قرص ایمیبان ویتاول
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قرص ایمیبان ویتاول یکی از محبوب ترین انواع قرص تقویت سیستم ایمنی بدن است. این مکمل با داشتن چند ریزمغذی حیاتی برای عملکرد سالم سیستم ایمنی، احتمال بروز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و کرونا را کاهش می‌دهد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با قرص ایمیبان ویتاول آشنا می‌شوید و دقیقتر میخوانید که این محصول برای چیست و طریقه مصرف آن چگونه است.

معرفی قرص ایمیبان ویتاول

قرص ایمیبان یک قرص ویتامین مینرال موثر برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی است که ریزمغذی‌های حیاتی در تقویت سیستم دفاعی بدن را در ترکیباتش دارد. این قرص حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین سی و ویتامین دی است که این ترکیبات با خواص آنتی‌اکسیدانی خود، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. قرص ایمیبان همچنین حاوی عنصر زینک یا همان روی است که وجود آن در بدن، برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی ضروری است. به علاوه، این ماده معدنی مهم برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو و سلامت پوست مفید است.

قرص ایمی بان ویتاول که می‌توان آن را یکی از انواع بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان دانست، با نام تجاری محبوب Vitawell توسط شرکت مهبان دارو تولید می‌شود. در ادامه به طور دقیق‌تر با خواص قرص ایمیبان آشنا می‌شوید.

ویژگی ها و خواص قرص ایمیبان

  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • افزایش میزان آزادسازی آنتی بادی
  • تعدیل فعالیت‌های ضد میکروبی و کاهش التهابات
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های ویروسی سیستم تنفسی
  • کاهش طول مدت بیماری در بیماران مبتلا به COVID-19
  • جلوگیری از از فعالیت و رشد غیر عادی ویروس‌ها و تولید مجدد آن‌ها
  • آنتی اکسیدان قوی و مناسب برای مبارزه رادیکال‌های آزاد مضر
  • تامین دوز روزانه زینک و ویتامین‌های سی، دی و ای
  • تسریع بهبود زخم
  • رفع خستگی

خرید قرص ایمیبان ویتاول

ترکیبات قرص ایمیبان و مکانیسم اثر آن‌ها

قرص ایمیبان حاوی ویتامین‌های D3، C و E و عنصر زینک است. در ادامه جدول ترکیبات این قرص تقویت سیستم ایمنی را به همراه مقدار هر کدام از ترکیبات و درصد از نیاز روزانه بدن را که برطرف می‌کند، مشاهده می‌کنید.

جدول ترکیبات قرص ایمیبان:

ریزمغذی مقدار درصد از نیاز روزانه
زینک (روی) ۱۵mg ۱۳۶.۳۶%
ویتامین سی ۵۰۰mg ۵۵۵.۵۶%
ویتامین دی ۱۰۰۰IU ۱۶۶.۶۷%
ویتامین ای (E) ۲۰IU ۵۸.۸۲%

در این بخش، چگونگی تاثیرگذاری هر کدام از ترکیبات قرص ایمیبان روی سیستم ایمنی را بررسی می‌کنیم:

زینک (Zinc)

همانطور که گفته شد، از مواد مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، زینک است. زینک یک ماده معدنی است که معمولا به مکمل‌ها و دیگر محصولات سلامتی مانند قرص‌های مکیدنی به منظور تقویت عملکرد سیستم ایمنی افزوده می‌شود. زینک برای توسعه و ارتباط سلول‌های ایمنی لازم است و نقش مهمی در واکنش التهابی دارد. همچنین زینک به‌طور خاص از بافت‌های پوششی بدن محافظت و به جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زای خارجی کمک می‌کند.

کمبود زینک به طور قابل توجهی بر توانایی سیستم ایمنی برای عملکرد صحیح اثر می‌گذارد که این مسئله منجر به افزایش ریسک عفونت و بیماری از جمله پنومونی (ذات الریه) می‌شود. طبق تحقیقات، نشان داده شده که ۱۶ درصد از کل عفونت‌های تنفسی عمیق در جهان، به دلیل کمبود زینک است.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مکمل‌ زینک می‌تواند در برابر عفونت‌های دستگاه تنفسی مثل سرماخوردگی، از بدن محافظت کند. به علاوه، این نوع مکمل‌ها می‌توانند برای افرادی که بیمار هستند نیز مفید باشند. قرص ایمیبان ویتاول نیز با داشتن مقدار قابل توجهی از زینک، فواید این ریزمغذی مهم را برای ما به همراه می‌آورد.

ویتامین سی (C)

یکی دیگر از ترکیبات مهم برای سیستم ایمنی بدن، ویتامین سی است. این ویتامین به دلیل نقش مهمی که در سلامت سیستم ایمنی دارد، شاید محبوب‌ترین مکملی است که برای محافظت در برابر عفونت استفاده می‌شود.

ویتامین C، عملکرد سلول‌های ایمنی مختلف را تقویت کرده و توانایی آن‌ها را برای محافظت در مقابل عفونت افزایش می‌دهد. همچنین ویتامین C برای مرگ سلولی ضروری است و با پاکسازی سلول‌های قدیمی و جایگزین کردن آن‌ها با سلول‌های جدید، سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می‌دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مکمل ویتامین C مدت و شدت عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

کپسول ایمیبان با داشتن ویتامین سی، علاوه بر تامین دوز مورد نیاز این ویتامین برای بدن، به متعادل نگه داشتن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

ویتامین دی (D)

ویتامین D یکی از ویتامین‌های مفید برای عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن است. ویتامین D یک ماده مغذی محلول در چربی است که برای سلامت سیستم ایمنی ضروری می‌باشد. این ویتامین اثرات مونوسیت‌ها و ماکروفاژهای (گلبول‌های سفید خون که بخش مهمی از سیستم ایمنی هستند) مبارزه کننده با عوامل بیماری زا را افزایش و التهاب را کاهش می‌دهد. این مسئله به بهبود پاسخ ایمنی کمک می‌کند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مصرف این ویتامین می‌تواند در مقابل عفونت‌‎های دستگاه تنفسی محافظت کننده باشد. کپسول ویتاول ایمی بان با داشتن ۱۰۰۰IU ویتامین D3، مکملی کم نظیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود.

ویتامین ای (E)

ویتامین E یکی دیگر از ویتامین های لازم برای سلامت سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین محلول در چربی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و علاوه بر سیستم ایمنی، برای سلامت چشم و بینایی و داشتن پوستی زیبا نقش کلیدی دارد.

ویتامین ای با حمایت از تکثیر سلول های T (سلول های مهمی در سیستم ایمنی بدن) برای سیستم ایمنی مفید است. این سلول ها وظیفه مبارزه با عفونت را داشته و در فعال کردن پاسخ ایمنی، موثر هستند.

کپسول ایمیبان با داشتن این ویتامین در ترکیباتش، علاوه بر کمک به تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس‌ها (مثل سرماخوردگی) و و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها، به تامین دوز مورد نیاز روزانه از این ویتامین کمک می‌کند.

نحوه مصرف قرص ایمیبان

هر بسته از ایمیبان حاوی ۳۰ عدد قرص است. نحوه مصرف آن روزانه یک قرص همراه با غذا و یک لیوان آب است.

خرید قرص ایمیبان ویتاول

اگر می‌خواهید قرص ایمیبان ویتاول را از مرکزی معتبر و به صورت اینترنتی و آسان تهیه کنید، داروخانه آنلاین مفیدطب انتخاب مناسبی است. برای تهیه این قرص تقویت سیستم ایمنی، به لینک زیر بروید. همچنین در صورتی که سوال یا نظری درباره این محصول دارید، در قسمت نظرات ثبت کنید تا متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ دهند.

خرید قرص ایمیبان ویتاول

سوالات متداول

آیا قرص ایمیبان برای تقویت سیستم ایمنی مفید است؟

قرص ایمیبان با داشتن ترکیبات و ریزمغذی‌های ضروری برای عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن، می‌تواند محصولی فوق العاده برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی باشد. همچنین مصرف این قرص احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی سیستم تنفسی را کاهش می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از سرماخوردگی و کرونا مناسب است.

عوارض قرص ویتاول مولتی بان چیست؟

تا به حال برای قرص ایمیبان عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است. با این حال با توجه به ترکیبات آن، در درصد کمی از مصرف کنندگان احتمال بروز عوارض گوارشی خفیف وجود دارد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و