معرفی بهترین داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش

داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سلامت و تقویت دستگاه گوارش برای بدن اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این دستگاه اولین و اصلی‌ترین جایی است که مواد مغذی غذاها را وارد بدن می‌کند. کار اصلی اعضای این سیستم، شکستن و تجزیه غذاها و جذب مواد مورد نیاز بدن برای تأمین انرژی، رشد و ترمیم سلول‌ها است. در واقع اختلال در این بخش از بدن می‌تواند روی سیستم ایمنی، کارایی قلب، شش‌ها و سایر اعضای بدن تأثیر بگذارد. پس باید بیشتر حواسمان به این بخش از بدن باشد. یکی از بهترین راه‌های تقویت دستگاه گوارش، استفاده از خواص گیاهان است. داروهای گیاهی این خواص را در اختیار شما می‌گذارند.

در این مقاله، ما می‌خواهیم بهترین داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن، بهتر است بدانید که چه عناصری به تقویت دستگاه گوارش شما کمک می‌کند؟ و بهترین گیاهانی که می‌توانید این عناصر را در آن‌ها پیدا کنید کدام ها هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

بدن برای تقویت دستگاه گوارش به چه عناصری نیاز دارد؟

ویتامین‌های محلول در چربی:

ویتامین‌های A، D، K و E یکی از اصلی‌ترین عناصر برای بهبود عملکرد سیستم گوارش هستند. به خصوص ویتامین D و A. وجود مقادیر کافی از این ویتامین‌ها در بدن سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های التهابی در معده و روده‌ها می‌شود. کمبود این ویتامین‌ها در بدن احتمال ابتلا به عفونت‌های مزمن گوارشی را افزایش می‌دهد.

ویتامین B:

خانواده ویتامین B بیشتر در بسیاری از گیاهان دارویی دیده می‌شود. این ویتامین در ساخت گلبول قرمز و جذب انرژی از غذاها به بدن کمک می‌کند. عملکرد صحیح معده نیز به شدت به حضور ویتامین B بستگی دارد. حضور مقدار کافی ویتامین B ناراحتی‌های شکمی را کاهش می‌دهد و عملکرد معده را تنظیم می‌کند.

ویتامین C:

ویتامین C به دلیل آنتی اکسیدان بودن و تولید کلاژن در بدن مشهور است. پروتئین کلاژن برای سلامت بافت روده و معده بسیار مهم است. زیرا حضور این پروتئین در دیواره‌های معده و روده به انقباضات آن و در نهایت هضم بهتر غذاها کمک می‌کند.

آهن:

آهن از جهات زیادی در بدن کاربرد دارد. اکثر ما این عنصر را به عنوان عامل اصلی تشکیل گلبول قرمز می‌شناسیم. اما آهن برای تقویت دستگاه گوارش نیز اهمیت بسیاری دارد. این عنصر مهم از باکتری‌های مفید داخل روده پشتیبانی می‌کند. این باکتری‌ها به تولید ویتامین K، فولات و اسیدهای چرب در بدن کمک می‌کنند و باید از آن‌ها حفاظت کرد. وجود این باکتری‌ها که به فلور روده مشهور هستند برای تقویت دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا نیز اهمیت دارد.

زینک:

زینک در فعال سازی صدها آنزیم در بدن نقش دارد. مسلماً آنزیم‌های دستگاه گوارش نیز جزو آن‌ها است. این عنصر نقش بسیار مهمی در عملکرد آنزیم‌های گوارشی دارد. طوری که حتی کمبود جزئی زینک ممکن است تولید این آنزیم‌ها را کاهش دهد. این کمبود در گذر زمان سبب ایجاد زخم‌ها و مشکلات روده می‌شود. اگر به دنبال تقویت دستگاه گوارش خود هستید یا دچار ناراحتی‌های روده شده‌اید، به دنبال گیاهانی باشید که زینک فراوان دارند.

منیزیم و سلنیوم:

این دو عنصر هر دو به طور موثری با التهاب روده و معده مبارزه می‌کنند. اگر به اندازه کافی منیزیم و سلنیوم به دستگاه گوارش خود برسانید، هیچگاه به التهاب روده مبتلا نخواهید شد. بدون این دو باکتری‌های مفید روده نیز دچار آسیب می‌شوند.

بهترین داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش چیست؟

بهترین داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش، دارویی است که تقریباً همه عناصر مفید برای دستگاه گوارش را دور هم جمع آوری کرده است. قرص دایجسترانگ سینا فرآور محصولی است که با استفاده از عصاره گیاهان دارویی، تمامی موارد بالا را در یکجا جمع کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

تقویت معده با دایجسترانگ

قرص دایجسترانگ سینا فرآور برای تقویت معده و کبد تهیه شده و تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد این دو عضو دارد. اما عصاره‌های به کار رفته در این داروی گیاهی، خواصی بیش از این برای کل سیستم گوارشی دارند. در ادامه محتویات این قرص و خواص آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

محتویات قرص دایجسترانگ سینا فرآور

قرص دایجسترانگ سرشار از عصاره‌های گیاهی مفید برای تقویت دستگاه گوارش است. به همین دلیل مصرف این قرص حتی توانایی درمان ناراحتی‌های روده و معده را نیز دارد. در این داروی گیاهی از عصاره گیاهان سداب، زیره سیاه، فلفل سیاه، زنجبیل و بوره ارمنی استفاده شده است. هرکدام از این گیاهان، خود سرشار از مواد مغذی مفید برای تقویت دستگاه گوارش هستند.

فواید زنجبیل برای تقویت همه جانبه دستگاه گوارش:

زنجبیل اصلی‌ترین و کامل‌ترین گیاه برای تقویت دستگاه گوارش محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت در این گیاه هر نوع ویتامین و عنصری یافت می‌شود. همه خانواده ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، آهن، کلسیم، منگنیز، منیزیم، فسفر، زینک، پتاسیم و… از جمله مواد مغذی موجود در این گیاه معجزه آسا است. به همین دلی زنجبیل به عنوان ترکیب اصلی قرص دایجسترانگ انتخاب شده است.

گیاه سداب برای کاهش التهاب:

گیاه سداب یک گیاه درختچه‌ای است با مواد مغذی فراوان که نه تنها برای تقویت دستگاه گوارش، بلکه برای تنظیم متابولیسم کلی بدن نیز مفید است. سداب سرشار از فلاونوئیدها (بیو فلاونوئیدها)، ویتامین K و آلکالوئیدها است. این مواد ضد التهاب و ضد اسپاسم هستند. بنابراین وجود آن‌ها از ایجاد مشکلاتی مانند التهاب و زخم‌های روده و معده و اسپاسم روده پیشگیری می‌کند.

زیره سیاه برای تسکین درد:

زیره سیاه در خود عناصر مفیدی همچون آهن، کلسیم، زینک و منیزیم را جای داده است. عصاره زیره سیاه و حتی دمنوش آن نیز برای تسکین دردهای شکمی، بهبود اسپاسم روده و کمک به هضم بهتر غذا بسیار مفید و تاثیرگذار است. وجود این ماده در قرص دایجسترانگ، تأثیر سایر مواد را نیز چند برابر می‌کند.

فلفل سیاه برای بهبود هضم و گوارش:

در تصور عموم فلفل سیاه و کلاً هر نوع فلفل تندی منجر به ایجاد زخم معده می‌شود. اما باید گفت این مورد در صورت مصرف بیش از حد فلفل ممکن است رخ بدهد. فلفل سیاه نه تنها ضرری برای معده ندارد، بلکه یکی از اصلی‌ترین گیاهان دارویی برای تقویت دستگاه گوارش است. دانه‌های فلفل منبع غنی از ویتامین K، ویتامین C، منگنز، آهن، پتاسیم و فیبر هستند. بنابراین عصاره این گیاه هرآنچه که برای بهبود عملکرد هضم و گوارش خود نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد.

با محتویاتی که در قرص دایجسترانگ استفاده شده است، به طور قطع می‌توان گفت این قرص به طور موثری به بهبود ناراحتی‌های گوارشی و تقویت سیستم گوارش شما کمک می‌کند. زیرا در این قرص، تمام آنچه سیستم گوارشی برای عملکرد خوب خود نیاز دارد، گرد هم آمده است. مصرف قرص دایجسترانگ سینا فرآور در رفع نفخ، سوء هاضمه، رفلکس، گرفتگی عضلات معده و روده و زخم معده نقش موثری دارد.

قرص دایجستر برای تقویت دستگاه گوارش

عوارض و منع مصرف محتویات قرص دایجسترانگ سینا فرآور

قرص دایجسترانگ یک داروی گیاهی است که از عصاره‌های طبیعی گیاهان دارویی تهیه شده است. بنابراین اگر فردی به هرکدام از گیاهان استفاده شده در این قرص حساسیت داشته باشد، علائم آلرژیک پس از مصرف آن بروز دهد. اما به طور کلی، تاکنون عوارضی برای این قرص گزارش نشده است. اگر می‌خواهید از مناسب بودن قرص دایجسترانگ برای بدن خود مطمئن شوید، بهتر است قبل از مصرف با یک پزشک مشورت کنید.

دقت داشته باشید که افراد مبتلا به آسم، فشار خون و افرادی که وارفارین مصرف می‌کنند نباید از این قرص استفاده کنند. مصرف قرص دایجسترانگ در دوران بارداری و شیردهی نیز ممنوع است.

توجه:‌ مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین داروی گیاهی برای تقویت دستگاه گوارش»

  1. خانم مرجان صدیقی

    سلام
    من شیرده هستم ولی به استفاده این قرص خیلی ضرورت دارم آیا ضرر جدی به بار می‌آورد اگر استفاده کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دایجسترانگ در شیردهی منع مصرف دارد چرا که مطالعات کافی در خصوص تاثیر آن بر نوزاد صورت نگرفته است. لطفا به پزشک مراجعه کنید تا جایگزین مناسب برای شما تجویز شود.
      با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط