شربت سیموویرال چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

فصل زمستان برای بسیاری از ما با سرماخوردگی و آبریزش بینی شروع می‌شود! زیرا در ماه‌های سرد سال، ویروس‌های شایع و واگیردار از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا فعالیت بیشتری دارند و در هوا نیز به راحتی پخش می‌شوند. به همین خاطر است که پزشکان همیشه تاکید دارند، در این روزهای سرد بیشتر  به سیستم ایمنی خود رسیدگی کنیم. برای تقویت سیستم دفاعی بدن، علاوه بر داشتن یک برنامه غذایی سالم، مصرف داروی تقویت سیستم ایمنی نیز تأثیر زیادی دارد. شربت سیموویرال سیمرغ دارو یکی از همین داروهاست که استفاده از آن، ما را از خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا دور می‌کند.

شربت سیموویرال یک داروی گیاهی برای تقویت ایمنی است که از ترکیب چند گیاه مؤثر و پرخاصیت تهیه شده. با توجه به اینکه با ورود به فصل زمستان مصرف مکمل‌هایی مانند این شربت افزایش می‌یابد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به شما بگوییم که شربت سیموویرال چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟ اگر شما هم مثل من معمولاً زمستان را با سرماخوردگی شروع می‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.

خواص شربت سیموویرال سیمرغ

  • مؤثر برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کاهش دوره‌ی نقاهت سرماخوردگی و آنفولانزا
  • مؤثر برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی
  • ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ
  • مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی
  • کاملاً گیاهی و طبیعی
  • آنتی اکسیدان قوی

ترکیبات شربت سیموویرال؛ بهترین شربت سرماخوردگی برای کودکان

شرکت داروسازی سیمرغ برای تهیه شربت سیموویرال از گیاهان دارویی ضد سرفه و سرماخوردگی استفاده کرده تا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شایع در فصل زمستان هم مفید باشد. در ادامه می‌بینیم که ترکیب چه گیاهانی باهم باعث شده شربت سیموویرال برای تقویت ایمنی تا این حد مؤثر باشد.

ترکیبات شربت گیاهی سیموویرال
شربت سیموویرال از گیاهان موثر برای تقویت سیستم ایمنی تشکیل شده است.

ریشه گیاه گون

ضد التهاب‌ها و آنتی اکسیدان های قوی موجود در گیاه گون، نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بازی می‌کنند. گیاه گون موجود در شربت سیموویرال منبع غنی‌ای از فلاونوئیدها و ساپونین هاست که برای پیشگیری از عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی کاربرد دارند. گیاه گون نیز به تولید بیشتر گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند و علائم آلرژیک مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی را کاهش می‌دهد.

ریشه لوماتیوم دیزکتوم

این گیاه خواص ضد ویروسی قوی‌ای دارد و می‌تواند مقاومت بدن را در برابر آسم، آنفولانزا و مشکلات ریوی افزایش دهد. خاصیت ضد ویروس لوماتیوم در بهبود سرفه و ذات الریه نیز نقش دارد.

سرخارگل در ترکیبات شربت سرماخوردگی سیموویرال
گیاه سرخارگل به کاهش علائم سرماخوردگی و بهبود سریع تر آن کمک می‌کند.

عصاره گیاه سرخارگل

سرخارگل برای تقویت ایمنی بدن معجزه می‌کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله فنلیک اسید، رزمارینیک اسید، کافئیک اسید و… است که از چند جهت برای تقویت سیستم دفاعی مفید هستند. فعالیت ضد ویروسی، افزایش گلبول‌های سفید در خون، مبارزه با ویروس‌های تنفسی، کاهش التهاب مجاری تنفسی از جمله خواص اکیناسه یا سرخارگل است.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یکی از پرخاصیت‌ترین گیاهان موجود در طبیعت است که از آن برای تقویت سیستم ایمنی در شربت سیموویرال نیز استفاده شده. این قارچ املاح معدنی از جمله آهن، منیزیم، روی، مس و… را درون خود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری هستند. علاوه بر این‌ها، اسید آمینه‌های ضروری لیزین و لوسین در قارچ گانودرما برای تولید پروتئین‌های حیاتی، بلوغ لنفوسیت‌های T و B و ماکروفاژها موثرند.

تاثیر شیرین بیان در شربت سیموویرال
ریشه شیرین بیان خواص ضد سرفه و خلط آور دارد.

ریشه شیرین بیان

بیشتر ما با خواص شیرین بیان برای بهبود سرماخوردگی آشنا هستیم. دو ترکیب فعال لیکویریتین اپیوزید و لیکویریتین مهم‌ترین عوامل ضد سرفه و خلط آور شیرین بیان محسوب می‌شوند که برای کاهش علائم سرماخوردگی بسیار مفیدند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های شیرین بیان، باعث افزایش گلبول‌های سفید و مواد دفاعی از جمله اینترفرون در خون شده و التهاب ناشی از فعالیت ویروس و باکتری را نیز کاهش می‌دهند.

شربت سیموویرال برای چیست؟

یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک گرفتن از خواص گیاهان دارویی است. گیاهانی که قرن‌هاست، اثر مثبت آن‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع اثبات شده و در طب سنتی نیز نام آن‌ها را زیاد شنیده‌ایم. شربت سیموویرال مجموعه‌ای از بهترین گیاهان تقویت کننده سیستم ایمنی را یکجا در اختیار ما قرار داده است.

شربت سرماخوردگی سیموویرال برای کودکان و بزرگسالان
شربت سیموویرال برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است.

در توضیح بخش ترکیبات دیدیم که تقریباً همه‌ی گیاهان به کار رفته در شربت سرماخوردگی سیموویرال در افزایش گلبول‌های سفید خون نقش دارند. هرچه گلبول‌های سفید در خون بیشتر باشند، بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا آمادگی بیشتری دارد. اما این تنها یکی از جنبه‌های تقویت ایمنی بدن است. برای داشتن یک سپر دفاعی کامل و قدرتمند باید از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب‌ها حفاظت کنیم.

گیاه سرخارگل یا اکیناسه با آنتی اکسیدان های مؤثر خود جلوی ترشح عوامل التهابی را در بدن می‌گیرد. همچنین این گیاه با افزایش سلول‌های لنفوسیت T و کاهش ترشح موسین از سلول‌های دستگاه تنفسی، باعث از بین رفتن سریع‌تر ویروس‌های تنفسی می‌شود.

در کنار آن، شیرین بیان و گیاه گون با خاصیت ضد التهابی قوی خود، التهاب‌های داخلی بدن را از بین برده و سد دفاعی قوی‌تری در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌سازند. این دو گیاه در شربت سیموویرال برای بهبود آلرژی و سرماخوردگی بسیار مفید و موثرند.

قارچ گانودرما موجود در شربت گیاهی سیموویرال نه تنها فعالیت ضد ویروسی دارد، بلکه در تکثیر سلول‌های T کشنده و ماکروفاژهای سیستم ایمنی نیز نقش دارد. همچنین پپتیدوگلیکان های این قارچ باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و از گلبول‌های سفید در برابر آسیب استرس اکسیداتیو حفاظت می‌کند.

خرید سریع شربت سیموویرال

این توضیحات به ما می‌گوید که شربت سیموویرال هم برای تقویت سیستم ایمنی و هم برای جلوگیری از سرماخوردگی و تسریع بهبود آن می‌تواند مؤثر باشد.

طریقه مصرف شربت سرماخوردگی سیمرغ

این داروی سرماخوردگی گیاهی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل استفاده است. البته میزان مصرف سیموویرال برای سنین مختلف تفاوت دارد.

طریقه مصرف شربت سیموویرال
شربت تقویتی سیموویرال هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب است.
  • میزان مصرف سیموویرال برای بزرگسالان: روزانه ۲.۵ الی ۵ میلی لیتر
  • میزان مصرف سیموویرال برای کودکان بالای ۲ سال: مقدار مصرف باید توسط پزشک مشخص شود.

عوارض شربت سیموویرال سیمرغ

تا به حال عوارضی در پی مصرف این شربت تقویت سیستم ایمنی گزارش نشده است. اما بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از تداخلات دارویی، به توصیه‌های زیر توجه کنیم:

  • داروهایی از جمله سیکلوفسفامید، داروهای سرکوب کننده ایمنی، داروی لیتیوم با این شربت تداخل دارند.
  • داروهای وارفارین، داروهای ضد فشار خون، کورتیکواستروئیدها، دیگوکسین، داروهای دیورتیک، استروژن و فوروزماید نیز با شربت سیموویرال تداخل دارند و نباید به صورت همزمان مصرف شوند.

پرسش و پاسخ درباره شربت سیموویرال

تا اینجا گفتیم که شربت سیموویرال چیست، از چه ترکیباتی تشکیل شده و چه کاربردها و فوایدی برای بدن ما دارد. حال که با ویژگی‌های این شربت ضد سرفه و سرماخوردگی آشنا شدیم، می‌خواهیم سوالاتی که اکثر افراد در هنگام خرید شربت سیموویرال از متصدی داروخانه می‌پرسند را پاسخ دهیم. این سؤالات ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. پس بهتر است در این بخش هم تا انتها با ما همراه باشید.

پرسش و پاسخ درباره سیموویرال
سوالات خود درباره شربت سیموویرال را از ما بپرسید.

آیا شربت سیموویرال برای کرونا خوب است؟

به جز داروهای تجویز شده توسط متخصصان، تاکنون هیچ داروی دیگری برای بهبود قطعی بیماری کوید-۱۹ از طریق سازمان بهداشت جهانی معرفی نشده است. بنابراین نمی‌توان گفت این شربت تقویت ایمنی، برای درمان کرونا خوب است! با این حال با توجه به اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا یکی از موثرترین راه‌ها در برابر مقابله با این ویروس است، می‌توان با کمک گرفتن از شربت سیموویرال تاحدودی از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

البته بازهم نمی‌توانیم بگوییم که مصرف شربت سرماخوردگی سیمرغ دارو به طور قطع از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؛ اما می‌توان با داشتن تغذیه سالم، استفاده از مکمل تقویت ایمنی و رعایت پروتوکل های بهداشتی احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد.

مصرف شربت سیموویرال برای کودکان ضرر ندارد؟

استفاده از این شربت برای کودکان بالای دو سال مجاز است؛ اما میزان مصرف آن باید حتماً توسط پزشک اطفال مشخص شود.

بهترین قیمت شربت سیموویرال را از کجا پیدا کنیم؟

برای خرید شربت سیموویرال با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در مفیدطب در کمتر از یک دقیقه می‌توانید این محصول را برای خود سفارش دهید.

سیموویرال؛ یک شربت سرماخوردگی گیاهی برای کودکان و بزرگسالان

شرکت سیمرغ دارو، با تولید شربت سیموویرال در واقع محصولی دوجانبه تهیه کرده که هم برای تقویت سیستم ایمنی و هم جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های شایع روزهای سرد سال مفید است. ترکیب گیاهی این محصول هم برای بزرگسالان و هم کودکان ایمن است و حتی برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی نیز کاربرد دارد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که در ماه‌های سرد سال مدام درگیر سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند، شربت سیموویرال گزینه‌ی بسیار خوبی برای شماست.

خرید بهترین داروی تقویت سیستم ایمنی

سریع‌ترین راه خرید شربت سیموویرال یا سایر داروهای تقویت سیستم ایمنی، وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب است. در مفیدطب می‌توانید از بین برترین برندهای مکمل تقویت ایمنی، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و تنها با چند کلیک آن را خریداری کنید.

اگر تجربه‌ی استفاده از شربت سیموویرال را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره این شربت سرماخوردگی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره