میرتول چیست؟ مکملی برای شامپوهای روزانه

مکمل شامپوی میرتول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اغلب شامپوهایی که ما استفاده می‌کنیم حاوی ترکیبی به اسم سدیم لوریل سولفات یا SLS یا مشتقات دیگر سولفات هستند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم یک مکمل شامپو به نام میرتول به شما معرفی کنیم که باعث جلوگیری از عوارض احتمالی سولفات می‌شود. گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر ضحی مرتضوی داشته‌ایم که این سوالات متداول شما درباره این مکمل شامپو را پاسخ داده‌اند. با ما همراه باشید.

اکثر ما می‌دانیم که ترکیبات سولفاتی می‌توانند باعث حساسیت پوست سر، موخوره، شکست ساقه مو و یا التهاب پوست سر شوند. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند. با این حال باز هم در بسیاری از موارد، استفاده از مشتقات دیگر سولفات بجز اس ال اس در فرمولاسیون شامپوها ضروری است.

میرتول چیست؟

شرکت داروسازی خرمان از عصاره گیاه مورت سبز که خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ خیلی خوبی دارد، استفاده کرده و یک مکمل شامپو به نام میرتول تولید کرده است. این مکمل شامپو به شکل یک سرنگ است و شما می‌توانید محتوی یک سرنگ را در یک شامپوی حدود ۲۵۰ سی سی خالی کنید. برای این منظور سر سرنگ را بشکنید، محتوی آن را در شامپو بریزید و هر بار قبل از استفاده خیلی خوب هم بزنید. حتما توجه داشته باشید که به خوبی هم خورده باشد و به صورت دو فاز نباشد.

خرید مکمل شامپوی میرتول

استفاده از میرتول در شامپو می‌تواند کمک کند که عوارض احتمالی سولفات برای پوست سر و موها کنترل شده و کاهش پیدا کند. علاوه بر این می‌تواند از رشد میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری‌های شایعی که در پوست سر رشد می‌کنند، جلوگیری کند. همچنین رشد قارچ‌ها را کاهش می‌دهد.

دستور مصرف میرتول

نکات مهم و دستور مصرف این محصول به طور کامل در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب درج شده است. برای مصرف در حدی که شامپو کف کند، روی کف دست بمالید، شامپو مستقیم با مو تماس پیدا نکند. به مدت یک دقیقه به صورت چرخشی روی پوست سرتان ماساژ دهید و به درستی آبکشی کنید.

لوسیون مکمل شامپوی میرتول
از لوسیون میرتول می‌توانید برای جلوگیری از عوارض احتمالی شامپوهای سولفاتی استفاده کنید.

مجموع این مراحل نباید بیشتر از ۲ دقیقه طول بکشید، چون اس ال اس موجود در شامپو می‌تواند باعث حساسیت و التهاب پوست سرتان بشود.

عوارض میرتول

تا به حال عارضه جانبی خاصی در مصرف میرتول گزارش نشده است، فقط افرادی که به ترکیبات گیاهی حساسیت دارند، بهتر است احتیاط کرده و قبل از مصرف تست کنند.

قطره میرتول برای ابرو

یکی از سوالات رایج شما این بوده که آیا می‌توان از قطره میرتول برای ابرو هم استفاده کرد؟

به طور کلی اگر شما شامپویی دارید که برای صورت استفاده می‌کنید، برای شستشوی ابرو هم می‌توانید به نسبت همان هر ۲۵۰ سی سی یک سرنگ میرتول استفاده کنید. ولی به طور کلی شرکت داروسازی خرمان برای مژه و ابرو محصول دیگری به نام قطره بلفارول دارد که می‌توانید توضیحات آن را مطالعه کرده و در صورت نیاز تهیه کنید.

خرید قطره بلفارول

ویدئو میرتول

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره مکمل شامپوی میرتول‌ را مشاهده کنید:

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مکمل شامپوی میرتول و نحوه استفاده از آن پرداختیم. دلیل نیاز به این مکمل به خوبی در ابتدای متن و ویدئو اشاره شده است. شما هم می‌توانید با تهیه این قطره خیالتان را از بابت عوارض‌های احتمالی مصرف شامپوهای حاوی مشتقات سولفات راحت کنید.

هر سوال دیگری در مورد لوسیون مکمل شامپوی میرتول‌ و سایر محصولات گیاهی دارید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره