با نحوه تاثیر قرص ایکس اید برای آقایان و خانمها آشنا شوید!

تاثیر قرص ایکس اید
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

قرص ایکس اید گلدن لایف یکی از محبوب ترین مکمل های تقویت جنسی موجود در بازار دارویی و مکمل ایران است. این مکمل هم برای آقایان و هم بانوان کاربرد دارد و در افزایش لذت جنسی، بهبود ارگاسم، افزایش‌ تمایلات جنسی (libido) و به طور کلی بهبود عملکرد و قوای جنسی تاثیرات ویژه‌ای دارد.  در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با تاثیر قرص ایکس اید به خصوص در آقایان آشنا می‌شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

معرفی قرص ایکس اید گلدن لایف

قرص ایکس اید گلدن لایف یک مکمل تقویت قوای جنسی مناسب برای آقایان و خانم‌هاست. این مکمل با داشتن ترکیباتی مفید، در افزایش میل جنسی، بهبود زود انزالی و بالا بردن کیفیت روابط جنسی تأثیر خوبی دارد. فواید و تاثیرات قرص ایکس اید به طور خلاصه شامل این موارد است:

  • رفع اختلالات نعوظ آقایان
  • کمک کننده در مقابله با استرس
  • افزایش سطح انرژی بدن و نشاط
  • افزایش‌ تمایلات و قوای جنسی در آقایان و خانمها
  • افزایش لذت جنسی و بهبود ارگاسم از طریق افرایش خون رسانی به اندام‌های تناسلی

ترکیبات قرص ایکس اید

به طور طبیعی، تاثیر قرص ایکس اید توسط ترکیباتش (و نیز در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها) ایجاد می‌شود. در زیر جدول ترکیبات این مکمل تقویت جنسی را مشاهده می‌کنید. در بخش بعد با مکانیسم اثر هر یک از آن‌ها آشنا می‌شوید.

ترکیبات مقدار در هر قرص RDA%
ویتامین ب۲ (Vitamin B2) ۵mg >100
ویتامین ب۳ (Vitamin B3) ۳۰mg >100
ویتامین ب۶ (Vitamin B6) ۲۰mg >100
ویتامین ای (Vitamin E) ۱۰۰IU >100
زینک به فرم زینک گلوکونات (Zn – zinc gluconate) ۱۵mg ۱۰۰.۰۰%
منیزیم به فرم منیزیم اکسید (Mg – Magnesium Oxide) ۳۰mg ۷.۰۰%
جینسینگ کره‌ای (Korean Ginseng) ۶۷mg *
جینسینگ سیبری (Siberian Giseng) ۴۰mg *
خارخاسک (Tribulus) ۱۰۰mg *
اپیمدیوم یا گرده لیوه (Horny Goat weed) ۱۵۰mg *

تاثیر قرص ایکس اید چگونه است؟

قرص ایکس اید تاثیر خود را عصاره‌های گیاهی بسیار مؤثر از جمله جینسینگ آسیایی، جینسینگ سیبری، خارخاسک و اپیمدیوم می‌گیرد. این عصاره‌ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی از جمله ساپونین‌ها، آلکالوئیدها و لگنین هستند که خون‌رسانی به اندام‌های جنسی را بهبود بخشیده و استرس را کاهش می‌دهند. در این بخش مکانیسم اثر هر یک از ترکیبات و چگونگی تاثیر قرص ایکس اید را بررسی می‌کنیم.

جینسینگ کره ای

جینسینگ کره‌ای یکی از مهمترین ترکیباتی است که تاثیر قرص ایکس اید در تقویت قوای جنسی آقایان و خانم‌ها و رفع برخی از اختلالات جنسی در مردان را افزایش می‌دهد. این نوع از جینسینگ که گاهی با نام جینسینگ آسیایی، جینسینگ چینی یا جینسنگ پاناکس شناخته می‌شود، برای به ثمر رسیدن، به زمان نسبتا زیادی (۵ سال) نیاز دارد به همین دلیل گیاهی گران قیمت محسوب می‌شود.

در طب سنتی چینی، از قرن‌ها پیش از این گیاه به عنوان ماده‌ای مفید برای سلامت عمومی بدن استفاده می‌کرده‌اند. از جمله موارد استفاده جینسنگ کره ای می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، افزایش انرژی، کاهش استرس و درمان ناتوانی جنسی اشاره کرد.

یک فراتحلیل در سال ۲۰۱۸ که ۲۸ مطالعه را مورد بررسی قرار داد، نشان داد جینسنگ کره ای به‌ویژه برای درمان اختلال نعوظ موثر است.

جینسینگ سیبری

جینسینگ سیبری یکی دیگر از ترکیبات موثر قرص ایکس اید است. این نوع جینسینگ که به پادشاه جینسینگ‌ها معروف است، نباید با جینسینگ کره‌ای اشتباه گرفته شود؛ به این دلیل که گیاهی متفاوت است و تاثیرات نسبتا متفاوتی هم دارد.

جینسنگ سیبری سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای تقویت قوای جنسی مفید است.

بسیاری از افراد از این نوع جینسینگ به صورت روزانه برای حفظ انرژی و شادابی آن را مصرف می‌کنند. در واقع، افرادی که معمولا در معرض شرایط استرس زا هستند، کسانی که به کافئین به عنوان منبع انرژی وابسته‌اند و همچنین افرادی که خواب کافی ندارند یا در محیط‌های سمی کار می‌کنند، می‌توانند از این گیاه به عنوان یک محرک طبیعی استفاده کنند.

جینسینگ سیبری غدد فوق کلیوی را تغذیه و پر کرده و برای بدن، انرژی فراهم می‌کند. برعکس، کافئین تاثیر کوتاه مدت دارد و در بلند مدت سیستم آدرنال را از لحاظ شیمیایی تخلیه می‌کند.

همه این تاثیرات باعث شده است که این گیاه به صورت هوشمندانه‌ای در ترکیبات قرص ایکس اید در نظر گرفته شود.

خارخاسک

یکی دیگر از گیاهانی که تاثیر قرص ایکس اید را در بهبود عملکرد جنسی بالا می‌برد، گیاه مشهور خارخاسک است. طبق تحقیقات تخصصی، این گیاه خواص زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به تاثیر مثبتش در افزایش میل جنسی و افزایش فشار خون در آلت جنسی مردان اشاره کرد.

عملکرد خارخاسک در مردان مبتلا به اختلال نعوظ نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه بالینی در سال ۲۰۱۷ که در Maturitas به چاپ رسید، مردانی که از مکمل خارخاسک استفاده کرده بودند، میل جنسی، نعوظ و ارگاسم بهتری را نسبت به مردانی که به آن‌ها دارونما داده شده بود، گزارش دادند.

به علاوه، مطالعات بالینی متعددی نشان داده است که ساپونین‌های موجود در خارخاسک موجب افزایش تعداد اسپرم شده و می‌تواند در مردانی که به کمبود اسپرم دچار هستند، تاثیر خوبی داشته باشد. در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که عصاره این گیاه حرکت اسپرم و مدت زنده ماندن آن را افزایش می‌دهد. ساپونین موجب افزایش میزان هورمون LH شده و از این طریق میزان تستوسترون را در بدن افزایش می‌دهد.

از تاثیرات خارخاسک موجود در ایکس اید برای بانوان می‌توان به مطالعه‌ای روی ۶۰ شرکت‌کننده اشاره کرد که اثرگذاری ۷.۵ میلی‌گرم عصاره خارخاسک بر اختلال برانگیختگی جنسی زنان را ارزیابی کردند. بعد از ۴ هفته، کسانی که از این عصاره استفاده کرده بودند، گزارش دادند که در میل جنسی (sexual desire)، برانگیختگی جنسی (sexual arousal) و رضایت جنسی آن‌ها بهبود ایجاد شده بود.

گرده لیوه

گرده لیوه یا اپیمدیوم (Horny Goat Weed) گیاه مفید دیگر در قرص ایکس اید است که تاثیر خوبی در درمان اختلالات نعوظ دارد. در طب سنتی چینی، از این گیاه دارویی برای افزایش میل جنسی هم استفاده می‌کرده‌اند. بر این اساس، مصرف قرص ایکس اید در درمان اختلالات نعوظ مفید است و به افزایش میل جنسی کمک می‌کند.

ویتامین B2

ویتامین‌های گروه B از جمله ویتامین B2 به طور کلی به خاصیتشان در تبدیل غذا به انرژی در بدن معروف هستند. ریبوفلاوین یا ویتامین B2 که در قرص ایکس اید در نظر گرفته شده است، یکی از ویتامین‌های ویژه برای مردان است. در واقع میزان مناسبی از ریبوفلاوین برای انتقال سیگنال‌های عصبی که در نعوظ نقش دارند، ضروری است.

این ویتامین همچنین به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌نماید.

ویتامین B3

ویتامین B3 که با نام نیاسین هم شناخته می‌شود، برای سالم ماندن رگ‌های خونی و عملکرد درست دستگاه عصبی لازم است. از جمله خواص ویژه این ویتامین برای مردان، بهبود تولید هورمون های جنسی، افزایش گردش خون و بالاتر رفتن کلسترول «خوب» در خون و در نتیجه افزایش انرژی می‌باشد. با توجه به این فواید، تاثیر قرص ایکس اید با وجود ویتامین B3 حتی کامل‌تر هم می‌شود.

ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیریدوکسین از ویتامین‌های مهم گروه B است که به متابولیسم و سیستم ایمنی کمک می‌کند. این ویتامین یک ماده افزایش دهنده میل جنسی است؛ به این دلیل که در کنترل پرولاکتین بالا تاثیر مثبتی دارد.

به علاوه، ویتامین B6 در عملکرد استروژن و تستوسترون تاثیرگذار بوده و در تولید گلبول‌های قرمز، سروتونین و دوپامین نیز کمک کننده است.

همچنین برخی تحقیقات نشان داده‌اند که تعداد پایین اسپرم در مردان با استفاده از ویتامین B6 بهبود پیدا کرده است.

از تاثیرات ویتامین B6 برای زنان، می‌توان به خواص این ماده در سلامت سیکل ماهانه و قدرت رحم برای باروری اشاره کرد. در واقع این ویتامین به بالا بردن هورمون پروژسترون در بانوان کمک می‌کند و این موضوع به آماده‌تر شدن بدن برای بارداری موثر است.

ویتامین E

ویتامین E موجود در قرص ایکس اید، در افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی و افزایش ترشح هورمون‌های جنسی تاثیرات خوبی دارد.

برخی از متخصصین بر این باورند که ویتامین E تاثیرات معجزه آسایی دارد! گرچه این جمله طبیعتا اغراق‌آمیز است، اما تاثیر ویتامین E در جوان نگه داشتن سلول‌ها و مبارزه با رادیکال‌های آزادی که مسئول پیر شدن بدن و بسیاری از بیماری‌ها هستند، نقش کلیدی دارد. این ویتامین همچنین جذب مواد مغذی مهم دیگر مثل ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، سلنیوم، فسفر و اسیدهای چرب غیر اشباع را تسهیل می‌کند.

حال نقش ویتامین E در عملکرد جنسی مردان چیست و کدام تاثیر قرص ایکس اید به دلیل وجود این ویتامین است؟ در پاسخ می‌توان گفت که این ویتامین مخصوصا برای افزایش سطح تستوسترون که در نهایت به تقویت میل جنسی می‌انجامد، مفید است. همچنین این ویتامین به بهبود گردش خون در آلت تناسلی مردان کمک می‌کند که این اتفاق برای نعوظ بهتر مفید است.

از تاثیرات ویتامین E برای زنان می‌توان به بهبود میل جنسی، افزایش تعادل هورمون‌ها، بهبود گردش خون در آلت تناسلی و خواص کلی دیگر که در بالا به آن‌ها اشاره شد، اشاره کرد.

زینک

زینک یا روی از مهم‌ترین عناصری است که بدن به آن نیاز دارد. این ماده معدنی ضروری، برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و انرژی بدن و داشتن استخوان‌های قوی بسیار مهم است.

زینک همچنین برای تقویت عملکرد اعصاب مفید است و برای افزایش توانایی تولید مثل (تشکیل و تحرک مناسب اسپرم)، بهبود سلامت غده پروستات در مردان و بهبود متابولیسم هورمون اهمیت بالایی دارد.

عنصر زینک در بدن به تعادل هورمونی در مردان و زنان کمک می‌کند.

در واقع، کمبود زینک باعث کاهش ترشح تستوسترون شده و به دنبال آن تعداد و تحرک اسپرم‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین میزان تستوسترون در بدن مردان با کیفیت نعوظ ارتباط داشته و کمبود این هورمون باعث اختلالات نعوظ و انزال (زود انزالی) می‌شود.

هر تخلیه اسپرم حاوی ۵ میلی گرم زینک است، بنابراین در جهت حفظ سطوح زینک در بدن مردانی که از نظر جنسی فعال هستند، تامین این عنصر اهمیت دارد. اگر غلظت اسپرم کاهش پیدا کند، میزان باروری مردان هم کم می‌شود. عنصر روی در تقویت دم اسپرم و حرکت آن موثر است و کمبود این ماده در بسیاری موارد، عامل اصلی ناباروری مردان محسوب می‌گردد.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که از تاثیرات زینک در زنان، افزایش میل جنسی است. از طرفی، تعادل در هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن خانمها در عملکرد جنسی آن‌ها موثر است؛ همانطور که گفتیم، زینک به ایجاد این تعادل هورمونی کمک می‌کند.

منیزیم

منیزیم نقش‌های متعددی در بدن به عهده دارد. این عنصر، یکی از مسئولین تاثیر قرص ایکس اید در بهبود عملکرد سیستم عصبی (که در عملکرد جنسی هم موثر است)، ماهیچه‌ها و ضربان قلب است.

این ماده معدنی ضروری و مهم، در تولید هورمون های جنسی نیز نقش دارد. در واقع، هورمون‌های تستوسترون، استروژن و پروژسترون و نیز انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل آدرنالین و دوپامین در میل جنسی تاثیر گذار هستند.

منیزیم همچنین به جلوگیری از مشکلات نعوظ در آقایان کمک می‌کند. در واقع تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود شدید منیزیم می‌تواند عامل مهمی برای ایجاد مشکلات نعوظ باشد.

نکات تکمیلی درباره اثر قرص ایکس اید

علاوه بر مکانیسم اثر ترکیبات قرص ایکس اید که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، می‌توان گفت که مقدار تاثیر قرص ایکس اید، به شرایط هر فرد هم بستگی دارد. سن، شرایط بدنی، و شدت مشکلات جنسی در میزان اثرگذاری این قرص تعیین کننده است.

از طرفی اگر دلیل اگر افت عملکرد جنسی ناشی از داشتن مشکلات روحی جدی باشد، لازم است برای درمان به پزشک اعصاب و روان مراجعه شود و قرص ایکس اید برای این دسته از مشکلات به احتمال زیاد کارایی ندارد.

به علاوه، اگر ناتوانی جنسی ناشی از ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی یا… باشد و این مشکلات با استفاده از گیاهان دارویی قابل درمان نباشد، لازم است به پزشک مراجعه شود.

خوب است اشاره کنیم که با بررسی نظر مصرف کنندگان در فضای مجازی، درصد بالایی از افراد، بازخورد مثبتی در اثر استفاده از قرص ایکس اید ثبت کرده‌اند. برای به دست آوردن دیدی بازتر در رابطه با میزان تاثیر قرص ایکس اید می‌توانید به نظرات درباره این مکمل تقویت جنسی نیز مراجعه کنید: آیا نظرات درباره قرص ایکس اید مثبت است؟

خرید قرص ایکس اید
جهت خرید قرص ایکس اید برای افزایش قوای جنسی کلیک کنید.

عوارض قرص ایکس اید گلدن لایف

برای مصرف این مکمل در دوز مشخص شده عوارضی گزارش نشده است. گرچه در برخی افراد ممکن است به دلیل حساسیت به گیاهان دارویی، مصرف این دارو ایجاد عوارض گوارشی خفیف (معده درد، تهوع، اسهال و استفراغ)، سرگیجه، آریتمی، سردرد، بی‌خوابی و مشکلات تنفسی شود.

نحوه مصرف مکمل ایکس اید (Xaid)

روزانه یک عدد از این قرص را پس از غذا و همراه با مقدار کافی آب میل کنید.

با وجود آن که زمان تاثیر گذاری قرص ایکس اید به بدن هر فرد بستگی دارد، اما باید حداقل حدود ۴ تا ۶ هفته مصرف شود تا نتیجه آن مشاهده گردد (در صورت نداشتن مشکل ریشه‌ای خاص).

جمع بندی

در این مقاله درباره چگونگی تاثیر قرص ایکس اید بر اساس تک تک ترکیبات آن صحبت کردیم. همچنین نکاتی مهم درباره این که چه شرایطی ممکن است در اثر گذاری این قرص تاثیر داشته باشند، برشمردیم.

توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، حتما موارد منع مصرف، تداخلات دارویی و ترکیبات قرص ایکس اید را بررسی کنید تا از بروز مشکلات احتمالی بر اثر مصرف نادرست آن، جلوگیری نمایید. همچنین در صورتی که قرص‌های اعصاب مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی (مانند مشکلات پروستات) دارید، در رابطه با مصرف این قرص با پزشک مشورت کنید.

خرید قرص ایکس اید

سوالات متداول

آیا قرص ایکس اید برای درمان زود انزالی تاثیر دارد؟

بله. ترکیب عملکرد عصاره‌های جینسینگ و خارخاسک با ویتامین E و زینک موجود در این قرص، تأثیر چشمگیری در بهبود زود انزالی دارد.

بهترین زمان مصرف قرص ایکس اید چه موقع است؟

به دلیل ایجاد تأثیر بی خوابی در برخی افراد پس از مصرف مکمل (خصوصا به خاطر وجود جینسینگ در ترکیبات ایکس اید)، بهتر است این مکمل را در ساعات میانی روز و پس از مصرف غذا میل کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و