول را همراه با مقدار کافی آب مصرف کنید.

چه افرادی نباید از قرص نعنا فلفلی کولمیگان استفاده کنند؟

حال که با نحوه عملکرد و طرز مصرف این داروی گیاهی آشنا شدید، بهتر است بدانید که در چه شرایطی مصرف کپسول کولمیگان ممنوع است:

  • افرادی که به سوزش سر دل، رفلاکس مری-معدی، انسداد مجاری صفراوی و آسیب‌های کبدی مبتلا هستند باید از مصرف این دارو خودداری کنند.
  • مصرف این دارو در کودکان زیر ۸ سال ممنوع است.
  • برای مصرف کولمیگان در بارداری باید حتماً از قبل با پزشک مشورت کنید.

بهترین داروی گیاهی سندروم روده تحریک پذیر را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با قرص کولمیگان محصولی به صرفه و فوق العاده اثرگذار از شرکت گیاه اسانس آشنا کردیم. اگر شما هم به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا هستید، می‌توانید با مراجعه به داروخانه‌های سراسر کشور این محصول را تهیه کنید. البته این محصول هم اکنون در اپلیکیشن و وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی نیز موجود است. شما با ورود به این داروخانه آنلاین تنها با چند کلیک می‌توانید محصول مورد نظر خود را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر نظر یا پیشنهادی درباره قرص کولمیگان یا قرص مشابه آن یعنی کلپرمین دارید، با ما درمیان بگذارید تا با مشورت پزشک داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید سریع کپسول کولمیگان

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط