نیچرفیت برای چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟

قرص نیچرفیت برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول نیچرفیت دیموند یکی از مکمل‌های فیبری پرطرفدار در بازار دارویی ایران است که به دلیل خواص بی‌شمار آن محبوبیت بالایی دارد. این فرآورده حاوی سبوس جو دوسر می‌باشد که می‌تواند فیبر مورد نیاز برای سلامت روده‌ها را کنترل کند. این مکمل در موارد دیگری از جمله کاهش اشتها و لاغری نیز موثر شناخته شده و مصرف‌کنندگان بسیاری در این زمینه دارد. چرا که در زمان کوتاهی تاثیر خود را نشان داده و به دلیل فرمولاسیون نوین خود دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. اما کاربردهای قرص نیچرفیت به همین جا ختم نمی‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با هم بررسی خواهیم کرد که قرص نیچرفیت برای چیست و در چه مواردی مصرف می‌شود.

معرفی کپسول نیچرفیت دیموند

کپسول نیچرفیت محصولی از شرکت داروسازی دیموند است که در ایران توسط شرکت کیهان دارو تولید می‌شود. هر بسته از این محصول حاوی ۶۰ عدد کپسول است که هر کپسول حاوی ۷۵۰ میلی‌گرم سبوس جو دو سر با نام علمی Avena sativa می‌باشد. نیچرفیت دارای چند ویژگی است که آن را نسبت به سایر مکمل‌های مشابه متمایز می‌سازد. به طور مثال فرمولاسیون این محصول به شیوه نوین داروسازی بوده و مطالعات بالینی انجام‌گرفته بر این کپسول تایید شده سازمان غذا و دارو هستند.

ویژگی دیگر قرص نیچرفیت، اثرگذاری بیشتر در زمان کوتاه و کاهش عوارض جانبی آن است. علاوه بر این طبق مطالعاتی انجام‌گرفته توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت داروسازی دیموند، در تولید کپسول نیچرفیت از سبوسی که میزان اسیدفیتیک آن تا محدوده‌ استاندارد کاهش یافته است (سبوس فرآوری شده) استفاده می‌شود، که این نکته نیز می‌تواند یکی از تفاوت‌های نیچرفیت با محصولات مشابه باشد. در ادامه با ترکیب اصلی این محصول یعنی سبوس جو دو سر آشنا می‌شویم، تا بهتر درک کنیم که قرص نیچرفیت برای چیست.

خرید قرص نیچرفیت

ترکیبات قرص نیچرفیت

همانطور که گفتیم جو دو سر (Oat Bran) ترکیب اصلی موجود در کپسول نیچرفیت است، که یکی از کامل‌ترین غلات موجود در طبیعت به شمار می‌رود. جو دو سر حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن از جمله زینک، فولیک اسید، آهن و ویتامین‌ها گروه B می‌باشد. همچنین این غله پرخاصیت حاوی سرشار از فیبرهای محلول در آب و پروتئین است که خواص آن را دو چندان می‌کند.

سبوس جو دو سر به دلیل دارا بودن فیبر فراوان، اشتها را کاهش داده و باعث سیری طولانی مدت می‌شود. از همین رو نیچرفیت را به نام قرص لاغری نیچرفیت نیز می‌شناسند. این محصول توانسته به واسطه وجود مقادیر بالای بتاگلوکان در جو دو سر، تاثیر مناسبی در درمان چاقی مفرط از خود نشان دهد. علاوه بر این سبوس جو دوسر یک ماده ارزشمند در درمان یبوست نیز می‌باشد. چرا که نقش یک مسهل طبیعی را ایفا می‌کند.

از دیگر خواص سبوس جو دو سر می‌توان به مواردی مانند کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های روده و دستگاه گوارش، دفع‌کننده کالری، کنترل کلسترول و تنظیم قند خون نیز اشاره کرد. در تولید قرص نیچرفیت دیموند از سبوس فرآوری شده جو دوسر استفاده شده است. به این معنی که میزان اسیدفیتیک آن تا محدوده استاندارد کاهش یافته است. در نتیجه از بروز عوارضی مانند پوکی استخوان، کم خونی ناشی از فقر آهن و کاهش رشد و نمو بدن که از جمله عوارض احتمالی بعد از مصرف بالای جو دو سر هستند، پیشگیری می‌شود.

قرص نیچرفیت برای چیست؟

خب تا این بخش از مقاله به خوبی با ترکیب اصلی قرص نیچرفیت یعنی سبوس جو دو سر آشنایی پیدا کردیم. حال با هم بررسی خواهیم کرد که قرص نیچرفیت برای چیست و به چه دلیل تا این اندازه محبوبیت پیدا کرده است.

مهم‌ترین کاربرد این قرص کاهش اشتها و کمک به لاغری است که معمولا نیچرفیت را به واسطه همین خاصیت می‌شناسند. کپسول نیچرفیت این قابلیت را دارد که علاوه بر کمک به کاهش اشتها، انرژی لازم برای بدن در دوره رژیم لاغری را نیز تامین کند. این قرص حاوی ویتامین‌های گروه B می‌باشد که معمولا دریافت این ویتامین‌ها در طول رژیم‌های لاغری سخت دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل متخصصان تغذیه در اغلب موارد برای کسانی که هدف کاهش وزن دارند، مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین‌های B را در کنار رژیم و فعالیت بدنی توصیه می‌کنند.

از دیگر کاربردهای مهم قرص نیچرفیت می‌توان به تاثیر آن در درمان یبوست اشاره کرد. این قرص سرشار از فیبرهای محلول در آب است و از همین رو می‌تواند به عنوان یک مسهل طبیعی به افرادی که در طول رژیم لاغری خود دچار یبوست می‌شوند، کمک کند. در پاسخ به این سوال که قرص نیچرفیت برای چیست، می‌توان گفت این قرص با یک تیر چند نشان می‌زند. در واقع فردی که از نیچرفیت استفاده می‌کند، می‌تواند علاوه بر بهره‌گیری از خواص کاهش وزن آن، با تامین فیبر کافی و ویتامین‌های مورد نیازش، از عوارض رژیم لاغری مانند یبوست، ریزش مو و کمبود تغذیه‌ای در امان بماند.

قرص نیچرفیت برای لاغری

کاهش وزن به کمک جو دو سر یکی از انواع رژیم‌های لاغری است که به دلیل سریع و موثر بودن آن، در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است. از همین رو قرص نیچرفیت نیز از خواص این غله پرخاصیت بهره گرفته است. همانطور که قبلا هم گفتیم جو دوسر این خاصیت را دارد که افراد بعد از مصرف آن برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنند. در جو دوسر ماده‌ای به نام بتاگلوکان وجود دارد که به هضم دیرتر غذا کمک می‌کند.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده که استفاده از جو دو سر یا مکمل‌های آن مانند قرص نیچرفیت، باعث افزایش سرعت چربی‌سوزی می‌شود. بتاگلوکان موجود در جو، هورمونی را ترشح می‌کند که چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد. در واقع جو دو سر به دلیل جذب کمتر انرژی و کربوهیدرات، کنترل اشتها و افزایش متابولیسم بدن می‌تواند در تاثیر قرص نیچرفیت برای لاغری و کاهش وزن موثر عمل کند.

خرید قرص نیچرفیت دیموند
جهت خرید قرص نیچرفیت دیموند با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

قرص نیچرفیت برای یبوست

در ادامه بررسی سوال قرص نیچرفیت برای چیست، می‌توانیم به خاصیت درمانی آن در رفع یبوست اشاره کنیم. جو دو سر موجود در این فرآورده، تنها غله‌ای است که دارای فیبر زیاد بوده و سلطان فیبر غلات محسوب می‌شود. این فیبر شامل دو نوع فیبر محلول و فیبر نامحلول است.

فیبر نامحلول این غله باعث بهبود کار دستگاه گوارش شده، فعالیت روده‌ها را قدرت بخشیده و در درمان یبوست بسیار مفید است. در واقع، فیبر نامحلول در سیستم گوارشی مانند جارو عمل کرده و مواد زائد را می‌زداید. فیبر نامحلول، عبور مواد غذایی را در مسیر گوارش سرعت بخشیده و به کاهش یبوست کمک می‌کند. قرص نیچرفیت دیموند با دارا بودن این غله ارزشمند به کمک درمان یبوست، از ابتلا به بیماری‌هایی مانند هموروئید نیز جلوگیری می‌کند.

نیچرفیت برای تنظیم کلسترول و قند خون

از خواص مهم دیگر قرص نیچرفیت و جو دو سر، اثر کاهش چربی خون آن است. یک تحقیق نشان داده که مصرف روزانه ۱۰۰ گرم جو دو سر به مدت سه هفته باعث کاهش ۲۳ درصد کلسترول تام، ۲۳ درصد کلسترول LDL (چربی بد خون)، ۲۱ درصد تری گلیسیرید می‌شود و ۲۰ درصد کلسترول HDL (چربی خوب خون) را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه فیبرهای محلول در آب، کاهش کلسترول بیشتری نسبت به نوع نامحلول ایجاد می‌کنند و در جو دو سر نیز میزان فیبر محلول نسبتا بالا است، لذا اثر گفته شده در آن چشم‌گیر می‌باشد.

مصرف این غله در حفظ تعادل قند و انسولین خون بسیار موثر است، زیرا هضم نشاسته را کند کرده و عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون که پس از خوردن غذا در این بیماران ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهد، به همین دلیل بهترین غله برای افراد دارای دیابت نوع دوم است. قرص نیچرفیت دیموند با دارا بودن جو دوسر می‌تواند به کنترل کلسترول و تنظیم قند خون کمک کند.

نحوه مصرف قرص نیچرفیت

جهت اطلاع از طریقه مصرف قرص لاغری نیچرفیت بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در غیر این صورت می‌توانید روزانه ۴ عدد کپسول را قبل از وعده‌های غذایی همراه با آب میل کنید. در مورد بهترین زمان مصرف قرص نیچرفیت برای لاغری و یبوست می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • قرص نیچرفیت برای لاغری: نیم ساعت قبل از ناهار و نیم ساعت قبل از شام، هر مرتبه ۲ عدد کپسول به همراه ۲۵۰ الی ۵۰۰ سی سی آب ولرم
  • قرص نیچرفیت برای یبوست: حداقل ۲:۳۰ الی ۳ ساعت قبل از ناهار و شام، هر مرتبه ۲ عدد کپسول به همراه آب ولرم

توجه داشته باشید که قرص نیچرفیت برای مصرف بزرگسالان در نظر گرفته شده و کودکان زیر ۱۸ سال بدون مشورت با پزشک مجاز به استفاده نمی‌باشند.

عوارض قرص نیچرفیت

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در تولید قرص نیچرفیت از سبوسی که میزان اسیدفیتیک آن تا محدوده استاندارد کاهش یافته است (سبوس فرآوری شده) استفاده شده است. از همین رو این قرص عوارض جانبی بسیار کمی داشته و این مسئله می‌تواند یکی از تفاوت‌های قرص نیچرفیت با محصولات مشابه باشد. در صورتی که این قرص را مطابق با میزان توصیه شده مصرف کنید، هیچ‌گونه عوارض جانبی مشاهده نمی‌شود، مگر در کسانی که نسبت به جو دو سر یا مواد به کار رفته در این قرص حساسیت داشته باشند.

سخن پایانی

قرص نیچرفیت یکی از مکمل‌های لاغری موثر است که علاوه بر کمک به کاهش اشتها، برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند. لذا فرد مصرف‌کننده دچار کمبود تغذیه‌ای ناشی از رژیم‌های لاغری سخت نخواهد شد. علاوه بر این در درمان یبوست و کنترل کلسترول و قند خون نیز موثر عمل می‌کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی کاربردهای این محصول آشنا کنیم و به سوال متداول شما یعنی “قرص نیچرفیت برای چیست؟” به طور مفصل پاسخ دهیم.

شما می‌توانید جهت خرید قرص نیچرفیت و انواع مکمل‌های کاهش وزن از جمله قرص لاغری قوی تضمینی در داروخانه به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص لاغری

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

نظرات درباره قرص نیچرفیت چگونه است؟

قرص نیچرفیت یک فرآورده گیاهی است که می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند و بدون عوارض جانبی در کنترل وزن تاثیر داشته باشد. این قرص به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای افرادی که رژیم لاغری دارند کمک می‌کند. اغلب نظرات درباره قرص نیچرفیت مثبت بوده و در صورت مصرف طولانی‌مدت نتیجه بهتری حاصل شده است.

قرص نیچرفیت در بارداری قابل استفاده است؟

تا کنون عارضه جانبی درمورد استفاده از قرص نیچرفیت در بارداری گزارش نشده است، با این حال بهتر است در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف این قرص با پزشک خود مشورت نمایید.

قرص نیچرفیت برای چیست؟

از قرص نیچرفیت می‌توان برای تامین مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B برای افرادی که رژیم لاغری دارند، استفاده کرد. این قرص در کاهش اشتها و بهبود متابولیسم نیز موثر شناخته شده است و می‌تواند موجب کنترل وزن شما بشود. قرص نیچرفیت دارای خاصیت مسهلی نیز هست و در رفع یبوست به کار می‌رود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «نیچرفیت برای چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟»

  1. من که یه بسته مصرف کردم هیچ به هیچ
    تازه ۲تا دوتا میخوردم نیم ساعت قبل غذا نیم ساعت بعدش آخرشم ۳تایی خوردم دریغ از یک گرم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط