بهترین مارک پروتئین ایزوله
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

بیشتر ما از اهمیت مصرف روزانه پروتئین آگاهیم و می‌دانیم برای سلامت عضلات و به طور کلی بدن، به آمینو اسیدها (اجزای سازنده پروتئین) احتیاج داریم. پروتئین وی، پروتئین زود هضم به دست آمده از شیر است که خواص زیادی داشته و در انواع مکمل بدنسازی نیز به کار می‌رود؛ چرا که پروتئین برای افرادی که بدنسازی و ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند، نقش کلیدی دارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب ابتدا به خواص پروتئین وی و توضیحاتی در رابطه با انواع آن می‌پردازیم و سپس درباره انتخاب بهترین مارک پروتئین وی ایزوله صحبت می‌کنیم. پس از آن با یک پک ویژه بدنسازی و فیتنس که شامل محصولات مفیدی برای ورزشکاران است، آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

پروتئین وی چیست؟

بیشتر پروتئین‌های موجود در پروتئین‌بارها (protein bar) و نوشیدنی‌ها و پودرهای پروتئینی، از شیر به دست می‌آیند. هنگامی که شیر به شکل پنیر درمی‌آید، مایعی از این پروسه باقی می‌ماند که با عنوان وی (whey) یا آب پنیر شناخته می‌شود. این مایع، حاوی پروتئین های زود هضمی است که معمولا به آن پروتئین وی می‌گویند.

شیر قبل از پردازش، حاوی حدود ۲۰ درصد پروتئین وی و ۸۰ درصد پروتئین دیگری با نام کازئین است که نسبت به پروتئین وی دیرهضم‌تر است. وی و کازئین هر دو به عنوان پروتئین‌هایی باکیفیت و مفید برای بدن شناخته می‌شوند، چرا که حاوی همه آمینو اسیدهایی هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد.

با این حال پروتئین وی را به صورت خاص برای تولید پروتئین جدید در عضلات، مفید می‌دانند. دو نوع از رایج‌ترین فرم‌های پرتئین وی که در مکمل‌های وی به کار می‌روند، شامل پروتئین کنسانتره و پروتئین ایزوله است. این دو نوع پروتئین وی با تکنیک‌های پردازش متفاوتی تولید می‌شوند و تفاوت‌هایی در محتوای تغذیه‌ای دارند.

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله (Whey Protein Isolate) یک نوع پروتئین وی است که از شیر گاو به دست می‌آید. همانطور که گفتیم، این نوع پروتئین وی با پروتئین وی کنسانتره (Whey Protein Concentrate) متفاوت است.

تفاوت اصلی بین پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی کنسانتره در میزان پروتئین خالص در هر ۱۰۰ گرم محصول است. پروتئین وی ایزوله دارای مقدار بسیار بالایی از پروتئین (حدود ۹۰٪ یا بیشتر) و میزان بسیار کمتری چربی، کربوهیدرات، و لاکتوز (قند شیر) است. این میزان پروتئین بالا باعث می‌شود پروتئین وی ایزوله به عنوان یک منبع پروتئین بسیار خالص و با کمترین مقدار کالری برای بدن ارائه شود.

پروتئین وی ایزوله معمولاً برای افرادی مناسب است که به دنبال مصرف پروتئین با مقادیر بالا و همچنین کاهش مصرف چربی و کربوهیدرات هستند. این نوع پروتئین به تقویت عضلات، افزایش احساس سیری و کاهش اشتها کمک می‌کند. همچنین، افرادی که حساسیت به لاکتوز دارند، می‌توانند از پروتئین وی ایزوله بهره‌مند شوند.

تفاوت پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی کنسانتره

جدول زیر تفاوت‌های کلیدی بین مکمل پروتئین وی ایزوله استاندارد و کنسانتره وی برای هر وعده حاوی ۱۰۰ کالری را نشان می‌دهد:

پروتئین وی ایزوله پروتئین وی کنسانتره
پردازش بیشتر کمتر
پروتئین ۲۳ گرم ۱۸ گرم
کربوهیدرات ۱ گرم ۳.۵ گرم
چربی ۰ گرم ۱.۵ گرم
لاکتوز تا ۱ گرم تا ۳.۵ گرم
هزینه بالاتر پایین‌تر

علاوه بر محتوای کالری کمتر، پروتئین وی ایزوله دارای مقدار کمتری کربوهیدرات و لاکتوز است. این به این معناست که ممکن است انتخاب بهتری برای افرادی با حساسیت به لاکتوز باشد. با این حال، مقدار لاکتوز در هر دو نوع پروتئین وی به احتمال زیاد به اندازه کافی پایین است تا افرادی که حساسیت به لاکتوز دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر اختلاف تغذیه‌ای، اختلافاتی نیز در هزینه بین این دو نوع پروتئین وجود دارد. به طور کلی، پروتئین وی ایزوله گران‌تر از پروتئین وی کنسانتره است؛ به خصوص احتمالا اگر بهترین مارک پروتئین وی ایزوله را انتخاب کنید. با این حال، این تفاوت، به دلیل خلوص بالاتر پروتئین وی ایزوله معقول است. در واقع ممکن است با مصرف مقدار بیشتری از پروتئین وی کنسانتره، به همان مقدار پروتئین از یک محصول حاوی پروتئین ایزوله برسید (حتی گاهاً ممکن است با هزینه کمتری پروتئین ایزوله را مصرف کنید).

در رابطه با پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی کنسانتره خوب است اشاره کنیم که هر دو، پروتئین‌های باکیفیتی هستند و منطقی است که انتظار تاثیر مشابهی در هر دو نوع پروتئین داشته باشیم. اما در هر صورت، کسانی که می‌خواهند مصرف چربی، کربوهیدرات یا لاکتوز خود را محدود کنند، پروتئین وی ایزوله گزینه مناسب‌تری است.

بسیاری از مکمل های پروتئین وی ترکیبی از پروتئین های ایزوله، کنسانتره و… را در ترکیبات خود دارند.

ویژگی‌ها و خواص پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله به عنوان یک منبع بسیار خالص پروتئین در بدن عمل می‌کند و تأثیرات مثبتی روی سلامت و عملکرد بدن دارد. مهمترین خواص پروتئین وی ایزوله در بدن به شرح زیر است:

  • تقویت عضلات: پروتئین وی ایزوله به تقویت عضلات کمک می‌کند. پروتئین‌های موجود در این مکمل به ترمیم و ساخت بافت عضلانی کمک می‌کنند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات و تقویت توان فیزیکی خود هستند، مفید است.
  • کاهش اشتها: مصرف پروتئین وی ایزوله ممکن است سطح سیری قابل توجهی را در بدن ایجاد کند و به کاهش اشتها کمک کند. این خاصیت می‌تواند به افرادی که قصد دارند وزن خود را کنترل کنند یا به دنبال کاهش وزن هستند، مفید باشد.
  • تأثیر بر متابولیسم: پروتئین‌های وی ایزوله همچنین می‌توانند تأثیر مستقیم بر متابولیسم داشته باشند. افزایش متابولیسم به معنای افزایش سوزاندن کالری‌ها توسط بدن است و می‌تواند در کاهش و کنترل وزن موثر باشد.
  • کمک به سلامت عمومی: پروتئین وی ایزوله حاوی آمینو اسیدهای اساسی است که برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند. این آمینو اسیدها به ترمیم و نگهداری بافت‌های مختلف بدن کمک می‌کنند و در عملکرد عضلات، سیستم ایمنی، و سایر عملکردهای حیاتی موثر هستند.

توجه داشته باشید که توصیه می‌شود مقدار مصرف پروتئین وی ایزوله را با توجه به نیازهای هر فرد و توصیه‌های متخصص تغذیه تعیین کرده و مصرف بیش از حد آن ممکن است در برخی موارد نادر به مشکلات گوارشی منجر شود. همچنین، مطمئن شوید که محصولی با کیفیت و بدون افزودنی‌های غیرضروری را انتخاب می‌کنید. بنابراین انتخاب بهترین مارک پروتئین وی ایزوله اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

پروتئین وی ایزوله برای بدن سازی

پروتئین وی ایزوله به تقویت عضلات کمک می‌کند.

انتخاب بهترین مارک پروتئین وی ایزوله

برای انتخاب و خرید بهترین مارک پروتئین وی ایزوله، خوب است به نکات زیر توجه کنید:

  • برند معتبر: انتخاب برند معتبر و قابل اعتماد، مهم است. برندهای معروف و با سابقه معمولاً محصولات با کیفیت‌تر و مورد تائید تولید می‌کنند.
  • ترکیبات و مواد مضر: برچسب محصول را به طور دقیق بخوانید و از ترکیبات آن آگاه شوید. همچنین، به دقت محتوای مواد مضر یا محدودیت‌های مصرف مکمل را بررسی کنید.
  • مقدار پروتئین: مقدار پروتئین موجود در هر سروینگ (اسکوپ) از مکمل را در نظر بگیرید. انتخاب محصولی با میزان پروتئین مناسب برای نیازهای بدن اهمیت بالایی دارد.
  • اطلاعات تغذیه‌ای: بررسی اطلاعات تغذیه‌ای محصول، مقادیر موارد مختلف نظیر کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی و سایر موارد را بررسی کنید.
  • دستور مصرف: دستور العمل مصرف محصول را بررسی کنید. مقدار، زمان و شیوه مصرف را به دقت رعایت کنید.
  • مصرف پزشکی: اگر شرایط خاصی مانند ابتلا به بیماری‌های خاص دارید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه قبل از استفاده از مکمل پروتئین وی مهم است.
  • تاریخ انقضا: تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول تا زمان مصرف توسط شما، تاریخ انقضا دارد.

بهترین مارک پروتئین وی ایزوله

این که مصرف کدام مارک و مدل پروتئین وی ایزوله برای شما بهترین محسوب می‌شود، در نهایت با توجه به نیازهای فردی، فعالیت‌های ورزشی، و اهداف سلامتیتان باید مشخص شود. با این حال شناختن انواع بهترین محصولات پروتئین وی ایزوله می‌تواند در انتخاب محصول مناسبتان به شما کمک کند. مارک های مختلفی از پروتئین وی ایزوله در ایران تولید و عرضه می‌شوند. تعدادی از این برندها عبارتند از: کارن، ادوای، ژن استار، مکس ماسل، نوتریمد و یوروویتال.

در این بخش با چند تا از محصولات پروتئین وی ادوای ADVAY که از انواع بهترین مارک پروتئین وی ایزوله هستند، آشنا می‌شوید. توجه داشته باشید که این مکمل‌ها جزو آن دسته از محصولات هستند که از پروتئین وی ایزوله به همراه انواع دیگر پروتئین در ترکیباتشان استفاده کرده‌اند.

پودر مگامس

پودر مگامس یکی از بهترین مکمل‌های مارک پروتئین وی ادوای است که علاوه بر پروتئین ایزوله، حاوی پروتئین تغلیظ شده شیر و ترکیبات مفید دیگر نیز می‌باشد. این پودر پروتئین با ویتامین ث، آهن و کلسیم غنی شده است.

ترکیبات پودر مگامس عبارتند از: پروتئین ایزوله، پروتئین کلسیم کازئین، پروتئین تغلیظ شده شیر، شیرین کننده گیاهی، سفیده تخم مرغ، مالتودکسترین، دکستروز، پرومیکس ویتامین ها، ویتامین C، اسانس، طعم دهنده مجاز خوراکی.

هر ۱۰۰ گرم پودر مگامس ادوای، ۳۵۳Kca انرژی فراهم می‌کند. این مقدار از این پودر، حاوی ۲۰ گرم پروتئین و ۷۵ گرم کربوهیدرات است.

مگامس ادوای برای کمک به افزایش حجم و بازسازی عضلات ورزشکاران، جلوگیری از تحلیل عضلانی و بهبود کارایی بدن در تمرینات قدرتی، پودر پروتئین وی مناسبی به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پودر مگامس، صفحه مربوط به این محصول که حاوی ۴۲۰۰ گرم پودر وی است را در داروخانه آنلاین مفیدطب ببینید:

مشاهده و خرید پودر مگامس

مگامس

پودر مسیو گینر

مسیو گینر ادوای ۱۰۰۰ گرمی حاوی ترکیبات پروتئین کنسانتره وی، پروتئین ایزوله، پروتئین کازینات کلسیم، سفیده تخم مرغ، پروتئین تغلیظ شده شیر، مالتودکسترین، دکستروز، پرومیکس ویتامین‌ها، ویتامین ث، اسانس، طعم‌دهنده مجاز خوراکی است.

هر ۱۰۰ گرم پودر مسیو گینر ادوای، ۳۶۰kcal انرژی فراهم می‌کند. این مقدار از این پودر، حاوی ۴۰ گرم پروتئین و ۴۷ گرم کربوهیدرات است.

این محصول نیز از بهترین پودرهای پروتئین وی موجود محسوب می‌شود که مقدار مناسبی از پروتئین را برای بدن به همراه می‌آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پودر مسیو گینر، صفحه این محصول را در داروخانه آنلاین مفیدطب ببینید:

مشاهده و خرید پودر مسیو گینر ادوای

مسیو گینر

پودر نیترو وی پروتئین

پودر نیترو وی پروتئین (Nitro Whey 100%) یک پودر پروتئین وی باکیفیت دیگر است که برای رشد و نگهداری عضلات مفید می‌باشد. این محصول به ویژه به دلیل درصد بالای پروتئین، عملکرد اسیدهای آمینه مختلف موجود و جذب سریع جزو بهترین انواع و مارک های پودر پروتئین وی است و در بدنسازی بسیار کمک‌کننده است. در واقع ترکیبات نیترو وی پروتئین به عضله اجازه می‌دهد پروتئین مورد نیاز برای ساخت‌و‌ساز را خیلی سریع دریافت کند.

هر ۵۰ گرم پودر نیترو وی پروتئین ادوای، ۱۵۰Kca انرژی فراهم می‌کند. این مقدار از این پودر، حاوی ۳۰ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم کربوهیدرات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پودر نیترو وی پروتئین، صفحه این محصول را در داروخانه آنلاین مفیدطب ببینید:

مشاهده و خرید پودر نیترو وی پروتئین

نیترو وی پروتئین

پودر وی گلد

پودر وی گلد ادوای ۹۱۰ گرمی، یک محصول افزایش دهنده حجم عضلانی بوده و حاوی پروتئین وی و هیدرولیز است. پروتئین موجود در وی گلد، به سرعت جذب و هضم بسیار مناسبی دارد و شامل کلیه اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری بوده و دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان می‌باشد. این محصول برای مراحل پایانی بدنسازی (خشک کردن) مناسب است.

هر ۵۰ گرم پودر وی گلد ادوای، ۱۶۰Kca انرژی فراهم می‌کند. این مقدار از این پودر، حاوی ۳۵ گرم پروتئین و ۲.۵ گرم کربوهیدرات است.

پودر وی گلد

پک ویژه بدنسازی و فیتنس مفیدطب

داروخانه آنلاین مفیدطب جهت تامین پروتئین و عضله سازی بدنسازان و نیز کمک به افزایش توان فیزیکی آن‌ها، سه محصول مفید و مناسب برای این افراد را در قالب یک پک مکمل ورزشی و فیتنس ویژه طراحی کرده و با قیمتی مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد. این سه محصول عبارتند از: پودر نیترو وی پروتئین ادوای، ویال خوراکی ال کارنیتین ۲۰۰۰ میلی‌گرم بنیان سلامت کسری و قرص جوشان منیزیم ۲۵۰ میلی‌گرم کارن. در ادامه با خواص این پکیج و ترکیبات محصولات آن آشنا می‌شوید:

خواص پک ویژه بدنسازی و فیتنس

  • کمک به تامین پروتئین و اسید آمینه
  • کمک به توان و قدرت عضلات و کاهش خستگی عضلات
  • ترمیم بافت عضلانی
  • کاهش یا حفظ وزن
  • افزایش توانایی انجام تمرینات ورزشی و بهبود استقامت
  • کمک به سلامت سیستم عصبی و عضلانی
  • کمک به کاهش اسپاسم عضلانی

خرید پک ویژه بدنسازی و فیتنس

پک مکمل ورزشی

محصولات پک ویژه بدنسازی

پک مکمل ورزشی و فیتنس شامل سه محصول است که مواد تشکیل‌دهنده هر یک از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • پودر نیترو وی پروتئین ادوای: پروتئین وی، پروتئین هیدرولایز، کازئین شیر، پروتئین ایزوله، پروتئین تغلیظ شده شیر، کراتین، مالتودکسترین، دکستروز، ال گلوتامین، ال کارنتین، ال آرژنین، سفیده تخم مرغ
  • ویال خوراکی ال کارنیتین بنیان سلامت کسری: ال کارنیتین ۲۰۰۰ میلی گرم
  • قرص جوشان منیزیم کارن: اکسید منیزیم، اسید سیتریک، بیکربنات سدیم، لاکتوز، پلی وینیل پیرولیدون، سوکرالوز، لوسین

جمع بندی

در این مقاله درباره پروتئین وی و خواص آن صحبت کردیم و به این پرداختیم که پروتئین وی ایزوله چه ویژگی‌هایی دارد و تفاوت‌های آن با پروتئین کنسانتره چیست. همچنین درباره انتخاب بهترین مارک پروتئین وی ایزوله و مارک های موجود نکاتی ارائه داده و چند نمونه از بهترین محصولات در این زمینه را معرفی کردیم.

توصیه می‌شود قبل از مصرف این مکمل ها با پزشک، داروساز یا مربی متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر مبتلا به بیماری یا مشکل پزشکی خاصی بوده و یا محدودیت های غذایی دارید. در چنین شرایطی با کمک یک متخصص، بهترین مارک و مدل پروتئین وی مناسب برای بدن خودتان را می‌توانید انتخاب کنید.

اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید، پروتئین وی ایزوله گزینه بهتری نسبت به پروتئین وی کنسانتره است. بخش زیادی از لاکتوز و قندها در فرآیند تولید پروتئین وی ایزوله حذف می‌شوند. اما اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید، هر دو پروتئین وی و پروتئین وی ایزوله ممکن است معده شما را اذیت کنند. در این صورت، محصولات حاوی پروتئین گیاهی مانند پودر مگاسوی مارک ادوای که از پروتئین ایزوله سویا تشکیل شده است، گزینه مناسبی برای شماست.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و